recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thor: Ragnarok
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thor: Ragnarok

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Thor: Ragnarok
    Sendt: 09-Marts-2018 kl. 21:24
Har lige set den for første gang, på 3D Blu-ray.

What the fucking fuck ... okay, visuelt er den sindssygt fedt lavet, men det kammer jo helt over med komikken! Som om man har taget succesen med GotG-filmene som et tegn på, at det skal vi da have meget mere af i MCU. Øøøh, nej tak!

Aldrig har jeg følt mig SÅ meget snydt af anmeldelser. Seriøst, jeg har fået parkeringsbøder, som jeg lige nu synes var en bedre ting at bruge penge på, end de 200,- jeg spildte på denne film.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 21:57
Jeg gider ikke engang besvære mig med den heller:). Reviews er sgu lidt mærkelige, for den startede med at blive savet over, mens den nu her få ret fine anmeldelser.

Men ja, komikken (bedømt ud fra trailers) er jo forfærdeligt:).

Nu er jeg en af dem der først hoppede på det superhelte race efter Batman trilogien og dens mere “seriøse” tilgang.

Avengers, ironman, cpt America, var jeg ret glade for men den der tegneserie komik der gør sit indtog, What holdt mig væk fra de sidste pr Marvel film - desværre:) troede loge jeg havde opdaget en ny genre:)
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 08:44
Nu fik jeg også set den, sådan ok film til mig. I 4k versionen skal man lige være klar på at der ikke er dk tekster, men kun på bd skiven.. Og det irriterede da mig.

Redigeret af Skodman - 15-Marts-2018 kl. 08:44
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 08:54
Jeg så den forleden. Synes filmen var lidt lala. Ok underholdning når man tog den for hvad den nu var.

Spørgsmål til lyden:
Jeg synes lyden var pivringe den første del af filmen - troede jeg havde kalibreret bioen forkert. Men pludselig (omkring Hulk-scenen) blev lyden fantastisk.

Snakkede med en kammerat som også har dedikeret biograf og han havde fuldstændig samme opfattelse. 

Er det noget I kan genkende? (Jeg så 4K+Atmos versionen).
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 08:58
Fandt lige et review fra AVSForum.com:
** It should be noted that during the opening sequence in Surtur’s lair, the track appeared to suffer from compressed dynamic range. I checked to see if the DRC circuitry in my A/V processor had been activated/engaged and it had been. I couldn’t say with absolute certainty that something embedded in the Dolby bitstream caused this as I wasn’t able to replicate it. Playing back the same sequence yielded an improvement, but, even so, that particular scene is noticeably lacking in dynamism.

I also noticed this during parts of Thor’s battle with Hulk in the arena. When the two of them run at each other in their final salvo, there is a large release of energy, that just doesn’t have the impact you’d expect. However, later, during the escape, beginning in chapter 13, tactility and dynamics improve. This continues throughout the remainder of the presentation. Lastly, I found that I had to play this track back at roughly 8 – 10db above where I normally listen. YMMV. **

Der er noget om snakken :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 14:29
Vil give Jonas helt ret i det med lyden, selv på BD. Den er mildt sagt "underwhelming" (kan ikke huske det rigtige ord på Dansk!) men nu har jeg påtalt dårlig lyd i andre film et par gange, og ingen andre lader til at kunne høre det, så jeg nævnte det ikke. Men netop dynamik oplever vi meget voldsommere nu end før vi installerede bass-shakers, og de sagde sgutte meget i denne film. Desuden "hører" vi generelt film på -15 dB på vores AVR, denne skulle helt op på -10 før vi synes det var højt nok. Jeg prøvede at skifte lidt rundt mellem "Auto" og "PCM" i output på afspilleren, men det gjorde ingen forskel.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 15:50
Synes den sidste halvdel af filmen havde virkelig god lyd. Måske løb de tør for budget midt i det hele og måtte fyre den gode lydmixer :) (og åbenbart mixede filmen baglæns :D)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 16:22
Jeg synes at filmen var fantastisk. Klart den bedste jeg har set i lang tid. Måske den bedste MCU-film.

Taika Waititi er simpelthen et geni.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

"underwhelming" (kan ikke huske det rigtige ord på Dansk!)


Det er såmænd bare "skuffende"
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 19:29
Jeg synes den var ret god, og meget bedre end Avengers: Age of Ultron.

Komikken var for det meste god; dog mest de små ting som de ansigtsudtryk Loki ofte kom med. Korg brød jeg mig ikke så meget om, selv om han åbenbart skulle være sjov. Det virkede også forkert at Hulk talte så meget.

Lyden var fin hos mig, men jeg så den også med hovedtelefoner på.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg synes den var ret god, og meget bedre end Avengers: Age of Ultron.

Den var fandme også ringe!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 17:05
Jeg købte den på blå til 99.- og syntes at det er den værste gang bras jeg længe har set !! Dårlig jokes og dårlig historie. De er løbet tør for ideer.
 
 
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu