recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV Radius - kan det være rigtigt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV Radius - kan det være rigtigt?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
capt_osterbro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér capt_osterbro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV Radius - kan det være rigtigt?
    Sendt: 07-Juni-2018 kl. 19:15
der er en artikel på Ekstra Bladet, som skriver at det er ulovligt at anvende boksen.

Jeg søgte efter noget om produktet, da jeg så en banner reklame i dag på - ekstra bladet :)
--------------------
Non scholae sed vitae
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 09:49
Lidt hårdt dømt, j8544...

Hvis du nu fuldfører din research, vil den nok vise, at jeg også har andet at se til end at pløje debatspor igennem her... Wink

Men dejligt med klare svar fra klogere folk, tak for det!
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

I København er der mange ekstra kanaler på DVB-T2. Man kan som eksempel få både TV-Bella og Kanal Nordvest! De findes ikke på kabel, så find roligt kabelklipperen frem!
Ja men så bliver den benævnte dims mere og mere relevant. Overvejer allerede om jeg ikke skulle hive muldvarpen op, og se om der ligger lidt Dollars, så man kan se TV Bella. Glæder mig!!


TV Bella er en del af Kanal Hovedstaden.

Ingen grund til at bruge dollars, hvis du bare vil se DVB-T:  

Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 00:30
Det mest foruroligende er faktisk, at en person, der har været med på dette site i mere end syv år, spørger, om det kan være rigtigt...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

I København er der mange ekstra kanaler på DVB-T2. Man kan som eksempel få både TV-Bella og Kanal Nordvest! De findes ikke på kabel, så find roligt kabelklipperen frem!
Ja men så bliver den benævnte dims mere og mere relevant. Overvejer allerede om jeg ikke skulle hive muldvarpen op, og se om der ligger lidt Dollars, så man kan se TV Bella. Glæder mig!!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 20:46
I København er der mange ekstra kanaler på DVB-T2. Man kan som eksempel få både TV-Bella og Kanal Nordvest! De findes ikke på kabel, så find roligt kabelklipperen frem!

Redigeret af miri - 21-Februar-2018 kl. 20:47
miri
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 16:14
Tillykke Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 16:11
Hmmm, jeg modtager nu også den lokale TV2 kanal, samt lokalkanalen Østjylland. Ingen af dem er i DR's portefølje.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 15:46
@Deschain hvor i al verden læser du jeg forsvarer den?  tværtom. Jeg fortæller NETOP at det er rent fup da den IKKE er lavet specifikt til det danske marked. Firmaet har "bare" købt x antal oversættelser for at reklamere i de forskellige lande.

tag og læs igen. Den linker jo til en hjemmeside som er på amerikansk grund, og bare oversat til DK - OG teknisk set er det jo ikke fup at du kan klippe kablet med den. du får bare ikke lige så mange kanaler her i DK :-) Så vidt jeg ved, er de eneste kanaler der sendes OTA ukrypteret i DK DR's kanalportefølje. Resten er krypteret.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

annoncen er jo bare en oversættelse.  - det er jo med garanti samme tekst de laver til alle lande. Det er på ingen måde noget de laver specifikt til DK. Og et eller andet sted i verden er det sikkert rigtigt nok der findes en sådan lov, men den eksisterer absolut ikke i DK. Der er ingen overhovedet der er forpligtet til at smide noget som helst ud via OTA. alene fordi der ikke er plads nok i det danske senderum, og det er yderst begrænset hvem der har adgang til OTA udsendelse af radio og TV. Det er jo noget man køber sig adgang til som service udbyder. Og det er ikke de samme der har adgang via kabler som via luftbåren.

Skulle det gøre annoncen bedre? Forstår ikke helt dit forsvar af den?

Den er på dansk, bliver linket/publiceret på danske sider og man kan købe produktet som bosiddende i Danmark. Ergo, er det totalt fup!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 12:37
annoncen er jo bare en oversættelse.  - det er jo med garanti samme tekst de laver til alle lande. Det er på ingen måde noget de laver specifikt til DK. Og et eller andet sted i verden er det sikkert rigtigt nok der findes en sådan lov, men den eksisterer absolut ikke i DK. Der er ingen overhovedet der er forpligtet til at smide noget som helst ud via OTA. alene fordi der ikke er plads nok i det danske senderum, og det er yderst begrænset hvem der har adgang til OTA udsendelse af radio og TV. Det er jo noget man køber sig adgang til som service udbyder. Og det er ikke de samme der har adgang via kabler som via luftbåren.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af GreedyDK GreedyDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

[QUOTE=GreedyDK]Det har været fremme her på Recordere før: 

OK, så disse citater fra annoncen er ikke fup..: Confused

...du får mere end 100 kanaler helt gratis og helt lovligt.

...den giver dig mulighed for at se alle kanaler, film og serier helt gratis.

...Men inden du opsiger dit kabel- eller parabolabonnement, er det vigtigt, at du husker, at der er nogle få kanaler, som du ikke kan se med denne antenne. Du vil dog kunne modtage ca. 85% af de samme kanaler

...Hemmeligheden er, at er en lov, som ingen af kabel-tv-udbyderne ønsker, at du skal kende til. Den siger, at alle kabel-tv-udbydere skal udbyde et luftbåret signal i tillæg til det normale signal.

Allrighty then.. LOL

Produktet er beregnet til det Amerikanske marked og der er det ovenstående næsten gældende ;-) Hvis du ved en storby på en høj bakke hvor du kan modtage signalet perfekt ;-)

Muligvis, men fupannoncen er beregnet på det danske marked, så at produktet ikke er det, gør ikke annoncen til mindre fup.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu