recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4 remote med Scandyna SmallPod Air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4 remote med Scandyna SmallPod Air

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Vi har ikke forsinkelse på Airplay-lyd herhjemme. Jeg har lavet et setup med to BeoLab 9 højttalere.

Jeg prøvede engang at opsætte det samme med Airport Express, men det gav forsinkelsen på de 2-3 sek. Måske det kun er fuldintegrerede Airplay-løsninger, som kan omgå forsinkelsen?

Når du skriver ‘fuldt integreret’ er det så fra musikenhed (iPhone) over router til beolab?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:51
Vi bruger det herhjemme til at sende tv-lyden fra Apple TV over på BeoLab 9 i stereo. Det fungerer via en BeoSound Essence, som har Airplay indbygget. Essence videredistribuerer stereosignalet ud til 2x BeoLab 9.

Samme løsning kan også bruges til musik via Airplay.

Spil på Apple TV giver forsinkelse på 2-3 sekunder, når lyden sendes via Airplay.

Jeg er derfor meget spændt på, hvad Airplay 2 tillader i denne integration med Apple TV. Jeg krydser fingre for, at det åbner for surround.

Når jeg skriver fuldt integreret, så virker det bare som om, at der findes en Apple-godkendt chip (eller software), som f.eks. B&O og andre benytter. Jeg har ikke kigget nærmere på det, men det forekommer mig, at visse produkter i stedet bruger samme Airplay-løsning, som findes i Airport Express, dernetop giver forsinkelse. Jeg går ud fra, at det hænger sammen med, at B&O m.fl. kender den præcise kredsløbtid i lydsystemet og kan korrigere Airplay herefter, hvorimod Airport Express bare er en modtager med optisk ud, som derfor ikke aner, hvad den er tilsluttet til.
Til top
MrBojangDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Marts-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrBojangDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:55
Hej Rasmus. 

Jeg har fået styr på lyden, så det kører synkront. Men jeg kan ikke skrue op og ned for lyden via Apple TV remoten på mine højttalere - det er egentlig blot det, der er udfordringen i mit setup :) 

Mvh
Steffen
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 19:15
Jeg tror din fjernbetjening til højtalerne anvender RF ved 433Mhz. Derfor kan Apple fjernbetjeningen ikke lære koderne, da det kræver en IR fjernbetjening.
Hvis nogen kender en IR til RF converter som kan programmeres, kunne det måske lykkes.

Jens
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu