recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på ferien 2018 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV på ferien 2018 ?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV på ferien 2018 ?
    Sendt: 08-Marts-2018 kl. 13:56

TV på ferien ?

Fra den 1. april kan tv-kunder streame alt det indhold, de kender fra deres tv-pakke, når de rejser i EU.
Tager man f.eks. på ferie i Frankrig til sommer, kan man altså fortsat følge sin yndlingssport med danske
kommentatorer og se danske nyheder. Man skal blot logge på vores streamingtjeneste via web eller app,
” fortæller Jacob Mortensen, tv-direktør, YouSee.

EU-Parlamentet godkendte i maj 2017 ophævelse af geoblokering på rejser. De har desuden sikret, at
udbyderne ikke må tage ekstrabetaling for adgang udenfor hjemlandet. Reglerne gælder for alle de
kommercielle aktører, men der er dog særregler for public service-udbydere såsom DR samt gratistjenester.
Læs mere her

Så må vi se hvad de særregler vil betyde for os.

Camp Air med 'Hotel Toyota' i Le Casset Le Monetier Les Bains. Frankrig.

Her er lokal tv & telefon dækning. 230V er heller ikke et problem.

Hvad mener i der skal til for at streame Dansk tv ?. Vil en YouSee App på iPhone eller på en ATV 4 boks,
samt et HDMI kabel til tv'et være nok. ? Hvis ja .. hvad koster det mon at streame tv på den måde. Jeg har
også en Netflix konto.

Jeg håber du har et bud. Om 3½ måned ruller vi afsted igen. Thumbs Up



Redigeret af Peter Pan - 09-Marts-2018 kl. 09:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 14:28
Du kan jo selv regne det ud. Hvis der ikke er gratis internet på pladsen så ville jeg ikke forsøge mig med streaming. Det vil blive rasende dyrt. - Hvis vi antager at yousee app'en kører omkring halvdelen af båndbredden som de gør på et TV, så vil det være mellem 4 og 8mbit/sek. DR's platform har nu fået mulighed for bedre kvalitet, og de kan nu sende i op til en 4mbit/s. - så tag antal sekunder, minutter og timer og så kan du ret let regne ud hvor mange Gigabyte du vil bruge om dagen. HVIS du gør noget som helst på din egen forbindelse (altså kører via mobilens 4G netværk) så har du nok x antal GB fri til roaming i udlandet. (kig i dit abo) - kommer du udenfor det, må vi nok antage at du vil komme til at skulle have den HELT STORE PENGEPUNG frem.

MEN bortset fra det, så er et appleTV en ganske fremragende løsning. DR's apps tv2 play, (dog ingen yousee app på tvos endnu. den har de jo "udskudt" indtil videre), samt netflix og alle de andre der kan bruges. Så ja et appleTV, hdmi-kabel og noget gratis wireless netværk, og du skulle være good to go. Desværre tror jeg bare ikke der er særlig godt wireless netværk på de fleste campingpladser rundt om i europa, og hvis det er gratis er det nok næsten en garanti at det er noget lorteperformance, man skal skændes med de andre gæster om.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 16:43

Tak claus_jac

En campingplads er det ikke, dermed er der heller intet netværk. Det anede mig det kan blive en kostbar affære.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 17:43
Hej.

Er der mulighed for lokalt Internet?
Evt via Mobilt netværk.
Ellers er den sidste mulighed Internet via Satelit. Men det ville jeg kun vælge som sidste absolut mulighed.

Hilsen Carsten.



Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 17:44

Jeg fandt ud af det må være bedre istedet at anvende en Lightning Digital AV Adapter.
Altså efter at have fundet adgang til et Wi-Fi netværk. Wink



Redigeret af Peter Pan - 09-Marts-2018 kl. 09:23
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 18:29

Der skal jo også tages i betragtning hvor meget Data udbyderen giver til brug i EU, hos You See er Max forbruget 10 Gb, men haves der mindre, så er der kun muligt at bruge hvad der er, kommes der over det inkluderede forbrug, så får man regning på det extra forbrug.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 19:48

Hej csell og Radiomanden. Tak for svar.

På den viste plads er der ingen muligheder for lokalt Internet, og mobilt netværk er nu opgivet.
Men da vi er mobile og også kommer på campingpladser, må det blive der via deres lokalt netværk vi streamer TV.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 09:25

Tak for udvist interesse.

Det bliver ikke nemt at finde et Free WiFi hotspots i bjergene, for DK TV streaming. Ouch

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 10:59
@PP 

Hvis det endeligt er så vigtigt med DR TV, kunne det jo sikkert løses med et abonnoment hos et af firmaerne der leverer sattelit TV. 
Hardware og parabol er som regel gratis, og et basic abonnomet er ikke den store udskrivning. 
Parbolen kan du jo putte på toppen af Hotel Toyota, og med lidt held og godt vejr kan du fange transponderne selv i Les Bains. 
Med denne løsning får du DR HDTV lige ind i kassen , men det er jo ikke streaming og Apple...  
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 11:22
jeg har i Sverige har abonnement fra 3, men dur kun til Sverige, da de har "fri" data så man ikke er begrænset til de 10 gb...
 
Der hev ungerne 44 gb data igennem på 4 dage ved at se tv...
 
Jeg bruger mobilrouter, seagate Wireless plus, og en chromecast, også en ipad...
 
Men jeg ville ikke bruge løsningen andre steder end hvor man kan have fridata, da det ellers vil blive alt for meget data.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 11:27

Mobilt bredbånd kan ikke bruges i udlandet, i hvertfald ikke fra You See, mener heller ikke at de kan fra andre udbydere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 11:27
Hej.

Hvis i ønsker at se dansk TV, har det længe været muligt at optage TV fra DR til senere visning.

Jeg bruger selv jævnligt TV4ever som er en extension til Chrome Browseren. Der er en vejledning i øverste venstre artikel i dette link:


Hvis jeg ikke kan downloade separate Undertekster med TV4ever, plejer jeg at bruge Jeppos DR Downloader 2:


Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu