recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med 4k

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med 4k
    Sendt: 21-Februar-2018 kl. 11:59
Jeg har købt en optoma uhd60, problemet er at jeg ikke kan få 4k vist på lærredet, 1080p bliver vist fint. Skal siges at jeg køre med et 15m hdmi kabel og det er nok problemet, jeg kan godt købe et 10m men vil det hjælpe? 10m er minimum hvis ikke jeg skal møblere totalt om.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 12:03
Kan det udstyr du har forbundet til projektoren vise 4K?
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 12:23
Jeg har den sat til en marantz sr7011 og en chromecast ultra.

Redigeret af Thomas46 - 21-Februar-2018 kl. 12:23
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 12:29
@thomas46 - først og fremmest velkommen til. et rigtigt godt råd. uddyb dine problemer. den bedste måde at UNDGÅ hjælp er ved at skrive på denne måde: "jeg har problemer hjælp mig".
og det er i bund og grund det du har skrevet. du har teknisk ikke givet nogen som helst beskrivelse af dit problem, hvad du har i begge ender, og hvad det egentlig er du gør.

så beskriv følgende:
hvad er koblet til projektoren? (hvis enheden ikke understøtter 4K så er dette jo også en fejlkilde)
hvordan er de koblet sammen? (har du svaret på, men HDMI kabler er IKKE bare hdmi kabler. grundet den store båndbredde der kræves for at kunne servere 4K både for computere og kabler, så er vi nødt til at vide hvilke standarder det specifikke kabel understøtter)

for at vi kan hjælpe er vi nødt til at kende alle parametre der kan være fejlkilder, og det hjælper dig bedst og hurtigst hvis du selv angiver de ting frem for at vi skal trække tingene ud af dig, indlæg efter indlæg. - ligesom du bliver irriteret over at skulle svare konstant.



Redigeret af claus_jac - 21-Februar-2018 kl. 12:29
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 12:42
Der er kun en vej og det er et nyt HDMI kabel og det skal være optisk, du skal glemme alt om kobberbaserede kabler til 4K når du er ude i afstande > end 10m

Dette kabel fra AV-Connection kan iflg. specs levere de 18 Gbps der skal til for at trække 4K med HDR ved 60Hz refreshrate


Nu er jeg godt klar over at mange vil skrive at det kan kobberkabler også, men min erfaring med supra 2.0 på 10m viser at det kan de ikke

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 18:52
Blot for at tjekke.

Sæt din Chromecast ultra direkte i projektoren og en forlængerledning til strøm.
Blot for at fejlsøge en smule.

Jeg vil mene at et almindeligt (ikke optisk) HDMI kabel af bedre kvalitet sagtens burde kunne trække de 15 meter.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 09:12
Det er ikke nok at mene, har du selv en 4K projektor og har du selv prøvet at få 4K med HDR igennem et over 10m langt kobberkabel, hvis ikke, så udtaler du dig om noget du ikke forstand på.

Ellers kunne du jo forsøge at læse denne tråd om 4K kabler over på AVS-Forum



Redigeret af jespermart - 22-Februar-2018 kl. 09:23
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 09:28
Et kabel uden optik eller forstærker vil alligevel skulle op i en anseelig pris før du er garanteret signal i den anden ende, så til 1600 lyder den optiske løsning ikke urealistisk dyr, når det medtages, at den nok har en noget højere succesrate i almindelighed. Lange kabeltræk til HDMI er bare noget juks, hvis man taler om almindelige passive kabler.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Thomas46 Thomas46 skrev:

Jeg har købt en optoma uhd60, problemet er at jeg ikke kan få 4k vist på lærredet, 1080p bliver vist fint. Skal siges at jeg køre med et 15m hdmi kabel og det er nok problemet, jeg kan godt købe et 10m men vil det hjælpe? 10m er minimum hvis ikke jeg skal møblere totalt om.

Hvis du kan komme ned på 10m så vil det være en fordel. Ellers prøv at sætte din CC direkte i projektoren. Det burde virke med mindre problemet er at de to ikke spiller godt sammen.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 10:23
Jeg kører fint 4K på min Acer M550 med et 7 år gammelt 15 meter langt HDMI kabel, måske jeg har været heldig, men sagen er at det virker

Redigeret af JakobSkaarup - 22-Februar-2018 kl. 12:00
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Det er ikke nok at mene, har du selv en 4K projektor og har du selv prøvet at få 4K med HDR igennem et over 10m langt kobberkabel, hvis ikke, så udtaler du dig om noget du ikke forstand på.

Ellers kunne du jo forsøge at læse denne tråd om 4K kabler over på AVS-Forum


Men har du da selv prøvet alle kabler siden du kan udtale dig SÅ skråsikkert. Der er relativt nemt et finde kobberkabler som garanteres at virke med 4k op til 20m, så jeg undrer mig lidt.

F.eks.:

Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Det er ikke nok at mene, har du selv en 4K projektor og har du selv prøvet at få 4K med HDR igennem et over 10m langt kobberkabel, hvis ikke, så udtaler du dig om noget du ikke forstand på.

Ellers kunne du jo forsøge at læse denne tråd om 4K kabler over på AVS-Forum




Ej det må du simpelthen undskyld.
Du ved jo tydeligvis hvad du snakker om.

Redigeret af Mentalisac - 22-Februar-2018 kl. 10:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu