recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på ferien 2018 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV på ferien 2018 ?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 02:59
optag dog det TV hjemmefra, det er jo mest genudsendelser, og på den måde er omkostningerne jo minimale
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 03:33
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Tak Radiomanden & csell

Som det ses på side 1, vil jeg vælge at tilslutte min iPhone via Lighting digital AV adapter.

På mobiltelefonen ligger App med tilhørende adgangs koder, så er det vel bare at trykke på
den App vi vil tilgå som her hjemme, formoder jeg.

 

 

Billeder taget via iPad.


Med Viaplay og Netflix kan programmerne jo gemmes til offline brug.
Så download en masse film/serier når du er hjemme i dk, så slipper du for at bruge en masse mobil data.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af Zeit Zeit skrev:

Youtube-DL kan også bruges som alternativ til Jeppos DR Downloader 2 og TV4ever til at downloade udsendelser fra DR.

Tak for Informationen. Men undersøger det lige som DR Downloader hvilke opløsninger Downloadet findes i og giver det på en nem måde mulighed for at vælge hvilken opløsning/støresle du ønsker at downloade?

Hilsen Carsten.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Her er god (og formentlig uafhængig) information om mulighederne for mobil data på "taletidskort" (prepaid) i Frankrig - samt dækningskort for udbyderne. 


Noget af det billigste er tilsyneladende Reglo Mobile (ejet og solgt af lavpriskæden E.Leclerc), hvor man kan få 50 GB data (+ ubegrænset opkald og sms/mms internationalt) for 25 EUR. 
Kører på SFR's netværk, som er det 2. eller 3. mest udbredte i Frankrig.

Bemærk, at flere udbydere ikke giver mulighed for tethering fra mobilen. Det skulle dog ifølge sitet ikke længere være aktuelt for ovenstående. 

Mange tak for linket. Jeg læste begyndelsen og afsnitet om Reglo Mobile
Jeg syntes at det ser virkelig godt ud.

Hilsen Carsten.



Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 08:31
Hej.

Jeg bruger tit en Intel Compute Stick til at downloade TV-Avisen med når jeg er ude og rejse. Jeg bruger så enten DR Downloader eller TV4ever. Min er den første version og er et par år gammel, men jeg fik en reklame med et tilbud på et godt alternativ. En BeeLine BT3 Pro. Den kostwer €112.79 fra det Tyske lager. Jeg ved så ikke hvad den vil koste at sende den til Danmark?


Hilsen Carsten.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 09:54
Er du sikker på det ikke er fordi du sad og læste i en anden tråd csell? - hvor lige præcis den maskine du linker til optrådte.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 11:23

Måske out of topic, men -
På denne fine friCamperplads er der absolut ingen mobildækning. Her havde vi denne oplevelse.
En søndag morgen ankom to politi betjente, alene for at fortælle os der var i området, at det ville
blive stormvejr, så de rådede os til at tage forteltet ned, og aflyse evt. bjergtur. Det var da service. Smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Er du sikker på det ikke er fordi du sad og læste i en anden tråd csell? - hvor lige præcis den maskine du linker til optrådte.

Hej.

Ja. Til din information sad jeg rent faktisk og skrev i denne tråd på min Intel Compete Stick som jeg brugte i går brugte til at downloade TV Avisen i forskellige opløsninger/størelser. Da jeg lige ville checke noget på Ekstrabladet.dk blev den vist. Og ja jeg kører uden Add Block Plus på min Intel Compute Stick.

Men som skrevet vil den være velegnet til at downloade Dansk TV i udlandet med DR Downloader eller TV4ever. Man skal så enten bruge et almindeligt USB tastatur og mus som jeg ville sætte i de to ledige USB 2 porte eller et Intel Program som jeg bruger til at lave min Lenovo Android Tablet om til tastatur og mus.

Jeg vil mene at man sagtens kan forbinde den til Mobilt Intenet via en iPhone. Jeg har dog valgt en MiFi mobil router. Min har et antenne stik til en ekstern antenne. Ved dårligt rækkevidde på mobil bredbånd bruger jeg så en Pointing PANL-0038:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Marts-2018 kl. 13:00
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 13:08
@CSELL

Hvilke andre erfaringer kan du dele omkring Intel Compete Stick, det ligner godt nok en cool lille sag!

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 14:57
Hej.

Den gør det vi har købt den til.

Jeg har så købt en 3 port USB hub med en indbygget Ethernet port til under 80 kr på eBay.com

Jeg er blevet meget glad for at jeg bestilte en original Intel og ikke en Clone. De fleste Cloner har problemer med Microsoft Windows Licens 

Jeg bruger den som regel med enten et 64 GB eller 8 GB SD kort, da der efter en 32 bit Windows kun er 5-6 GB ledigt.

Jeg er meget positiv over den Indbyggede Grafikkorts muligheder for at afspille videoer.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-Marts-2018 kl. 15:05
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 15:09
Den skal helt sikkert prøves Carsten!
Tusind tak for at bringe den frem, den var smuttet under min radar!

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 15:33
Hej.

Jeg har så også købt en HDMI til VGA adapter med lyd ud på et minijack.

For så kan jeg enten tilslutte den til en HDMI skærm/TV eller en VGA indgang på monitoren.

Det giver så også en separat lydudgang.

Men alt i alt med alle mine udvidelser får man det samme i den foreslåede BeeLine BT3 Pro PC.
Og så er det hele allerede samlet i EN boks.

Hilsen Carsten. 






Redigeret af csell - 10-Marts-2018 kl. 15:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu