recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på ferien 2018 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV på ferien 2018 ?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg går udfra det jeg har brug for, for at tilgå det jeg abonere på er en masse "mobil Data". Hvis jeg altså holder et sted hvor det er muligt at opnå netforbindelse. Er det korrekt forstået ?

Ja det er korrekt. Men samtidigt blev der åbnet for lidt mobilt Roaming. Men det varer ikke længe ved TV Streaming. Hvis du vil udvide mængden af mobilt bredbånd er den billige løsning af købe et lokalt Fransk 
data Sim kort.

Hvis du vil spare lidt på din data mænde kan du downloade først til senere visning. DR Downloader 2 tilbyder at downloade i mindre opløsning, så at du bruger mindre data. F.eks TV-avisen behøves ikke at ses i Full HD:

TV4ever kan downloade ViaPlay.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 09-Marts-2018 kl. 16:19
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 16:29

Tak Radiomanden & csell

Som det ses på side 1, vil jeg vælge at tilslutte min iPhone via Lighting digital AV adapter.

På mobiltelefonen ligger App med tilhørende adgangs koder, så er det vel bare at trykke på
den App vi vil tilgå som her hjemme, formoder jeg.

 

 

Billeder taget via iPad.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 16:41

Hvis det er sat op som vist på diagrammet så henter din Telefon selv Data på 4G nettet så TV App'en kan køre og sender billedet til dit system. Så der skulle som jeg ser det ikke være behov for et Wi-Fi Hotspot.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 16:48
Hej.

Jeg må erkende at jeg ikke ville vælge Apple udstyr med deres meget lukkede eco system til at se dansk TV i udlandet.

Både TV4ever og DR Downloader 2 som kan spare på mængden af data er Windows programmer.
Jeg ville vælge noget der kører Windows 10.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-Marts-2018 kl. 16:49
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 17:15
Jeg er vidst báre kedelig. Når vi er på ferie ser vi lokalt tv, hvis vi overhovedet ser noget......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 17:57
Hej.

Jeg har prøvet at Downloade TV Avisen med Sporten fra i går for at vise jer hvor meget den fylder i de opløsninger som DR Downloader tilbyder:

360p 57,473 MB
480p 85,920 MB
720p 152,927 MB

Håber at i kan se hvor meget data der kan spares ved at downloade til senere visning. Jeg tog ikke tid
men Downloadingen to kun et par minutter på en 10 MB/sek forbindelse.

Hilsen Carsten



Redigeret af csell - 09-Marts-2018 kl. 19:14
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 19:26

@ csell
Som tidligere beskrevet er det gået op for mig, det bliver en kostbar affære 
med data til mobiltelefon. Men nu er jeg på det rene med hvad det handler om.

KlausDM. - Vi ser også Lokalt TV hvor det er muligt. Ja og DVD'er har vi altid
med. Lige så smukke bjergene er i solskin, lige så kedelige er de i regnvejr.
Så er det godt med indendørs underholning. ......  Her et elektronik billede.




Redigeret af Peter Pan - 09-Marts-2018 kl. 20:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 21:17
@PP

Rent faktisk er en internet sattelit forbindelse ikke så rasende dyr som før i tiden.
Man kan åbenbart få 18MBit for en 500 mand pr måned, Uden begrænsning (fair use) og ingen minimum kontraktperiode. Naturligvis får du brug for hardware, men hvis ikke du vil ofre de ca 4000kr kan du blot  blot leje det for 80 kr pr måned. Ikke et helt skævt tilbud.
Er der nogen der har erfaringer?


Hardwaren her: 

Image result for Surfbeam 2 RM 4100

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 21:50
[QUOTE=beovox141]  Er der nogen der har erfaringer?

QUOTE]

Hej det må være det jeg læste dårligt om for nogle år siden.
Det er fup og fiduser. Fair USE grænsen passer ikke med virkeligheden. Så vid jeg husker er fair use kun rigtig i godt en måneds tid. Derefter bliver den uden varsen sat ned til ca 1/20.

Jeg kan huske at jeg læste om det dårlige på denne hjemmeside:


Hilsen Carsten.

Kan det være dette:

http://www.kein-dsl.de/forum/showthread.php?t=11356


Redigeret af csell - 10-Marts-2018 kl. 00:00
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 22:31
@ CSELL

Du har jo desværre nok ret:

Der er jo nok en grund til at en proff Inmarsat forbindelse har følgende pris:
Inmarsat BGAN Super 2,000MB Plan $6,290.00 monthly...Wacko

Det kan naturligvis ikke helt sammenlignes...
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 00:42
Her er god (og formentlig uafhængig) information om mulighederne for mobil data på "taletidskort" (prepaid) i Frankrig - samt dækningskort for udbyderne. 


Noget af det billigste er tilsyneladende Reglo Mobile (ejet og solgt af lavpriskæden E.Leclerc), hvor man kan få 50 GB data (+ ubegrænset opkald og sms/mms internationalt) for 25 EUR. 
Kører på SFR's netværk, som er det 2. eller 3. mest udbredte i Frankrig.

Bemærk, at flere udbydere ikke giver mulighed for tethering fra mobilen. Det skulle dog ifølge sitet ikke længere være aktuelt for ovenstående. 
Til top
Zeit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 02:00
Youtube-DL kan også bruges som alternativ til Jeppos DR Downloader 2 og TV4ever til at downloade udsendelser fra DR.


Redigeret af Zeit - 10-Marts-2018 kl. 02:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu