recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR Titanic med svag lyd?.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR Titanic med svag lyd?.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 10:58
Lyden er elendig på DR, det var den også da de kørte med DD 5.1

Jeg er selv nede på -5db relativt tit, selv 0db en gang i mellem. 
Det er da relativ højt, men voldsomt højt mener jeg ikke det er, men det rent og dynamisk med et ret fantastisk punch. 

Ved -5 til 0db. Interstellar og Edge of Tomorrow m.fl. sparker bare r.. her.


Redigeret af Potter - 21-Maj-2018 kl. 11:00
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 11:15
Da jeg havde egen antenne var det formidabel surroundlyd, det sendes i HE-AAC. Triax boksen konverterede til DTS, så lyden var lige så god som god DVD.

Med Stofa signal synes jeg også det leverede Dolby Digital 5.1 var ok, og væsentligt bedre en det Prologic vi spises af med i øjeblikket.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 11:39


Ja, der står så absolut intet om hvor lidt eller meget 80 dB er, kun at dB er en forskel.

At din forstærker starter ved -80 dB siger intet, absolut intet om, hvor højt der er skruet op ved 0 dB og hvad lydtrykket er ved 0 dB. Derfor er det ikke et argument for om 0 dB er højt eller ej, når skalaen starter ved -80.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 21-Maj-2018 kl. 11:41
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 11:45
Det almen kendt at DR havde/har problemer med lyden, herunder også DD 5.1 det var også i en kombination af seernes udstyr. Mener at DR slukket DD 5.1 i forbindelse med serien 1864.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 12:08
Hvor fremgår det i øvrigt at DR sender lyden i Pro Logic? 

Jeg kan kun finde information om, at de sender i ren stereo.

Så vis der ikke er noget 4 kanals matrix- encoded i lyden fra DR, og man vælger Pro Logic på sin receiver, så lyder det sikkert ret spændende  Ouch

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

OFF TOPIC:
Tråden ser underlig ud, herfra... Fra Fltk's indlæg og nedefter.

Windows 7
Google Chrome

Det er også indrykket hos mig. Safari på både Mac og IPad.
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvor fremgår det i øvrigt at DR sender lyden i Pro Logic? 

Jeg kan kun finde information om, at de sender i ren stereo.

Så vis der ikke er noget 4 kanals matrix- encoded i lyden fra DR, og man vælger Pro Logic på sin receiver, så lyder det sikkert ret spændende  Ouch

En medarbejder fra DR har skrevet en del om det herinde. 

Det står også i dette dokument:

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Ja, der står så absolut intet om hvor lidt eller meget 80 dB er, kun at dB er en forskel.

At din forstærker starter ved -80 dB siger intet, absolut intet om, hvor højt der er skruet op ved 0 dB og hvad lydtrykket er ved 0 dB. Derfor er det ikke et argument for om 0 dB er højt eller ej, når skalaen starter ved -80.

Klaus
Nu var det også mere for at illustrere hvor svag lyden var, når jeg skulle skrue op på 0 db for at høre dialogen i centerhøjttaleren, der var vigtig at pointere. Normalt kan minus 10-15 stykker gøre det. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvor fremgår det i øvrigt at DR sender lyden i Pro Logic? 

Jeg kan kun finde information om, at de sender i ren stereo.

Så vis der ikke er noget 4 kanals matrix- encoded i lyden fra DR, og man vælger Pro Logic på sin receiver, så lyder det sikkert ret spændende  Ouch

En medarbejder fra DR har skrevet en del om det herinde. 

Det står også i dette dokument:

Syns enlig dette mere handler om hvilket krav og normer DR stiller til det materiale de modtager fra producenten etc. og ikke om de rent faktisk sender i Pro Logic, og så fald hvornår. 

Kan se at DR ikke benytter Dolby Metadata og at dokumentet er næsten er 3 år gammelt.


Redigeret af Potter - 21-Maj-2018 kl. 13:54
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 13:53
fejl

Redigeret af Potter - 21-Maj-2018 kl. 13:54
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 14:30
Jo jeg kan godt se film på DR med Prologic, og gjorde det også med Titanic. Hey, det er måske derfor signalet var svagt Confused
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu var det også mere for at illustrere hvor svag lyden var, når jeg skulle skrue op på 0 db for at høre dialogen i centerhøjttaleren, der var vigtig at pointere. Normalt kan minus 10-15 stykker gøre det. 


Så skriv det, frem for at skrive at det er højt fordi radien starter ved -80 dB.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu