recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K HDR HDMI Switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K HDR HDMI Switch

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K HDR HDMI Switch
    Sendt: 12-Marts-2018 kl. 21:14
Hej,

Efter at have udskiftet mit ATV4 til 4K, har jeg fundet ud af at min HDMI switch vist ikke kan klare 4K og eller HDR. Hvis jeg sætter billede på, kommer der ihverfald sort skærm, mens jeg godt kan få billede på direkte tilslutning.

Efter at have søgt lidt, virker det til at der findes mange HDMI switches med 4K understøttelse, mens jeg ikke kan finde noget om HDR.

Er der nogen der ved hvilke krav der skal opfyldes til HDR, og hvad jeg skal se efter på en HDMI switch? Alternativt -er der en der har stået i samme problemstilling og kan anbefale en HDR/4K HDMI switch, med auto skift på portene?

Mvh
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 19:10
Bump.

....det er jo weekend, så det ville være fedt at se film i en god kvalitet :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 21:08
Tror det vil være klogt at vente til man begynder at implementere hdmi2.1 - MEN det bliver selvsagt ikke noget du får for en plovmand. - det kommer nok snarere i nærheden af en 2-4K til at starte med.

De eksisterende 4K switche har næppe nok båndbredde til at kunne håndtere HDR http://www.grouponenw.com/need-know-4k-hdmi-bandwidth/

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 08:59
Du har sikkert ret.
Køber en normal 4K switch til at starte med. HDR indhold er alligevel ret begrænset indtil videre.
Tak for hjælpen.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 14:55
Denne skulle understøtte 4K HDR:
But did you die?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Er der nogen der ved hvilke krav der skal opfyldes til HDR, og hvad jeg skal se efter på en HDMI switch? Alternativt -er der en der har stået i samme problemstilling og kan anbefale en HDR/4K HDMI switch, med auto skift på portene?

Desværre er det mere kompleks end HDR eller ej. Konkret skal man være opmærksom på:
- HDMI 2.0 (og HDCP 2.2) giver 4K
- HDMI 2.0a giver HDR10
- HDMI 2.0b giver HLG HDR

Derudover skal man sikre sig, at Dolby Vision HDR også kan passere.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 11:34
Citér

Desværre er det mere kompleks end HDR eller ej. Konkret skal man være opmærksom på:
- HDMI 2.0 (og HDCP 2.2) giver 4K
- HDMI 2.0a giver HDR10
- HDMI 2.0b giver HLG HDR

Derudover skal man sikre sig, at Dolby Vision HDR også kan passere.

Hej Rasmus. Så den Switch jeg linker til virker ikke? Har du et konkret bud på en der virker?
But did you die?
Til top
BeoBrian73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 12:08
Der er store krav til produkter der skal kunne håndtere ikke bare HDR, men også HLG og Dolby Vision.

Jeg kender produkterne fra Atlona rigtig godt, og denne model er meget populær: https://atlona.com/product/at-juno-451/
AV i overhalingsbanen - tag det nu roligt!
Til top
BeoBrian73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 12:08
Kan købes hos AV Connection, men skal måske ringe eller skrive til dem, for er vist ikke oprettet endnu.

Men ellers hos RoomAV.dk, billigav.dk, csnteknik.dk


Redigeret af BeoBrian73 - 18-Juli-2018 kl. 12:09
AV i overhalingsbanen - tag det nu roligt!
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 12:24
Den her bruger jeg , og den er noget billigere og understøtter hdr 
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Den her bruger jeg , og den er noget billigere og understøtter hdr 

Er vi sikker på den understøtter Dolby Vision? Det er ikke nævnt i beskrivelsen, men der bliver godt nok skrevet om det i kommentarerne
But did you die?
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 13:29
Nu spurgte han ikke på Dolby vision men hdr , mit tv understøtter desværre ikke Dolby vision så jeg kan kun teste med alm hdr
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu