recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Oled
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med Oled

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 16:28
2 år er efterhånden "lang" tid for et TV, hvis man vil følge lidt med.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 16:32
Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

Redigeret af JeTex - 01-Marts-2018 kl. 16:41
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

Præcis min proces og jeg er enig:)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.


Præcis min proces og jeg er enig:)

Ved ikke om jeg har vundet i panel lotteriet, men kan nu se tv uden, at blive irriteret over fejl hist og her ( som i lcd’s alt for åbenlyse skavanker).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

JeTex du har da haft mere en et LCD TV. Så helt ringe må det ikke ha været
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

JeTex du har da haft mere en et LCD TV. Så helt ringe må det ikke ha været


Problemet er her at vi lige gar været igennem et pr år hvor kun lcd har været en mulighed.
Jeg er meget enig med dig jetex, med ankomst af oled blev man straks påmindet hvad det var man var glad for ved plasma.
Har mit oled fejl skal jeg lede efter dem (der er da sikkert nogen fejl), fejl blev jeg konstant mindet om på lcd. Om ikke andet påmindet om hvor skidt en teknik det er.
Blev aldrig glad for ujævnt lys, tordenfluer og dårlige betragtningsvinkler.
Så de fejl mit oled opvejer fint de iøjnefaldende jeg havde på lcd.

Nogen der har set blue planet ll? Tænker den fint holder en ved skærmen et pr timer - med stort smil
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

JeTex du har da haft mere en et LCD TV. Så helt ringe må det ikke ha været

Helt korrekt, to ialt. Sony smed et oled på markedet få måneder efter købet af ZD9. Havde de været der samtidigt, havde jeg ikke valgt lcd igen. Mine lcd køb var nødløsninger, indtil jeg var " modig " nok til oled.
Jeg var nervøs for retention / burn in, for der havde de sidste plasmaer skræmt mig.
Men 100% tilfreds med lcd blev jeg aldrig, men mit oled giver mig tilfredshed i stor målestok.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 18:22
Dejligt I også nyder jeres Oled’s
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 18:45
I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.


Syntes da ikke rigtigt jeg "slås" med noget på mit sidste gen. Plasma i form af ST60. Fantastisk billede og dejligt TV. Rentention var langt værre på min tidligere Samsung plasma. Den blev 6 år inden den begyndte med store billedfejl. Er spændt på hvor gammel ST60'eren bliver. Nu kører den på 5. år. Håber den runder de 10
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.

Besynderlig udmelding omkring fejl og mangler, og kan blot konstatere, at det er ikke noget mit tv lider af. Under kalibrering af mit tv, kunne tint ikke konstateres, og efter / under kalibrering kunne retention ikke konstateres.
Resten af dit indlæg, er nok en drøm, som du selv er inde på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.


Syntes da ikke rigtigt jeg "slås" med noget på mit sidste gen. Plasma i form af ST60. Fantastisk billede og dejligt TV. Rentention var langt værre på min tidligere Samsung plasma. Den blev 6 år inden den begyndte med store billedfejl. Er spændt på hvor gammel ST60'eren bliver. Nu kører den på 5. år. Håber den runder de 10

Kære Thomas, nu var det ikke plasma det skulle handle om. Men der var nogle plasmapaneler der ikke var problemer med incl mit KRP500, som efter sigende led af rød tint.

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu