recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1-system. Beolab 14? Maks. 20k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5.1-system. Beolab 14? Maks. 20k

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1-system. Beolab 14? Maks. 20k
    Sendt: 04-Marts-2018 kl. 17:30
Kære Recorder-medlemmer
Jeg har i den sidste tid kigget på lidt ny lyd til mit 65" LG C7.
Pt. har jeg Philips HTL9100, som jeg egentlig er ok tilfreds med. 
Jeg kan dog ikke lade være med at ønske mig lidt bedre lyd. Mere vil jo altid have mere :)

De fleste 5.1-sæt finder jeg dog decideret hæslige designmæssigt.
Jeg har dog kigget på Beolab 14 5.1, som har en stil jeg selv kan acceptere.
Kan det sæt anbefales?
Hvis ja, hvilken receiver kan jeg nøjes med?
Jeg bor i lejlighed og har ikke brug for et sæt med en subwoofer hvor hele bygningen ryster. 
Hvis I har andre sæt I kan anbefale, hvor designet ikke bare er firkantede klodser, må I meget gerne linke til dem.

Jeg tænker selv et maks på 20k for både højttalere og receiver. Jeg er villig til at kigge brugt.

Er det noget som kan lade sig gøre?

Jeg vedhæfter billede af min stue. Den er ca. 25kvm. Størrelsesforhold er lidt off, men den giver en ide om evt. udfordringer. Skriv endelig hvis I mangler mere info.Stue
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 18:38
Hejsa 

Er sådan set rimeligt godt tilfreds med mit beolab14, det gør det fornuftigt 
i henhold til design/størrelse i sær til TV/FILM 
Jeg mangler dog lyd til musik, da det jo har sin begrænsning pga størrelse 
skal dog siges jeg er flyttet siden jeg købte mit og har nu 66 kvm stue, har dog 
overvejet og købe et sæt beolab 17 til fronter 

jeg har selv en yamaha rx-840 mener jeg det er så har mit sæt på preout, dette er dog ikke nødvendigt så du kan som sådan selv bestemme reciever efter dit eget budget og ønsker skal bare være en 5,1 

Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 19:02
Hej pnn
Tak for dit svar.
Musik er ikke så vigtigt for mig. Det spiller nok stadig bedre end min nuværende soundbar.
Hvordan vil du anbefale, at jeg har de bagerste højttalere? Skal jeg rykke sofaen lidt ud og bruge de høje standere?
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 10:48
Hej.

Jeg ville forslå at kigge på Beolab 6000/8000 som side og back, der får du virkeligt meget højttaler for pengene på DBA. De er begge uhyre nemme at indpasse i enhver stue.

Som center ville en Beolab 7-6 få dit TV til at ligne det nye B&O Eclipse, og tro mig, den højttaler er helt fantastisk og spiller både højt og dybt! 
Et lidt mere diskret forslag er en Beosound 3500, let og stilfuld.

Fælles for alle forslag er at det nemt kan gøres for 10kkr hvis man er lidt opmærksom på DBA.
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 12:25
Tak for dit forslag.
Kan jeg stille Beolab 6000/8000 på en god måde i min stue ift. sofaen? Det var en af årsagerne til, at jeg havde kigget på Beolab 14.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 13:03
Jeps, de er høje og har et superlille footprint, Beolab 6000 har altid været ment som surround højttaler mens Beolab 8000 nok er smule bredere i brugsområde, plus de er ikoniske.

Jeg skrev forøvrigt forkert omkring centeren... Der skulle have stået Beolab3500.
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 13:37
synes de fungere fint på stander bag/siden af sofaen,dette havde jeg i mit tidligere hjem. jeg har dog mine på bagvæggen i nuværende setup men  jeg har også 2 meter frem til min sofa
hvis du er i nærheden af Randers har jeg et par standere i kælderen tror jeg, de skal ikke koste meget :) 
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 14:40
Jeg vil ikke anbefale de gamle B&O højttalere, de er mildt sagt træls at sætte op med en surround receiver, det giver mere hovedpine end god lyd. Det bliver også et kabelrod uden lige.
 
Get HIFI or die trying c",
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 15:23
Kabel rodet slipper man ikke for med Beolab 14, de skal have "hele klør 5.1 " Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Jeps, de er høje og har et superlille footprint, Beolab 6000 har altid været ment som surround højttaler mens Beolab 8000 nok er smule bredere i brugsområde, plus de er ikoniske.

Jeg skrev forøvrigt forkert omkring centeren... Der skulle have stået Beolab3500.

Man skal bare lige huske at beolab 3500 er en link-højttaler, så man skal lige have en 1411 converter med indover. Ikke at det er et problem. De plejer at kunne findes til omkring 250kr på DBA.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Kabel rodet slipper man ikke for med Beolab 14, de skal have "hele klør 5.1 " Smile

Kabelrodet er da endda større. Udover signalkablet, skal de jo også have et strømkabel slået til. 
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 16:44
Jeg vil være i stand til at trække kablerne ret fint mht. Beolab 14.

Mht Beolab 6000/8000 forstår jeg ikke helt hvordan de potentielt skal stå. Vil lyden ikke gå direkte ind i sofaen medmindre jeg rykker sofaen en meter eller to frem?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu