recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Analog tv i dag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Analog tv i dag

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Analog tv i dag
    Sendt: 19-Februar-2018 kl. 11:59
Jeg vil bare gerne stille min nysgerrighed.
Findes der stadig mulighed for analog tv modtagelse.

Sidste uge var jeg på et kort ferieophold i Ribe på det der hedder Ribe Byferie. Jeg undrede mig over fjernsynet. TV apparatet var et ældre LG fladskærm. Det var tydeligt at se på billedet, at det var analog modtagelse. Det var fint nok til en ferielejlighed, men jeg undrer mig over, hvordan det foregår. Jeg troede analog modtagelse var død.
Jeg er i hvert fald rimelig overbevist om, at det var analog. Zappede jeg videre til et programnummer, hvor der ingenting var, kom der sne på skærmen.
Der er 94 ferieboliger i Ribe Byferie. Kan de have et modulator anlæg (eller hvad det hedder) der kan modtage fra en udbyder og så konvertere alle kanaler til analog og fordele dem i et lukket anlæg. Jeg kan ikke huske om der var eks. en parabol i området.
Kan det være analog kabel tv via fiber.
Der var DR's kanaler, TV2, TV2 Sport, Kanal 5, DK4, CNN og nabolandskanaler (ikke alle) så vidt jeg husker. TV Syd var der ikke.
Der sad et antennekabel i et stik i væggen.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 12:51
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 12:58
Ja, der eksisterer stadigt. Jeg har Fibia (Waoo), og der konverteres signalet til DVB-C og analog tv, så vi kan tage begge dele ud af antennestikket.

Venlig hilsen
KB
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 20:55
Tak for svar.
Jeg tænker også, at det må være analog kabel tv.
Til top
Usuq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usuq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 22:59
De har ganske givet deres eget fordelingsanlæg. Der er også flere hoteller, der gør det samme. Hvis tv'ene er af ældre dato, kan det give mening at holde ved det analoge signal, da ikke alle ældre tv, har en DVB-C eller DVB-T tuner, og kan derfor kun æde et analog signal.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu