recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen indikation af lydniveau, når ARC forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen indikation af lydniveau, når ARC forbindelse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen indikation af lydniveau, når ARC forbindelse
    Sendt: 15-Februar-2018 kl. 11:00
Hej

Umiddelbart er der nok ikke noget at gøre ved det, men vil da godt lige høre om det er et generelt "problem" ved alle producenter:

Jeg har et Philips 65PUS6262 TV
En low budget sony surrond receiver/forstærker
Og Logitech Harmony Companion fjernbetjening med Hub

Jeg har nu sat det op således, at signalet fra Philips sendes ned til Sony via. ARC HDMI, og det spiller 100 %

Men min receiver står nede i et skab, hvor vi ikke kan se displayet, medmindre vi aktivt åbner døren (Jeg har boret ventilationshuller bag i møblet, for at det kan komme af med varmen).

Og så er det at vi opdager, at det faktisk er lidt irriterende, at man ikke får noget "feedback" fra et display, når man skruer op og ned, eller "muter" fjernsynet.
Det ville have været super lækkert, hvis der lige kommer et lille ikon på fjernsynet, selvom det jo er receiveren, som skruer op og ned, når man trykker på fjernbetjeningen.

Jeg kommer ikke til at skifte fjernsynet pga. det, men jeg kan da ikke lade være med at tænke, om der er nogen producenter, som har tænkt over denne (1st world problem) problemstilling.


Redigeret af NikolajDS - 15-Februar-2018 kl. 11:01
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 11:23
Problemet eksisterer ikke ved en Denon receiver og et Sony tv. Her vises en tydelig indikator fra receiver på skærmen, med de pågældende indstillinger.
Kan der i din receiver være en display indstilling, som ikke er aktiveret el.lign.?
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 11:31
Har et Samsung tv og en Yamaha receiver, her vises også på skærmen når der ændres på lydstyrken på receiveren.
Du skal dog huske i harmony aktiviteten at fortælle det er TV der styrer lyden, dernæst aktiverer du CEC osv. på TV , så vil styringen foregå via HDMI CEC, sådan virker det i alt fald på Samsung


Redigeret af ridderdk - 15-Februar-2018 kl. 11:32
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 11:58
Jeg har lige nøjagtig fortalt Harmony, at det er fjernsynet der styrer lyden.. Men jeg må jo evt. se, om jeg kan slå noget til på receiveren.. 

Jeg tvivler dog, da det som sagt er low budget sony, og menuerne er ikke just avanceret. Men det må prøves, når jeg rammer hjemme igen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 12:30
Jeg har et Samsung TV og en Philips soundbar i soveværelset

Jeg bruger kun TV fjernbestjeningen. Når jeg skruer op/ned med TV'ets fjernbetjening, vises der - hhv + på skærmen og lydstyrken ændres.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 12:56
Det er ikke alke recievere der understøtter OSD for Vol. Min tidligere Pioneer SC-LX83 gjorde det ikke, og den var ikke lovbudget, tværtimod. Min Marantz AVR gør det, og det er faktisk rart.

Redigeret af Kampus - 15-Februar-2018 kl. 12:56
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke alke recievere der understøtter OSD for Vol. Min tidligere Pioneer SC-LX83 gjorde det ikke, og den var ikke lovbudget, tværtimod. Min Marantz AVR gør det, og det er faktisk rart.

Roger... God melding.. Så med andre ord, så skal der ikke rodes med det i det uendelige, fordi det sagtens kan være, at det ikke er en fejl 40
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 13:13
Jeg har en NEEO, en DENON og et PANASONIC TV, og jeg har også en fin volumenbar lige gyldigt hvilken enhed jeg regulerer for volumen for...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 16:46
Så kom jeg hjem..

Og med viden om, at jeg skulle lægge mærke til "OSD", ja så søgte jeg på modelnummeret via. google...

Og opdagede så, at der ikke er OSD på min receiver.

Sony STR-DH520 har simpelthen ikke OSD

(Hvorimod f.eks. Sony STR-DH550 har)

Suk, det er fandme irriterende, men lyden er fin til vores behov, så der bliver sgu ikke lige fundet flere tusind kroner frem for at skifte en receiver, som trods alt virker, bare med en irriterende fejl.

Nå men tak for hjælpen, det reddede mig da fra at lave fejlfinding efter en fejl som ikke kunne findes.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 17:50
Hov, hør nu lige - OSD på receiveren kommer aldrig op på din skærm, når du bruger ARC. Ved ARC er det kun lyden der sendes ned i forstærkeren. Forstærkerens OSD bliver ikke sendt op til dig tv.

Det er nok nærmere dit tv den er galt med..... og så skal du lige være sikker på at du regulerer på volumen på fjernsynet (prøv med fjernsynets fjernbetjening).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 18:40
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hov, hør nu lige - OSD på receiveren kommer aldrig op på din skærm, når du bruger ARC. Ved ARC er det kun lyden der sendes ned i forstærkeren. Forstærkerens OSD bliver ikke sendt op til dig tv.

Det er nok nærmere dit tv den er galt med..... og så skal du lige være sikker på at du regulerer på volumen på fjernsynet (prøv med fjernsynets fjernbetjening).

Klaus

Ikke helt så firkantet kan det stilles op, de informationer jeg ser på mit tv, det er info sendt fra receiveren. Her tænkes på ARC, og når lyd via tv menu er valgt som ekstern/ARC. Når volumen reguleres er det infobar fra Denon der vises, og ikke infobar fra tv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu