recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Egen hjemmeside.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEgen hjemmeside.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 23:27

Hej JesperLund - tak for din besked. Hvad er PHP??

Jeg skal have kigget nærmere på de ting du skriver om - men ikke nu, det er "langt over min sengetid"... Men jeg skal lige have sendt en 15 MB projekfil til et større hus - ærgeligt at jeg ikke har styr på FTP lige nu.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Men hvis du har et bud på en udbyder med disse muligheder, og som er billig og hvor der er ubegrænset mht. antal sider man kan skrive til sin hjemmeside, så sig til.



Et webhotel der tillader dig at hoste videoklip af forskellig art er praktisk talt umulig at finde og det er som JesperLund nævner heller ikke den optimale løsning.

Med hensyn til hvad du siger om begrænsning af antal sider man kan skrive til sin hjemmeside så virker det som en meget mærkelig ting at begrænse. Hvis jeg betaler et firma for at hoste min hjemmeside så skal de ikke bestemme hvordan jeg udformer den så længe jeg overholder deres regler for acceptabelt indhold. Eller sagt på en anden måde så tvivler jeg meget på at hvor mange sider din hjemmeside kan bestå af er begrænset.

Og til dit spørgsmål så er PHP et programmeringssprog og en måde at lave sider med dynamisk indhold. En del fora som man kan downloade kode til på internettet, f.eks. PHP-Nuke, er skrevet i PHP og hvis man planlægger at bruge dette er PHP understøttelse nødvendig.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 07:33

F.eks. http://www.surftown.dk/ har faktisk begrænsinger på antal sider - 50 sider på den største løsning.

Om jeg får brug for PHP ved jeg ikke, men jeg skal i hvert fald langt uden om programmeringssprog. Jeg skal have et hjemmesideprogram med grafisk brugergrænseflade og jeg vil da godt betale lidt for det, hvis rigtig gode hjemmesideprogrammer koster penge. Jeg synes ikke Stone's webwriter gav mig en aha oplevelse. Da jeg ville slå den over på grafisk brugergrænseflade fik jeg at vide at det ikke understøttedes.



Redigeret af Thorvald - 25-September-2006 kl. 07:36
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 07:43

Jeg forstår ikke helt hvad dette uTorrent er. Er det et stykke software der gør det muligt for mig at en af mine venner / bekendte kan downloade en uvilkårlig fil af uvilkårlig størrelse direkte fra min computer - eller hvordan fungerer det. Hvis jeg har uTorrent, så behøver jeg ikke spekulere mere på FTP-server og den slags - eller er FTP-server bedre?

I går aftes prøvede jeg yousendit.com og det virkede ret godt.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 07:58

webhosting.dk har da mulighed for php, så vidt jeg kan se - på 5000 MB hotellet og det er da billigere end one. Til gengæld er der ikke inkluderet virus og spamfilter - men det er måske kun i forbindelse med e-mail? og jeg har ikke brug for e-mail. Og så er der MySQL som jeg ikke ved om jeg får brug for.

Men ellers ser webhosting.dk interessant ud, måske mere interessant end one.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 08:30

Æææh hvad skal jeg sige ja og nej til her?? Hvad er DNS?

http://www.webhosting.dk/oprettilbud.php

Jeg vil umiddelbart tro at ovenstående ville være ok til mig. Muligheden for password beskyttede undersider kan jeg vel f.eks. bruge til at have en side f.eks. "RRJHouse" hvor jeg kan uploade projektfiler til træhusene, som de så kan downloade på fabrikken?? Men jag kan vel ikke brug det til at de sender noget til mig?? Hvis ikke, så kan den funktion være ligemeget. Så kan jeg/vi ligeså godt bruge ftp-server eller yousendit eller..?



Redigeret af Thorvald - 25-September-2006 kl. 08:32
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 08:40
Hej Thorvald,

Jeg bruger selv surftown.dk til at hoste sider fra. De har et grafisk web-baseret værktøj (på dansk) til at opbygge siderne med (SiteBuilder).

Jeg er godt tilfreds med dem, men har ikke prøvet deres grafiske værktøj (da jeg selv bruger et programmerings-værktøj - Eclipse baseret - til at danne siderne med - og efterfølgende uploade til serveren via ftp). Du kan selv få en idé om deres værktøj er noget for dig, ved at se i SiteBuilder manualen.

Surftown er vist nogenlunde identisk til webhosting, men jeg kan ikke se om webhosting også tilbyder et værktøj tilsvarenbde SiteBuilder.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 10:27
Jeg tror forskellen på surftown og webhosting er at surftown har en begrænsning på antallet af sider man kan skrive til sin hjemmeside og det har webhosting vist ikke (?). Der er måske også andre forskelle i webhostings favør. Om de har et hjemmeside program er jeg dog lidt i tvivl om. Men one har et hjemmesideprogram. Jeg har kigget på surftown men har fravalgt dem pga. begrænsningen i antal sider. Jeg var lige ved at vælge one - men webhosting ser måske lidt bedre og billigere ud. En fordel ved one, er at de har online chat support.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 10:39
Hej Thorvald,

Hvis du bruger hjemmeside programmet hos surftown (SiteBuilder), er det rigtigt at der er en begrænsning (der åbnes for flere sider med de større 'pakker'). Dog er der ingen side-begrænsning på det du selv uploader via ftp (men så kan du selvfølgelig lige så godt bruge webhosting).

/Lars


Redigeret af laursen - 25-September-2006 kl. 10:44
Redaktør, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 10:45

Ahh SiteBuilder kan hentes gratis fra Yahoo... - yahooo....  Jeg skal lige se om det også gælder for one's program.

http://webhosting.yahoo.com/ps/sb/index.php

 

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 10:46
Jeg går ud fra at når jeg bruger programmet selvstændigt så vil der ikke være nogen begrænsninger - det er vel webhotellet, der sætter begrænsningerne.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 12:03
- Og så fandt jeg www.webbyen.dk ...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu