recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo ThinkPad T400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo ThinkPad T400

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 16:44
lenovo kan være krakilske - især de gamle maskiner som kan finde på at brokke sig med "ukurrant" udstyr i sig - især på rammen, så nej du finder noget ram som er certificeret til at køre i maskinerne. - Åben den den nu bare i stedet for at spørge i stedet for at spørge løs om alt muligt teoretisk. NÅR du har haft den åben kan vi tage stilling til tingene! - 100x lettere for alle.

men ja teknisk vil en 1600mhz neddrosle til 1333mhz - men du kan få problemer hvis de ikke har samme timing, så derfor find noget der er certificeret.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 17:08
Du har helt ret.
 
Jeg finder skruetrækkeren frem og ser hvad der sidder i maskinen.
 
Fortsættelse følger.
          
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 17:20
Ram compatibilitet kan være besværligt, hvis du er uheldig. De to moduler skal være rimelig ens..og selv dér kan det gå galtUnhappy http://forum.recordere.dk/problem-med-ramupgrade-af-asus-n71ja_topic148671_page1.html

Find et par 1333 MHz (de er billigere end 1600 MHz) og en SSD på DBA. Til en gammel reserve bærbar er det fint.


Redigeret af Totoronto - 04-Marts-2018 kl. 19:27
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

lenovo kan være krakilske - især de gamle maskiner som kan finde på at brokke sig med "ukurrant" udstyr i sig - især på rammen, så nej du finder noget ram som er certificeret til at køre i maskinerne. - Åben den den nu bare i stedet for at spørge i stedet for at spørge løs om alt muligt teoretisk. NÅR du har haft den åben kan vi tage stilling til tingene! - 100x lettere for alle.
Jeg kan ikke mindes at Lenovo'er har været krakilske med RAM, det var i de rigtig gamle dage, hvor det var med IBM navn på.
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

men ja teknisk vil en 1600mhz neddrosle til 1333mhz - men du kan få problemer hvis de ikke har samme timing, så derfor find noget der er certificeret.
Der er ingen grund til at betale mere for certificeret RAM, Kingstons de billige fungerer helt fint.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 09:44
Hej igen,

Så fik jeg skilt computeren og taget billeder af delene. Måske I kan hjælpe mig med, at bekræfte hvilke ting jeg skal købe hjem, og hvilke priser jeg skal gå efter? Det er jo som sagt bare et "hygge projekt", så en 1.000-1.200 kr. i alt, vil være at foretrække. I det nabolag.

Billeder af harddisken kan ses her:


Kan jeg er statte den med en hvilken som helst SSD, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?

Billede af RAM her:


Kan de RAM som quarkir var så venlig at linke til bruges i stedet for?

------

Og nå ja, så var jeg så skide god, at tabe en gaffel direkte ned på denne knap, så den knækkede af (spørg mig ikke om hvordan - måske klodset og søndagstræt) Ermm


Det er den knap man holder inde, så man kan scroll op og ned med den røde dot. Måske ikke en knap jeg bruger allermest, faktisk slet ikke, men det kan vel heller ikke skade tastaturet, at den mangler?

Dog vil jeg lige høre, om man kan købe sådan en knap i løssalg et sted, eller om man skal have et helt nyt/brugt tastatur?

Håber på en venlig sjæl lige kan hjælpe mig på plads her!
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 11:41
Hejsa,

mht. SSD, kan du bruge alle modeller med alm. SATA interface (det mest almindelige), inkl den Samsung du har nævnt.

Mht. RAM har priserne flyttet sig lidt, så du kan få 1333MHz stænger til 285/stk her: https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=KVR13S9S8/4&pn=Kingston&gruppe=RAM-DDR-204Pins&overgr=Hardware&vare=926843

Og knappen ser egentlig ikke ud til at være gået i stykker, begge pinde er hele og den burde bare kunne klikkes på igen.

mvh
Jesper
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 12:05
Okay fint med SSD og RAM, det vil jeg bestille hjem så.

Hvad angår knappen, så er der to små tapper der er knækket af for oven nu. Det ved jeg, fordi den ene lille tap knækkede helt af fra slaget, og den anden faldt af, da jeg tog knappen op, så derfor kan jeg ikke klikke den på igen. De tapper der du kan se, er dem der skal vende ned mod Trackpad'en.

Så det er desværre ikke muligt tror jeg
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 12:27
Ah, det er i den anden ende, de er knækket af, øv.

Part nr. til et nyt tastatur er 42T3279
Et nyt kan købes f.eks. her: https://www.zitech.dk/87000211 til 607,-
Tjekkede lige dba og der er faktisk et brugt til 200,- her: https://www.dba.dk/lenovo-dansk-keyboard-tast/id-1038552186/

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 12:59
Ja lige præcis.

Jeg så godt det tastatur faktisk du linker til.


Men jeg er i tvivl om, det er det rigtige til min maskine, da der er sådan en hvid prik over den knap som er knækket af på mit tastatur, for det har mit tastatur ikke, men sælger skriver godt nok det er til T400 series.

Det her ser nemlig helt nyt ud.

Men noget helt andet, så gør det vel ikke noget, at den knap ikke sidder der på. Jeg bruger den jo som sagt aldrig, og for min skyld gør det ikke så meget at den mangler. Men skal man kun slippe et par hundrede for et nyt, så gør det ikke det store.


Redigeret af ladiesman217 - 04-Marts-2018 kl. 13:01
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja lige præcis.

Jeg så godt det tastatur faktisk du linker til.


Men jeg er i tvivl om, det er det rigtige til min maskine, da der er sådan en hvid prik over den knap som er knækket af på mit tastatur, for det har mit tastatur ikke, men sælger skriver godt nok det er til T400 series.

Det her ser nemlig helt nyt ud.
Part nr er det samme, så det må være en nyere udgave.
Men det bør passe uden problemer.
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Men noget helt andet, så gør det vel ikke noget, at den knap ikke sidder der på. Jeg bruger den jo som sagt aldrig, og for min skyld gør det ikke så meget at den mangler. Men skal man kun slippe et par hundrede for et nyt, så gør det ikke det store.
Næh, den virker helt fint uden.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 17:55
Fint, tak for svar!

De første RAM du linkede til tidligere og de RAM du linker til nu, er det lige meget hvilke af dem jeg bruger? Jeg kender ikke lige forskellen på 1333 MHz og 1600 MHz, men tror det er minimalt?

De RAM der sidder i maskinen nu er vel 1333 MHz?

Men største performance boost må vel helt klart være, at få en SSD i maskinen. Det bliver spændende at prøve.
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 18:33
Det er reelt ligegyldigt, da 1600MHz blot bliver nedclocket til 1333MHz (det er den hastighed RAMmen kan læses med).
De nuværende er 1333MHz og det er det hurtigste maskinen kan klare (men hurtigere RAM bliver blot brugt langsommere).

Du får helt klart største boost ved at skifte til SSD, at forøge RAM fra 4GB til 8GB kan ikke mærkes ved normalt brug (surf, mail, Office o.l.).

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu