recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray rip med flere audio og tekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray rip med flere audio og tekster

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray rip med flere audio og tekster
    Sendt: 19-Februar-2018 kl. 17:41
Hej

Skal have rippet mine Harry Potter Blu-ray. Jeg vil gerne have både engelsk og dansk lyd med og det samme med tekst.
Hvad program bruger i? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, såsom noget codecs jeg skal have installeret på pc'en?

VhJakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 17:47
Makemkv
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 18:19
DVDFab.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 18:36
Kan man lave dem i mindre størrelse end original størrelsen? så de ikke lige fylder godt 30gb per styk - synes ikke lige jeg kan se det i Makemkv

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 18:55
MedDVDfab kan du strippe alt overflødigt fra - såsom menuer og andre lydspor. Ofte kan du reducere med 10-20 Gb af den oprindelige filstørrelse. Du kan sagtens komprimere yderligere - jeg synes bare ikke tidsforbruget står mål med det antal sparede gigabyte. Så meget koster plads trods alt heller ikke længere.

Og nej - DVDfab er ikke gratis - men det virker bare. Jeg har i alt fald ikke fortrudt købet.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 19:20
Fås dvdfab til mac også?
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Fås dvdfab til mac også?


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 20:15
MakeMKV stripper også de unødvendige ting fra, men at få en disc ned på 10 GB er utopisk med mindre det er en ultrakort film.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

MakeMKV stripper også de unødvendige ting fra, men at få en disc ned på 10 GB er utopisk med mindre det er en ultrakort film.


Jeg ved ikke om det var mit indlæg du refererede til? Men jeg mente nu ikke at man kan få filstørrelsen ned på 10 GB, men at man kunne reducere med 10-20 GB 😊
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 21:53
hvis det skal fylde mindre skal du lave en reencode, så du ripper først med makemkv som andre siger hvor du vælger de lydspor og tekstspor du ønsker skal med, resten lader du være.  Herefter skal den en tur gennem handbrake fx. (handbrake.fr) i handbrake skal du så huske at have alle tekster og audiospor med videre i den færdige fil, men generelt så er vi ved at være løbet fra den tid hor vi skrumpede filerne. Harddiske er ikke det dyreste i dag.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2018 kl. 09:24
Jeg bruger CloneBD og AnyDVD. CloneBD kan du rippe dine film til mkv og andre filformater og vælge de forskellige lydspor og undertekster. Du kan komprimere filen og rippe i dts core. Ikke noget jeg vil anbefale, hvis du sætter pris på billede og lyd, men hvis du tænker du vil ofre lidt kvalitet er det fint.

Til dvd bruger jeg CloneDVD. 


Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 17:11
Tak for svarene Smile

Så har jeg lidt at gå i krig med 

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu