recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer LX-5090 larmer helt vildt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer LX-5090 larmer helt vildt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer LX-5090 larmer helt vildt
    Sendt: 22-Februar-2018 kl. 15:42
Hej,

Jeg købte et LX-5090 i november her fra siden, og nu har jeg endelig fået det op (ja, Rom blev ikke bygget på een dag). Men det støjer. Jeg vil kalde det noget i retning af plasma-buzz x10. Det er meget slemt og det ser ud til at komme fra oven. Skærmen er ikke varm.

Det stopper når displayet slukker, men ikke når displayet blot viser sort. Det virker relativt uafhængigt af farver på skærmen.

Der er intet andet end power tilsluttet.

Any guesses? Er det et kendt fænomen?

Jeg syntes ikke jeg lagde mærke til det, da sælger havde det tændt, så jeg antager det er noget det har udviklet hen over de sidste tre måneder, hvor det har stået (oprejst) på et værelse.

EDIT: Hov, lyden ændrer karakter når jeg skifter power-mode, i hvert fald mellem mode 1 og mode 2, men er stadig slem, bare anderledes i frekvens.

Redigeret af elendil - 22-Februar-2018 kl. 15:43
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 07:56
Mon ikke det er strømforsyningen, som er ved at være træt? Buzz udviklede sig også til det værre med tiden på mit Panasonic plasma. I en sådan grad, at det irriterede os i dagligdagen. Støjen på vores Samsung plasma forinden blev markant værre, når det hang på væggen.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 17:09
Jo, det er det sikkert. Det er bare virkelig grelt, og det er det åbenbart blevet af at stå op ad væggen i tre måneder.

Interessant nok er der intet buzz på en helt hvid baggrund, men i alle andre sammenhænge. Det er ellers der mit G20 er klart værst.

Er der noget åbenlyst at gøre ved det? Om 2-3 måneder, når jeg får et øjeblik igen, regner jeg med at skille det ad og se om der er noget åbenlyst galt, men det er der nok ikke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 17:42
Prøv at skift panelfrekvens. Kan ikke huske, hvad indstillingen hedder.


Klaus

Redigeret af KlausDM - 23-Februar-2018 kl. 17:48
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 18:00
Mener at kunne huske at der var en herinde tidligere der havde købt et brugt som heller ikke havde kørt et stykke tid...Han havde samme problem, men som jeg husker det blev det bedre dag for dag og til sidst forsvandt helt

Ning
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 19:44
@Klaus
Det har jeg prøvet. I hvert fald i den normale menu. Man kan vælge tre forskellige modes/frekvenser, og ingen af dem gør rigtig en forskel.

@Ning
Det ville da være en nem løsning. Det kan være ungerne skal se noget tegnefilm i weekenden.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 07:55
Her er en tråd der måske omhandler samme problem (det bliver blandt lidt sammen med crackling/arcing), der siger at det måske er EMI-tapen der er træt:

https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=65686&page=1

Det kunne jeg prøve at kigge på. Desværre har jeg ingen fod. Hvordan fjerner man bedst for- og bagside på et plasmatv uden fod? Eller med andre ord: Hvor nervøs skal man være for at bakse rundt med det i liggende stilling i forhold til at knække glasset?[URL= ][/URL][URL= ][/URL][URL= ][/URL][URL= ][/URL]
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 09:49
Er det powersave du har skruet på? Den har 3 settings og den ene reducerede buzz på mit Lx5090 en del.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 10:22
Ning
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 11:03
@Torben
Også den. Der er to menupunkter med tre valg. Det ene er powersave (off, mode 1, mode 2), den anden har jeg glemt hvad hedder, men justerer frekvensen i forhold til om man ser film eller tv eller noget lignende - stod der i hjælpeteksten. Jeg har ikke fundet en menu, hvor man direkte kan vælge frekvenser.

Uanset hvad jeg skruer på - og jeg tror jeg har været tæt på alle kombinationer igennem nu - fjerner det ikke buzz. Jeg kan ændre frekvensen af buzzet lidt, men det er stadig meget højt.

@Ning

Når det har været tændt i 3-4 timer er buzz helt sikkert mindre end når man først tænder det. Næste gang man tænder er det dog tilbage ved det gamle. Jeg giver det en uge, inden jeg sætter det gamle op igen. Tak for info.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 13:11
Som Ning sagde, er det allerede blevet bedre. Det er ikke helt godt endnu, men måske bliver det det.

Derfor er jeg begyndt at se lidt på billedindstillingerne. Jeg har kopieret Bumtious' indstillinger for Movie (https://www.avforums.com/threads/pioneer-plasmas-settings-and-information.787159/), men jeg synes ikke umiddelbart de er særlig gode.

Først og fremmest lader Movie-indstillingen til at antage at input er 0-255 i raverum og ikke 16-255 (vist nok), som KODI stod til. I hvert fald var alting virkelig gråt, før jeg ændrede det. Nu er sort sort, men alt andet er... kedeligt og gråligt i forhold til fx Optimum-indstillingen.

Måske er jeg ramt af butiksindstillingssyge, hvor stærke farver og masser af lys får alting til at se fedt ud, men jeg synes også detaljegraden ved "mørke områder" er dårligere i Movie end i Optimum, men det kan måske snyde.

Jeg mener det er Klaus der regelmæssigt poster links til en video med en kanin som eksempel på detaljegrad. Findes der noget mere statisk uden at man selv skal pause de rigtige steder? Altså enten en video der er eet billede eller et ukomprimeret billede - LX-5090 kan vist vise billeder, omend jeg ikke aner i hvilke formater.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 19:50
Ka du få ørenlyd, eller er der stadig susen for ørene? Smile
Ning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu