recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Korrekt opsætning af aktiv sub.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Korrekt opsætning af aktiv sub.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HundEtteHare Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2018
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HundEtteHare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Korrekt opsætning af aktiv sub.
    Sendt: 21-Marts-2018 kl. 00:51
Hej alle.
Jeg er helt ny med surround.
Jeg håber faktisk i vil hjælpe mig, om ikke andet lære mig noget!

Jeg har investeret i en denon 2313 og vil gerne tilslutte sub’en korrekt.
Jeg har købt et kabel til preout på forstærkeren som ender ud i 2 stik den anden ende. - Mest fordi jeg så min sub havde en rød og hvid udgang.

Jeg er blevet lidt forvirret omkring om mit setup dur efter hensigten.

Her er et billede af min tilslutning: https://ibb.co/iNYCZc

Så er spørgsmålet så..
jeg har overset at sub’en sådan set har en lfe udgang, på den hvide. - så jeg kunne vel have kørt uden om y-splittet? Med et normalt solo sub rca kabel

Men kan jeg tvinge den til at fungere, som hvis jeg bare havde kørt ét mono sub-kabel til lfe?

Hvad er forskellen overhovedet på de 2 kabler?

Går jeg glip af noget eller har jeg lavet nogle fejl?


Håber i kan hjælpe!

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 05:51
Oprindeligt skrevet af HundEtteHare HundEtteHare skrev:

Hej alle.
Jeg er helt ny med surround.
Jeg håber faktisk i vil hjælpe mig, om ikke andet lære mig noget!

Jeg har investeret i en denon 2313 og vil gerne tilslutte sub’en korrekt.
Jeg har købt et kabel til preout på forstærkeren som ender ud i 2 stik den anden ende. - Mest fordi jeg så min sub havde en rød og hvid udgang.

Jeg er blevet lidt forvirret omkring om mit setup dur efter hensigten.

Her er et billede af min tilslutning: https://ibb.co/iNYCZc

Så er spørgsmålet så..
jeg har overset at sub’en sådan set har en lfe udgang, på den hvide. - så jeg kunne vel have kørt uden om y-splittet? Med et normalt solo sub rca kabel

Men kan jeg tvinge den til at fungere, som hvis jeg bare havde kørt ét mono sub-kabel til lfe?

Hvad er forskellen overhovedet på de 2 kabler?

Går jeg glip af noget eller har jeg lavet nogle fejl?


Håber i kan hjælpe!


Du behøver ikke den y splitter, men nu er den i så brug den bare. Der kommer mere lyd ud og det er det. Men prøv lige at stille phase til 0 og ikke 180.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 06:57
Fasen skal stå således at bassen slår ud når bassen på sidehøjtalerne slår ud.

Og den rigtige er nok nul. Hvis du forsigtigt sætter en finger på sub og sidehøjttaler ved lav styrke kan du mærke om de følges eller går modsat.

Sæt også crossover til 120hz og lad forstærker dele signalet. LFE indgangen står rigtigt til unfiltered.

Fordelen ved split kablet er at du ikke får støj ind på den tomme tilslutning. Chancen for brum er derved mindre.
Til top
HundEtteHare Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2018
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HundEtteHare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 12:04
Mange tak folkens!

Jeg skylder jer svar om alt mulig andet en anden gang!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu