recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiovector SR3 Super VS SR3 Signature
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audiovector SR3 Super VS SR3 Signature

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audiovector SR3 Super VS SR3 Signature
    Sendt: 08-Marts-2018 kl. 00:27
.


Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:40
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 07:24
Ole og Mads Klifoth laver ikke ændringer på højttalere, hvis det ikke kan høres. Jeg har ikke hørt de to modeller op imod hinanden, men har dog hørt SR3 Avantgarde op imod SR3 Avantgarde Arreté. Og der er hørbar forskel på de to modeller, så mon ikke der er forskel på de to du tester.
Diskussion omkring prisforskel, den kan vi ikke tage, det er op til hver enkelt om det er prisen værd.


Redigeret af JeTex - 08-Marts-2018 kl. 12:20
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 12:09
.

Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:40
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af DenOrdBlinde DenOrdBlinde skrev:

Hej Jetex - Det er en god pointe det med pengene værd :)

Ganske enkelt, betal for den bedste lyd du har råd til, eller lyst til at betale for.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 12:24
.

Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:41
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 14:23
Jeg er fuldstændig enig, med det, der er skrevet, indtil videre, men nu er det jo ikke kun diskanten, der er anderledes, på de 2 modeller.
Hvad du betaler for, er en generelt bedre højttaler, og jeg kender selv fornemmelsen, hvor man gerne vil spare nogle penge, men bagefter går og tænker over, om det nu også var den rigtige beslutning, man gjorde, nu man var i gang.

Jeg er sikker på, du bedre er i stand til at vurdere, om Signature, er de ekstra penge værd, efter du har haft dem hjemme og lytte, da opfattelsen af lydkvalitet, er en meget personlig vurdering, og at høre dem hjemme i stuen, er den eneste rigtige måde, at vurdere dem på, selv om det godt kan være lidt besværligt; men når man, som i dette tilfælde, er oppe i højttalere i dette prisleje, synes jeg, det er vejen frem...

Jeg ved, du har set dig varm på SR3eren, men hvis jeg var på udkig efter nye højttalere i den prisklasse, ville jeg også tage disse med i overvejelserne:



, begge til nogle RIGTIG gode priser, med bånddiskant og et rigtigt åbent lydbillede.

PMC, skulle også være et lyt værd:


At købe nye højttalere kan være rigtigt svært, da der næsten er uendeligt mange muligheder, og det som skrevet, er svært at høre dem alle hjemme i stuen, men nogle gange, er der lige én model, som det ser ud til, du er faldet for, dog er der så valget, hvilken version?  :)

I øvrigt, nu du selv kalder dig "DenOrdBlinde", så kan dette måske hjælpe dig til at huske, "i øvrigt", altid skal staves i 2 ord.  :)


Redigeret af Supergris - 29-Juni-2018 kl. 21:50
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 16:06

For et par år siden hørte jeg hele serien i forbindelse med et demoarrangement (det var vist S-serien og altså ikke SR). Det jeg husker, var faktisk, at det største kvalitetsmæssige spring var fra Super til Signature. Nu er det nemt nok at sige, at man bare skal gå efter det bedste og dyreste, men lige netop i dette tilfælde, giver det god mening.

Til top
allanolsendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanolsendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 23:09
Det er noget dyrt legetøj.

Når det er sagt, så er der altså et MEGET stort spring fra super til signature. Derfra videre til avantgarde er springet lidt mindre, men stadig markant. Og endelig fra avantgarde til arrete skal man koncentrere sig lidt for at høre forskel.

Husk på, at det kræver en bedre forstærker+dac at matche et sæt signatur. Så prisforskellen bliver ikke nødvendigvis 10.000 kroner. I hi-fi butikken på Østerbro nævnte de at mange var glade for et bi amp setup med Naim til signature. Pris over 50.000 for forstærkere.

Hvis du er interesseret i brugt markedet, så har jeg et par s3 stående i hvid højglans. 3 år gamle. Er selv skiftet til sr1 AA.
Til top
allanolsendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allanolsendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 23:26
Dobbelt post. Slet gerne

Redigeret af allanolsendk - 08-Marts-2018 kl. 23:27
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 00:06
.

 


Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:43
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af DenOrdBlinde DenOrdBlinde skrev:

Tak for svar de herre - jeg har noteret de forslag der ellers er kommet.

Jeg er da kommet lidt videre - jeg har PT SR3 Signature lånt og har hørt på dem i nogle timer - virkelig lækker lyd men der er bare ikke noget bas - den er såmen dyb nok den der er men der er bare ikke noget af den ..desværre ...så det bliver ikke audiovector - jeg må søge videre og ud og lytte på noget mere :) 

 


Sådan er det med små HT. Kig her hvis du er ude efter noget der kan gengive koncert på et lidt mere realistisk niveau og stadig bevare kontrollen og de små detaljer:
https://www.arendalsound.eu/products/1723-tower

Eller:
https://www.xtzsound.eu/product/divine-alpha
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 00:59
.

Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu