recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hva... øh... hvad så nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hva... øh... hvad så nu?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 19:19

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har simpelthen ikke plads til et større TV
Surt. 

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

det jeg har er såmænd også stort nok
Den har jeg hørt før fra andre. Først med deres 24" så - 32" - så 42" - så 50" og så videre. Det ændre så åbenbart for andre så måske også for dig.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En multi remote interessere mig faktisk ikke.
Ikke en multi remote, men noget i stil med Logitech Harmony og Neeo.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at du kommer til at vente længe omkring dit 3D ønske. Som jeg ser det er 3D en død sild
Jeg venter gerne. Heldigvis virker billedet ikke så fladt i dag som før.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

2018   Her leder jeg efter soundbar med atmos.
Håber på Sonos dukker op med nyt i år.

Så 2018 bliver også stille.   Er godt tilfreds med DX900   Og det bliver først skiftet eller flyttet når der er 75” oled til priser jeg syntes er ok

Der er ikke noget der lokker nu.
DX900 er et super TV. jeg kan godt forstå at du venter.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har simpelthen ikke plads til et større TV
Surt. 

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

det jeg har er såmænd også stort nok
Den har jeg hørt før fra andre. Først med deres 24" så - 32" - så 42" - så 50" og så videre. Det ændre så åbenbart for andre så måske også for dig.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En multi remote interessere mig faktisk ikke.
Ikke en multi remote, men noget i stil med Logitech Harmony og Neeo.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at du kommer til at vente længe omkring dit 3D ønske. Som jeg ser det er 3D en død sild
Jeg venter gerne. Heldigvis virker billedet ikke så fladt i dag som før.
Omkring TV størrelse. Næh jeg har ikke lyst til et større TV, også fordi risikoen med banding osv., stiger med TV´ets størrelse som jeg har forstået det.


Redigeret af Hother - 11-Marts-2018 kl. 19:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 06:58
Enig i, at der ikke er så mange afgørende nyheder i 2018. Det ligner lidt et overgangsår indtil vi får HDMI 2.1 og producenterne får ny skærmteknologi klar (næste generation OLED, måske microLED, mere avancerede quantum dot-implementeringer mm.).

Jeg vil dog sige, at hvis man er til konsolspil, så kommer der nogle interessante ting i visse 2018-modellee, som er en overvejelse værd. Vi har ikke hørt så meget om disse funktioner endnu, da det er en del af HDMI 2.1. Producenterne går stadig meget stille med dørene, da certificering ikke er begyndt endnu.

Og så kunne noget godt tyde på, at 8K så småt skydes i gang i slutningen af 2018 og i højere grad i foråret 2019.

Til gengæld ligner 2018 året, hvor store OLED-tv kommer godt noget i pris (I så måske 65" OLED til 13.999 kr. i weekenden og vejl. pris på LGs 77" C8 OLED).


Redigeret af Rasmus Larsen - 12-Marts-2018 kl. 08:34
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Der mangler OLED modeller til under 50" segmentet. Det ville få mig til at købe nyt.


Mener Dell har lavet OLED til PC . . .


Jeg har brug for OLED TV ikke en OLED PC monitor.

Segmentet under 50" er stadig stort.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 15:35
Ja ingen grund til at opgradere igen igen. HFR er vel noget af det eneste nye og det så jeg Hobitten i biografen og fik det smådårligt så det er ikke lige noget for mig.
Næ så vente på HDMI 2.1 og 8K men så igen hvor høj en opløsning har vi reelt brug for? De fleste begynder vel også at blive begrænset i deres stuer mht. størrelsen på TV og afstanden til det. Jeg selv kan umiddelbart ikke gå over 55" da det kræver en større ommøblering og jeg sidder 3,5m fra skærmen idag og skal jeg længere væk så skal der også ommøbleres. Så det er muligt at festen stopper her.
.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Ja ingen grund til at opgradere igen igen. HFR er vel noget af det eneste nye og det så jeg Hobitten i biografen og fik det smådårligt så det er ikke lige noget for mig.
Næ så vente på HDMI 2.1 og 8K men så igen hvor høj en opløsning har vi reelt brug for? De fleste begynder vel også at blive begrænset i deres stuer mht. størrelsen på TV og afstanden til det. Jeg selv kan umiddelbart ikke gå over 55" da det kræver en større ommøblering og jeg sidder 3,5m fra skærmen idag og skal jeg længere væk så skal der også ommøbleres. Så det er muligt at festen stopper her.
Se den kan jeg godt følge dig i omkring ommøblering og den stoppede fest. Sådan ville det også være her, hvis skulle gå op i TV størrelse.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 17:12
Festen fortsætter med den større opløsning, der tillader større TV.

Har ca 3,50 m til 65”, og efter 18 mdrs tilvænning, er et 77” ønskeligt
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 19:19
Hvad mener I ?

Sharp har allerede annoceret et 70 tommer 8k Aquos TV til levering i på det japanske og kinesiske marked i år. NHK har sent 8k længe i test regi...

Altimens virker det som som forbrugerne er ellevide med Netflix "4k LOL " TV...


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hvad mener I ?

Sharp har allerede annoceret et 70 tommer 8k Aquos TV til levering i på det japanske og kinesiske marked i år. NHK har sent 8k længe i test regi...

Altimens virker det som som forbrugerne er ellevide med Netflix "4k LOL " TV...






Njae der er vel ikke andet en grund til at juble over 4k på Netflix? Det er meget nemt tilgængeligt 2160p materiale.

Jeg er ogsp glad for min VW up, selvom jeg ved der også findes flotte røde Ferrari’er.
Med andre ord 8k har ikke ret meget at begejstre med (endnu).

Jeg tænker da også at tommer alt andet lige kan ramme en maks grænse. Jeg ville hade at skulle side og se nyhederne eller en simpel sitcom med samme “opmærksomhed” som jeg giver en flot 4k film.
Jeg har 55” på 2,8 meter og ville gerne 65” til film. Bestemt ikke til alm tv. Nogle spil på PlayStation ville ogsp være Guf på 65” mens andre ville være mig uoverskuelige.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Der mangler OLED modeller til under 50" segmentet. Det ville få mig til at købe nyt.


Mener Dell har lavet OLED til PC . . .


Jeg har brug for OLED TV ikke en OLED PC monitor.

Segmentet under 50" er stadig stort.

- hvad får dig til at tro det ?????

Umiddelbart er 55" og 65" de mest solgte TV-størrelser, og jeg tvivler på at OLED-fabrikanter ønsker at producere relativt dyre TV i størrelser forbrugerne generelt set ikke efterspørger.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 20:02
Lidt sjovt,at netop størrelse kommer op i denne tråd om manglende innovation . Jeg moterede som sagt et 65" OLED i mit hjem i fredags, som afløser for en ældre 63" plasma . . Jeg har i forberedelsesfasen set en del OLED både i udstilling, og privat . Alligevel er det sgu en noget anderledes wauww oplevelse, når den pludselig performer 4k HDR i ens egne omgivelser . Min kammerat,som har haft C6 i et års tid hjalp mig . Vi snakkede bagefter om hvad fanden der skal til i udviklingen - for at give den næste tilsvarende opgraderings oplevelse. Og vi kunne begge kun komme i tanker om en større skærm , - og altså ikke noget i kildemateriale/formidling (8k,udviddet farverum osv) . Selvfølgeligt løber mange af os så ind i et møbleringsproblem, men vi kan håbe på en revolution mht noget transparant, roll up e.l . .

Redigeret af Lennon - 12-Marts-2018 kl. 20:03
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu