recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos eller bluesound? Erfaringer søges :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos eller bluesound? Erfaringer søges :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
coladaasen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coladaasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos eller bluesound? Erfaringer søges :)
    Sendt: 20-Marts-2018 kl. 10:46
Hej

Er på udkig efter trådløst surround anlæg. Og er kommet frem til at det bliver bluesound eller sonos.

Del meget gerne jeres erfaringer med mig Smile
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 11:03
Jeg købte begge dele samtidigt i efteråret. Jeg valgte at sælge bluesound fra. Mest fordi jeg godt kan lide at skifte og Sonos imo er nemmere at sælge igen.

Sonos vandt i sin tid, fordi bluesound ikke lavede surround. Deres soundbar er også kun en 2.0 soundbar og har ikke dedikeret center kanal, Sonos er en 3.0 soundbar/base.

Dernæst var feature listen bare større på Sonos. De understøtter lang flere tjenester og har bare større fokus på “smartness”.

Bluesound syntes jeg har en større lyd, men den er altså noget mere dæmpet i diskanten. Til tider for meget til min smag, især ved lav volumen.
De gamle købte bluesound soundbaren og den er noget mere følsom ift placering end Sonos playbase er.
Så ja der er sgu meget at tage for øje. Bluesound har Bluetooth eks også.

Alene på lydkvaliteten vinder bluesound til min smag dog, mens jeg virkelig sætter pris på hvor nemt Sonos er integreret i vores hjem.

Jeg syntes ikke der er nogen af systemerne der har store mangler, begge skal have AirPlay 2 nær det kommer.
Stemmestyring er jeg ikke så overbevist om kommet på bluesound.

Jeg har hele min Sonos pakke til salg, hvis det skulle have interesse.

Og ja jeg skal prøve kræfter med bluesound nu;)
Til top
coladaasen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér coladaasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 11:13
Cool!

Det er et svært valg. Har været i hifiklubben og lyttet til begge systemer.. Kan være jeg må derned igen. :) 

Bluesound har lavet en opdatering så de understøtter 4.1 surround

Af hvad jeg har læst diverse steder hælder jeg mest til bluesound på nuværende tidspunkt 


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af coladaasen coladaasen skrev:

Cool!

Det er et svært valg. Har været i hifiklubben og lyttet til begge systemer.. Kan være jeg må derned igen. :) 

Bluesound har lavet en opdatering så de understøtter 4.1 surround

Af hvad jeg har læst diverse steder hælder jeg mest til bluesound på nuværende tidspunkt 




Ja de kom med den opdatering her sidst i 2017, det er også derfor jeg gerne vil prøve deres soundbar. Subwooferen er jeg ikke begejstret for.
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 14:23
Stod også og vejede lidt til bluesound dengang jeg skulle vælge nyt anlæg.

Valget faldt på sonos. Har en sonos connect tilsluttede en NAD forstærker med til DALI højtaler. Er godt tilfreds med lyden har efterfølgende fået sonos i soveværelset og køkkenet. Det er sket nogen gange jeg har haft udfald på mine zoner men er blevet rettet til med forskellige opdateringer.

Hilsen en glad sonos bruger.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 16:56
Jeg startede med en Bluesound for et par år siden. Men byttede den til en Sonos. Dengang kunne jeg godt lide at når man trykkede på et nummer på Sonos'en, så kunne man derefter vælge om det skulle afspilles nu, efter nummeret eller tilføjes sidst i køen. Det kunne Bluesound'en ikke. Der skulle man på forhånd vælge i en menu, hvad der skulle ske når man trykkede på et nummer. Det var ret irriterende.  Ved ikke om de har ændret det nu. Menuerne syntes jeg heller ikke var så logisk opbyggede.

Der ud over understøtter Sonos'en også langt flere tjenester, bl.a Yousee Play. Det afgjorde det for mig.
Til top
mindbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2012
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mindbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 17:55
Er HEOS helt udelukket ?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 18:46
Hvis det er at du er i tvivl omkring Sonos, så bestil direkte hos Sonos. Du har 100 dages prøvetid. Du får pengene retur hvis du ikke vil beholde udstyret.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2018 kl. 19:59
Vi har 9 zoner med Sonos nu, inkl. surround i stuen. Det spiller bare. Har et par enheder kablet - en på hver etage - så der er enheder med stærkt signal tæt på de fleste zoner. Jeg oplever ingen udfald på noget tidspunkt.

Har 2x Connect med Beolab sat i rumpen af dem i 2 af zonerne og det er altså en fryd bare at kunne knalde en zone op, fylde højttalere på og så kører det det på under 5 minutter i komplet samspil med alle andre zoner. Havde huset været større, så havde jeg lavet samme nummer i flere zoner.

Det største irritationsmoment er, at Apple Music ikke har samme features i Sonos app’en så jeg får ikke samme anbefalinger og det er lidt mindre lækkert at navigere i Sonos’ lidt dumme hierarki ala iPod fra 0’erne. Og så måtte de godt understøtte Siri...

Der er nogle features jeg godt ville have i deres app, såsom smartere alarmer og en lidt anderledes måde at
vælge zoner/musik på, da det er blevet lidt mærkelig sammensat i den nuværende version af appen. Det er uintuitivt, at man skal vælge en zone man vil betjene før man søger på Music, da man ellers ender med at sende musikken et forkert sted hen fordi man ikke tjekkede hvad der var valgt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
riis77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2006
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér riis77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 16:52
Torben du har beolab koblet på en connect AMP ? Fungerer det fint. Altså aktive højtalere?
Hvilke kabler har du brugt?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 17:29
Solgte min Sonos da jeg synes tiden var løbet fra det der var smart da det kom frem nemlig streaming. Nu benytter jeg bare Spotify app. Og så connecter til den enhed der skal afspilles på
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 21:24
Jeg har ikke en AMP. Det virker selvsagt ikke, da den har forstærker. Det er kun Connect, der kan bruges.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu