recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af pære i projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskiftning af pære i projektor

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Maj-2018
Sted: Hvide Sande
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thame Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af pære i projektor
    Sendt: 21-Maj-2018 kl. 10:28
Hej
Jeg står overfor at skulle skifte pæren i min Benq w1350 projektor.
Er der min nogen her, der ved, om man kan bøjes med at skifte selve pæren, eller man skal skifte hele ‘huset’?

Jeg overvejer at købe pæren i Kina via EBay. Har I erfaringer med dette?

På forhånd tak for hjælpen!
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2018 kl. 11:26
Jeg har skiftet pære to gange i to forskellige projektorer. Hhv Sony vw50 hvor jeg skiftede hele huset. Og så JVC x30 hvor jeg bare skiftede pære og genbrugset huset. Det et ret simpelt.
Nu ved jeg ikke hvad priserne ligger på i Kina, men spørgsmålet er om det kan betale sig. Jeg gav 878kr inkl forsendelse for en org pære hos www.relight24.dk. Jeg vil prioriterer højt at få org pære i.
Til top
Thame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Maj-2018
Sted: Hvide Sande
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thame Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 08:09
Tak for svaret.
Hvordan ved man, om huset kan genbruges?
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Thame Thame skrev:

Tak for svaret.
Hvordan ved man, om huset kan genbruges?

Hvis du genbruger det hus der sidder i projektoren nu, så kan det vel også sættes i igen, når du har skiftet pære ;)
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2018 kl. 11:04
Hej Ole

Nu sidder jeg lige selv og kigger efter en ny pære til en Panasonic pt-at5000e. Kendte ikke relight24.dk. Men jeg kan se de tar 1200 kr for en ny pære inkl hus. Andre steder tar de over dobbelt så meget.. er vi sikre på det er originale pære du sælger selvom de skriver det? Mere synes det er vildt prisforskellen er så stor? Av-connection tar ca 3400 kr for det samme nemlig. :-)

Min pære rest-timer er egentlig gået i 0 snart. Der er under 100 timer tilbage.. Så er vist ved at være tid, selvom jeg faktisk ikke rigtig synes jeg kan se noget mærkbar forskel i ECO endnu.
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2018 kl. 11:24
kan kun anbefale at købe original. Har selv skiftet nogle gange og i værste fald kan projektor blive ødelagt
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2018 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

kan kun anbefale at købe original. Har selv skiftet nogle gange og i værste fald kan projektor blive ødelagt

+1

Har selv samme erfaring, når jeg har prøvet at spare penge ved at købe uoriginale pærer.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2018 kl. 13:49
Som ny projektor ejer har jeg lige et spørgsmål ang skift af pære.
I manualen står der at den holder va 3500 timer. Og at hvis advarslen om at skifte pæren ignoreres så kan man risikere at den eksplodere.

Mit spørgsmål er så, gør det skade på projektoren hvis pæren eksplodere?
Skifter i andre pæren når i får advarslen eller først når den bliver ustabil eller eksplodere?

Det er en Epson TW6700 3LCD projektor jeg har.  :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2018 kl. 13:54
Hvis lampen eksploderer kan det selv sagt skade projektoren.
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 10:22
Jeg har fjernet min advarsel om at timerne snart er udløbet, men som sagt kan jeg ikke rigtig se nogen forringelse i billedekvaliteten endnu? Vil et sige at jeg alligevel bør skifte pæren allerede nu?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 13:04
Har projektoren en lampe-LED som blinker faretruende?
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 14:45
tjekker jeg lige :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu