recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fejl i kodi eller et sted hos mig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fejl i kodi eller et sted hos mig?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 22:44
statiske IP-adresser laves i Routeren. Navne (som ikke er IP adresser) laves direkte i NAS'ens brugerflade.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

mener den hedder the moviedatabase, det er den der er som std i kodi, jeg har ikke hentet nogle andre:)

jeg må lige prøve om ikke der findes en klogere person end jeg i omegnen af herning som evt kunne hjælpe mig igang med det internet værk og forklare mig det.

forstå dog godt hvad du mener CLAUS, når du siger at det er som en vej og et husnummer. men hvordan i alverden tildeler jeg den en statisk ip? 
Normalt er det ikke nødvendigt med en statisk IP addresse. De flest routere sørger for at enhederne få den samme IP adresse hver gang der tildeles. Det er et problem hvis man skifter router/switch ud. Så er alt forfra. Hvis du gerne vil have en statisk IP adresse, er der tre ting du skal gøre:
1. Reservere adresser i i din router
2. Tilgå din enhed, og slå DHCP fra
3. Tildel IP adresse i din enhed

1. For at gøre det skal du ind på din routers web side. Start en CMD med Win tasten+R
Skriv CMD
Enter
Skriv IPCONFIG
Enter
Find din Default Gateway, sikkert 192.168.1.1
Start din webbrowser
indtast http://192.168.1.1 (hvis det er adressen, ellers den der vises)
Nu er du på Herrens Mark, idet det kommer an på hvad din Router kan/vil
Du skal lede efter DHCP, hvor du kan reservere nogle adresser, f.eks. 192.168.1.100 til 192.168.1.200
2. Så skal du tilgå din enhed. Der skal du konsultere din enheds dokumentation. Her skal du ind og fortælle den at den IKKE skal bruge DHCP, men skal bruge en statisk IP adresse
3. Så skal du indtaste den IP adresse du vil have den skal bruge, f.eks. 192.168.1.201

Så skulle det meget gerne virke
For at det fremover skal blive nemmere, kunne du redigere HOSTS filen, så du bare kunne skrive navnet på din enhed. Men det er en anden historie
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 23:07
Ja der klokkede jeg lige idet 192.168.1.201 er jo så lige uden for området 100 til 200, så det vil være lidt smartere med f.eks. 192.168.1.101
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 07:10
Man kan hurtigt komme til at kløjs lidt i detaljerne omkring IP opsætning. Min egen erfaring er at det kan betale sig at have sin egen router efter kabel modemet så man er helt uafhængig af udbyderen. Dermed kan man helt selv styre hvad der sker på hjemmenettet, og med de relativt simple anvisninger der allerede er beskrevet så er man godt kørende.

Trådstarters problem synes dog ikke at være IP opsætning hvis der er forbindelse mellem Kodi og NAS'en til afspilning af film. 

Hvis det fortsat ikke virker ville jeg nok fokusere på opsætningen i Kodi.


Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Hvilken scraper bruger du, det kan jo være den som er holdt med at virke?
Jeg tror som dieseldk, at du måske skal fokusere på om din scraper virker. Personligt synes jeg ikke det lyder som et problem med NAS eller ip-adresser... Hvilken Kodi version bruger du og på hvilken hardware....?

Redigeret af miri - 13-Marts-2018 kl. 09:12
miri
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 09:47
Kan du prøve at installere andre addons og se om de virker mht. internet, så kan du se hvis de heller ikke virker er der en fejl med internet.
Du kan evt. også prøve at lave refresh af repositories.

Du kan også prøve at se fra routerens webinterface om den kan se din Kodi box.


Redigeret af Bjur - 13-Marts-2018 kl. 09:48
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:28
Kunne det ikke blot være et problem med en blokeret port i routeren?
Den gamle router virkede jo fint?
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 12:46
jeg får tekniker besøg i næste uge da jeg skal have en hurtigere forbindelse, så der får jeg nok ny router igen, så jeg gider ikke lave om på alt det med ip osv nu for at skulle gøre det igen når teknikeren har været her.

jeg tror dog jeg vil bede teknikeren om at sætte min kommende router op så jeg kan sætte min egen router på i stedet. hvilken router vil i anbefale? jeg skal bare have 4-6 lan indgange i en router og så må den meget gerne være rigtig god på det trådløse.


jeg valgte lige at prøve søgefunktionen på recordere og fandt frem til at nogen brugte tinymediemanager til at finde film information, det har jeg også gjort nu, den bruger også samme scraper som kodi, og i tinymediamanager var der ingen problemer, den fandt let og elegant alt film information og så satte jeg bare kodi til at scrape lokalt, nu spiller det bare..

der må altså have været en fejl i kodi eller hos kodi eftersom TMM uden problemer kunne bruge samme scraper til at hente information om mine film mens kodi ikke kunne..


men lad mig endelig høre om i har et forslag til køb af en router gerne med 6 lan indgang og så må den godt kunne levere et rigtig godt og stabilt trådløst netværk også:) pris er underordnet, kvalitet er hvad jeg søger:)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 13:29
Hold nu op med alt det ip og router nonsens. Der har over en længere periode været en masse bøvl med TMDB i Kodi - blandt andet sikkkerhedissues, og scraperen er derfor jævnligt opdateret. Hvis du vil have hjælp fra Kodi brugere, så giv oplysning om hardware, Kodi version og også version af TMDB (app)..
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=328944


Redigeret af miri - 13-Marts-2018 kl. 13:31
miri
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 15:28
Eftersom han kan se film fra NAS'en, har det intet med IP-adresser at gøre..

Næsten 100% sikkert et scraper/KODI issue.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

jeg får tekniker besøg i næste uge da jeg skal have en hurtigere forbindelse, så der får jeg nok ny router igen, så jeg gider ikke lave om på alt det med ip osv nu for at skulle gøre det igen når teknikeren har været her.

jeg tror dog jeg vil bede teknikeren om at sætte min kommende router op så jeg kan sætte min egen router på i stedet. hvilken router vil i anbefale? jeg skal bare have 4-6 lan indgange i en router og så må den meget gerne være rigtig god på det trådløse.


jeg valgte lige at prøve søgefunktionen på recordere og fandt frem til at nogen brugte tinymediemanager til at finde film information, det har jeg også gjort nu, den bruger også samme scraper som kodi, og i tinymediamanager var der ingen problemer, den fandt let og elegant alt film information og så satte jeg bare kodi til at scrape lokalt, nu spiller det bare..

der må altså have været en fejl i kodi eller hos kodi eftersom TMM uden problemer kunne bruge samme scraper til at hente information om mine film mens kodi ikke kunne..


men lad mig endelig høre om i har et forslag til køb af en router gerne med 6 lan indgang og så må den godt kunne levere et rigtig godt og stabilt trådløst netværk også:) pris er underordnet, kvalitet er hvad jeg søger:)


Kører du TMM på samme maskine som Kodi?
For så er det jo helt sikkert et sted i Kodi problemet er, ellers kan det jo være at den maskine du bruger til Kodi kun har forbindelse til lokal netværket og ikke internettet.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 21:18
ja jeg køre TMM på samme PC som kodi også er på..


jeg Har en bærbar som fungere som afspiller for alle medier, den er koblet til min router via en LAN forbindelse og det samme er min NAS, til samme router.

Jeg køre kodi 17.6 krypton, TMM scraper versionen hedder 5.1.2. 
Kodi er installeret på min windows 10 version 1709 bærbar PC som ALTID står tændt.
routeren er den std router som hiper levere med, aner ikke hvad den hedder, den er hvid og ligner et rumskib:) 

jeg har for første gang i dag efter installation af den nye router måttet genstarte den fordi vi ikke kunne kommer på hverken 2, eller 5 Ghz netværkene fra vores mobil, tablet eller bærbare computer. 

er der nogen som har en ide til hvorfor dette sker? det var jo årsagen til vi fik tilsendt en  ny router i sidste uge, men det afhjælper tydeligvis ikke problemet. det er ha,rende frustrende!!! 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu