recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grej - brug for råd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt grej - brug for råd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tfremlev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tfremlev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt grej - brug for råd
    Sendt: 23-Februar-2018 kl. 09:36
Hej Recorderer-brugere.

Tidligere setup:
Dali Concept 6 x2, Concept 1 x 2, Concept center og Concept Sub
Denon AVR 1911.

Glimrende sæt, god dynamik etc..

Og SÅ blev der snollet..
Jeg har på forunderlig vis for en utrolig formidabel pris kunne anskaffe mig:
B&W CMD 7 SE x2 (front), CMD 1 SE x2 (bookshelf/surround), CDM C SE (center).
Og subben har jeg så ikke sat til på nuværende tidspunkt.

Min lille Denon kan dog ikke trække højttalerne, så føler ikke jeg får det optimale ud af dem på nogen måde. Så der skal ny forstærker til.

Jeg har forelsket mig i Marantz SR6011 (kører super godt tilbud på hififreakz).. men de har også tilbud på SR7011. Den er noget dyrere, har HEOS, men også nogle flere hestekræfter.

Har læst post om for og imod de 2.. og umiddelbart kommer jeg ikke til at bruge alle features i 7011'eren, det er udelukkende kraftværket bag, som jeg er interesseret i.

Total forvirring om det med watt, ohm, og forskellen på hvordan producenter måler deres watt i peak, pr. kanal, continuerligt etc etc.. 

Så tl;dr:

Vil 6011 være stærk nok til at trække mit nye setup, eller skal jeg op i en 7011? (et alternativ kunne være Denon AVR-X3400H.. nogenlunde samme prisleje, men har ikke samme "rabat" hvorfor naive mig jo tænker at det er fordi den ikke er lige så "stor" en model).

Glæder mig til at høre jeres input :) 

Cheers

Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 10:05
Nu er det snart nogle år siden at jeg har haft surround, store receivere og alt det der.

Men en ting der vel ikke har forandret sig er vel, at jo mere power der er til at trække nogle givne højtalere, jo mere "Afslappet" er receiveren, og levere dermed en mindre anstrengt lyd.

Så mit bud må være, at du skal købe den kraftigste receiver du kan - hvis ellers de øvrige funktioner lever op til dine krav.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 10:27
Velkommen til forummet

Jeg har selv et ældre sæt B&W højttalere, og har fornyligt anskaffet en Marantz SR 7011. Dejligt med en forstærker med kraft og overskud. Jeg ville ikke købe mindre forstærker til dine CMD 7, 1, og SE. For de højttalere kræver en kraftig forstærker.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 12:39
Du må ikke “nøjes” med 6011. Det er sgu synd for dine b&w.

Hvis features ikke er videre vigtigt, hvad så med nad? Jeg syntes b&w og nad er et godt match.
Jeg har selv haft sr7010 og den havde på mange måder en herlig lyd, men jeg foretrak altid nad i sidste ende.
Brugt er der dog langt imellem dem med 4k modul i, men det kan da tilkøbes.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 15:36
Vil også klart pege på den kraftigste model du har råd til/ vil bruge af penge på.
Dette gælder for så vidt ikke bare B&W men selv mindre sattelit/sub systemer som ofte har lav driftseffekt får bedre overskud ved mere power.
Sammenlignet med biler kan selv den mindste eksempelvis motor i Golf få den til at køre 160 km/t men i Golf Gti kan man gøre det uden at presse motoren. Og bilen styre også bedre og støjer mindre ved den hastighed..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu