recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodi, SMB-share - timeout setting?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodi, SMB-share - timeout setting?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kodi, SMB-share - timeout setting?
    Sendt: 14-Marts-2018 kl. 14:42
Jeg har Kodi (SPMC) kørende på en Nvidia Shield og SMB-shares tilgås på min Synology NAS. NAS'en er konfigureret til at lade diskene gå i standby, hvis den ikke benyttes i længere tid. Dette giver problemer i SPMC, hvor den giver fejl, hvis den forsøger at nå et share, hvor disken er gået i standby.
Er det muligt at ændre på hvor mange sekunder der går inden timeout eller er det sekundært muligt at få SPMC til at "prikke til" NAS'en ved opstart således at diskene er kørende når man vil navigere rundt i materiale fra NAS'en?
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 15:44
Der findes et plugin "wake on lan" som kan sende en pakke under opstart ;)
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Der findes et plugin "wake on lan" som kan sende en pakke under opstart ;)
Takker! NAS'en er jo godt nok vågen i forvejen, men hvis der ikke er bedre muligheder, prøver jeg vist bare det og ser om det virker :-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 12:18
Jeg tror ikke Wake On Lan vil starte diskene op. Wake On Lan er beregnet til vække en maskine hvis den er gået i dvale. Jeg tror mere du skal finde en indstilling der specificerer hvor lang ventetid din klient skal acceptere, før den fejler. Alternativt kan du eventuelt lave en batch fil der tilgår de relevante shares før du starter det program der fejler
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 12:24
Jeg ved faktisk ikke hvordan NAS'en vil reagere og søger lige præcis det du beskriver. Ved ikke lige hvordan jeg laver eller smider batch-filer ned på en Android TV. Hvis der ikke dukker andet op, er det jo forsøget værd at prøve med WOL-plugin'et.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 12:38
Jeg beklager mig forslag - fik hvis ikke læst ønsket rigtigt :)
Kan du ikke blot slå dvale fra på dine diske..?

Synes ikke jeg har set en indstilling for timeout..
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 12:40
No worries - det kunne jo være det virker. Jeg er ikke interesseret i at slå dvale fra på diskene - det virker generelt rigtigt fint - jeg vil hellere have fjernet dette lille bump i Kodi og ellers må jeg bare leve med det :-)
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 14:41
måske dette kan bruges hvis du køre samba share..?

<samba>
  <doscodepage></doscodepage>  <!-- code page to use for filenames -->
  <clienttimeout>10</clienttimeout>  <!-- timeout (in seconds) -->
  <statfiles>true</statfiles>  <!-- Set to false to disable smb stat() on files to speed up listings of large directories (over slow links) -->
</samba>
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 14:43
Det ser absolut interessant ud - hvor finder du det henne?
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 14:53
Du skal lave en advancedsettings.xml fil..
Man kan lave en masse små tweaks den vej

Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 19:04
Super - det må jeg kigge nærmere på!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu