recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yamaha rx-v 2067 vs Marantz Sr 6011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yamaha rx-v 2067 vs Marantz Sr 6011

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: yamaha rx-v 2067 vs Marantz Sr 6011
    Sendt: 23-Marts-2018 kl. 14:53
hej , jeg har lige nu en Yamaha rx-v 2067 som jeg overvejer at skifte ud med denne marantz sr6011 . kunne det være en god ide ? jeg synes ikke yamahaen giver mig særligt god lyd på mine cerwin vega 1215 mk 2 ved afspilning af grammofon plader og cd i stereo - ved ikke om det vil blive bedre ved køb af marantz ? nu jeg jeg gerne skifte ud til nyere og havde set denne som lyder til at være god eller er der noget bedre i kunne anbefale i stedet for . pril leje omkring 7000kr

vh hoffer
mvh
hoffer
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 16:51
hvorfor surround hvis du spiller stereo fra LP'er ? men ja marantz er gode men en ren stereo ting ville være bedre
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 18:47
Nu giver Hififreaks jo mulighed for at høre deres produkter i dit eget hjem, og kan du ikke lide den, så sender du den bare tilbage igen. Så bliver det vel ikke meget bedre? Smile

Har du overvejet en effektforstærker i stedet for? Jeg har selv en Yamaha rx v-1067, og har for ikke så længe siden anskaffet mig en pladespiller. Jeg overvejer selv at prøve en Emotiva basx A-300 fra av-connection, da der også er mulighed for at prøve den hjemme hos en selv...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 22:49
Rent strømmæssigt, så vil det være en nedgradering. Yamaha RX-V2067 er en tung sag på 16kg, hvor Marantx SR6011 kun vejer 12kg. Det er en hurtig måde at afgøre, at der sidder en noget kraftigere strømforsyning i Yamaha'en og dermed også kan levere mere kraft til højttalerne. Og der giver også god mening, da Marantz' SR60xx serie, svarer til Yamahas RX-V7xx serie. Fra 7xx op til 20xx er der en 8xx og en 10xx imellem. Altså er det 3 trin større.

Men med det sagt, så mener folk generelt at Marantz er bedre til stereo på deres surround receivere, end de flaste andre. Jeg gik selv fra en Yamaha RX-V771 til en Marantz SR6010 (altså ca samme klasse jf. det jeg skrev længere oppe) og kan bestemt høre en forskel. Om det så er bedre eller bare anderledes, kommer nok an på øret. For mig personligt har Marantz bare en anden lyd. Hverken værre eller bedre.

Så jeg vil påstå, at med mindre du ikke kan leve uden de nye funktioner (4K, HDR, WIFI osv.), så er det en dum ide at skifte. Så vil jeg jeg også hellere foreslå en effektforstærker. Din Yamaha har alligevel pre-out til alle kanaler, så kan du jo lige så godt udnytte det :)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 07:13
Inden du kigger efter at skifte, så har jeg lige et enkelt spørgsmål: Hvad er det i lyden du ikke er tilfreds med?
Til top
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Inden du kigger efter at skifte, så har jeg lige et enkelt spørgsmål: Hvad er det i lyden du ikke er tilfreds med?


synes når jeg går i stereo mode eller går i pure direct at jeg mangler lidt mellemtone og diskant hvis det giver mening . lyden er ALT for dyb

har prøvet at sætte en Nad C275Bee effektforstærker på KUN til fronterne uden det gav ret meget - det giver vel også lidt mening da det er yamahaens funktioner som den vil bruge og Nad KUN vil give mere kraft til fronterne . eller tager jeg fejl

vh Hoffer
mvh
hoffer
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 15:00
Yamahaernes lyd er ofte lidt varm, det parret med nogle ret pastunge højtalere er nok der dit problem ligger. Jeg tror faktisk at jeg ville kigge i retning af højtalerne i stedet hvis jeg var dig. Det er svært at få lyden derhen du vil have den med hvilken som helst forstærker hvis det er dine højtalere der farver den mest.
Til top
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Yamahaernes lyd er ofte lidt varm, det parret med nogle ret pastunge højtalere er nok der dit problem ligger. Jeg tror faktisk at jeg ville kigge i retning af højtalerne i stedet hvis jeg var dig. Det er svært at få lyden derhen du vil have den med hvilken som helst forstærker hvis det er dine højtalere der farver den mest.


har bestemt haft en mistanke om at det kunne være højtalerne som lavede balladen :)

skal lige spørge om en anden ting - har en kammarat som kom med en ide som jeg ikke ved om man kan/må gøre .

nu bruger jeg jo denne Yamaha i en 7.1 opsætning som er ok - har så min gamle technics suv-10x inde i mit skab som ikke er brugt i over 15 år som er en super god stereo forstærker og som virker perfekt - min vens ide er så at tilslutte denne til cerwin vega højtalerne hvor yamahaen også er tilsluttet . så når jeg ikke bruger yamahaen til film så kan jeg bruge technics som stereo forstærker . men må man gerne forbinde 2 forstærkere til samme højtaler ? også selv om man KUN bruger dem hver for sig - håber du forstår hvad jeg tænker

vh hoffer
mvh
hoffer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 17:10
Nej, aldrig to forstærkere til en højttaler.

Du skal have en omskifter imellem.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hoffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, aldrig to forstærkere til en højttaler.

Du skal have en omskifter imellem.


Klaus


er der noget du kan anbefale
mvh
hoffer
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af hoffer hoffer skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Yamahaernes lyd er ofte lidt varm, det parret med nogle ret pastunge højtalere er nok der dit problem ligger. Jeg tror faktisk at jeg ville kigge i retning af højtalerne i stedet hvis jeg var dig. Det er svært at få lyden derhen du vil have den med hvilken som helst forstærker hvis det er dine højtalere der farver den mest.


har bestemt haft en mistanke om at det kunne være højtalerne som lavede balladen :)

skal lige spørge om en anden ting - har en kammarat som kom med en ide som jeg ikke ved om man kan/må gøre .

nu bruger jeg jo denne Yamaha i en 7.1 opsætning som er ok - har så min gamle technics suv-10x inde i mit skab som ikke er brugt i over 15 år som er en super god stereo forstærker og som virker perfekt - min vens ide er så at tilslutte denne til cerwin vega højtalerne hvor yamahaen også er tilsluttet . så når jeg ikke bruger yamahaen til film så kan jeg bruge technics som stereo forstærker . men må man gerne forbinde 2 forstærkere til samme højtaler ? også selv om man KUN bruger dem hver for sig - håber du forstår hvad jeg tænker

vh hoffer

Ideen er god nok, men det er ikke sådan det gøres. Du tilslutter din technics til din yamaha, akkurat som du tilslutter en effekt. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af hoffer hoffer skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Yamahaernes lyd er ofte lidt varm, det parret med nogle ret pastunge højtalere er nok der dit problem ligger. Jeg tror faktisk at jeg ville kigge i retning af højtalerne i stedet hvis jeg var dig. Det er svært at få lyden derhen du vil have den med hvilken som helst forstærker hvis det er dine højtalere der farver den mest.


har bestemt haft en mistanke om at det kunne være højtalerne som lavede balladen :)

skal lige spørge om en anden ting - har en kammarat som kom med en ide som jeg ikke ved om man kan/må gøre .

nu bruger jeg jo denne Yamaha i en 7.1 opsætning som er ok - har så min gamle technics suv-10x inde i mit skab som ikke er brugt i over 15 år som er en super god stereo forstærker og som virker perfekt - min vens ide er så at tilslutte denne til cerwin vega højtalerne hvor yamahaen også er tilsluttet . så når jeg ikke bruger yamahaen til film så kan jeg bruge technics som stereo forstærker . men må man gerne forbinde 2 forstærkere til samme højtaler ? også selv om man KUN bruger dem hver for sig - håber du forstår hvad jeg tænker

vh hoffer

Ideen er god nok, men det er ikke sådan det gøres. Du tilslutter din technics til din yamaha, akkurat som du tilslutter en effekt. 


Jeg tror stadig at Yamaha vil farve lyden og så opnår man ikke noget.

Man kan få billige højtaler switchet, men jeg tvivler på, at de ikke også har inflydelse på lyden. 

Jeg har set en enkelt der ser fornuftig ud:

https://www.ebay.co.uk/itm/Beresford-TC-7220-MKII-Dual-Amplifier-Speaker-Selector-Switch-Audio-Router/323165741731?hash=item4b3e2de2a3:g:DjYAAOSwdsFXTO3s

Jeg kører stadig med en gammel forstærker til musik og en ny Marantz til surround. Jeg har så banan stik på mine højtaler kabler og den flytter jeg hver gang, det er ikke så besværligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu