recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shield VS appletV 4 K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shield VS appletV 4 K

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Shield VS appletV 4 K
    Sendt: 16-Februar-2018 kl. 14:26
Hej jeg har både Shield og ATV4 K
Og oplever at ATV 4 K har en væsentlig dårligere billede når jeg specielt ser film i MrMC kontra Kodi
Billedet er mere mat
Er der andre der har oplevet det samme ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2018 kl. 14:49
Er de to HDMI-indgange indstillet ens?
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2018 kl. 16:15
ja det ved jeg egentlig ikke, det vil jeg lige teste. men har også lige opdaget at billedet på ATV 4's jemmeskærm nogle gange er meget mat og andre gange helt fint. måske det er mit hdmi ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2018 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

ja det ved jeg egentlig ikke, det vil jeg lige teste. men har også lige opdaget at billedet på ATV 4's jemmeskærm nogle gange er meget mat og andre gange helt fint. måske det er mit hdmi ?

Lyder mere som nogle indstillinger i automatisk 4K og HDR tilpasninger..
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2018 kl. 16:40
Ja, det lyder som om du har aktiveret HDR pr default på ATV. Sæt den til selv at skifte både frekvens og SDR/HDR. Dårlige HDMI kabler giver ikke matte farver. Det er ikke analoge signaler det her. Du kan i værste fald opleve, at kablet ikke kan klare HDR, så den vil hoppe tilbage i SDR, men det burde give dig en advarsel.

Redigeret af Torben Rasmussen - 16-Februar-2018 kl. 16:42
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2018 kl. 16:50
ja den stod til HDR så kunne slet ikke ændre i indstillinger, hvordan ændre jeg det til automatisk ?

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 06:31
Jeg synes, at Apple TV’s output bør indstilles forskelligt, afhængigt af hvilken skærm man har. På nogle skærme er det gavnligt helt at undgå HDR fordi de ikke kan vise det.

Hvilken skærm har du?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 07:17
Er der noget nyt mht. Om man skal indstille den til HDR eller SDR som standard når autoskift er aktiveret? Kan huske i anbefalede SDR tidligere er det stadig tilfældet?
Jeg har B6 og POS9002 skærme.

Redigeret af Bjur - 17-Februar-2018 kl. 07:18
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 07:36
På OLED kan man godt køre HDR i menuer. Det har ikke nogen betydning, da det er “naturligt” for panelet at køre HDR.

På LCD-tv, særligt kantbelyste, bør man overveje at køre SDR i menuer, da HDR sender strmforbruget mod skyerne. Og så kan man jo sætte Apple TV 4K til automatisk at skifte til HDR, når indholdet er tilgængeligt.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 07:59
Tak for svaret men jeg læste tidligere et sted på flatpanels.dk hvor i anbefalede at køre SDR fordi den vidst ikke selv kunne finde ud af at skifte til SDR når det var krævet, så den stadig hang i HDR men det er måske fixet nu?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 08:02
Jep. Det blev ændret med tilføjelsen af match-funktionerne på Apple TV 4K. Det kom vist med tvOS 11.2 så vidt jeg husker.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 08:45
Okay super
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu