recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver ud af stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver ud af stuen

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 09:45
men hvad med at gøre som klausdm siger så? Med ir forlænger til receiver eller en smart Remote der klarer delen via wifi og omsætter signal til rf, ir osv osv
Eks Logitech Harmony eller neeo.

Jeg er selv gået på Sonos og er heller ikke såååå voldsomt overbevist, men tilgængeligheden gør en stor forskel på hvor meget det faktisk bruges (min egen ide at skippe surround til Sonos skal jeg da indskydeLOL).

Jeg har haft både Logitech harmony og neeo og de gør nu ret meget det samme, mens neeo er et markant mere lækkert produkt, med (imo) en bedre integration med Philips hue og Sonos.
Dernæst kan min ps4 fuld bruges med neeo.


Redigeret af Bromberg5 - 14-September-2018 kl. 10:11
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 09:34
Du kan også kigge på Marantz (næsten det samme som Denon).

Jeg bruger deres App til at styre min receiver og det virker rimeligt og Heos virker også rimeligt. 
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 09:03
jeg vidste ikke at jeg var havnet i et forum for par terapi😁

Jeg synes, at ideen med at have en ok surround løsning, men ikke at have receiveren i stuen men i et teknikskab er tiltalende.

Dette kræver dog at den app der skal benyttes er stabil og fungere....Jeg har kigget lidt på heos (har Sonos i dag) da de netop tilknyttet denne løsning, samtidig med en trådløs opsætning til andre steder i huset.....men ved i om der er andre producenter man burde tage med i overvejelserne.

Og det var Sonos jeg have kigget på, syntes bare ikke deres 5.1 lød overbevisende.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 08:31
nu skriver du donos og nævner denon, har du kigget på sonos?

Redigeret af Bromberg5 - 14-September-2018 kl. 09:03
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

“Fjernbetjeningsforlænger”


Men, hvorfor skal den derud?



Klaus (hvis kone har et ganske andet syn på sagen, har ikke mindre end 4 gulvhøjttalere i stuen)
Der står også fire gulvhøjttalere i min stue, og her siger konen, stil det op god lyd kræver. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 07:11
Yamahas app er rimeligt fornuftig til daglig betjening, men ved opsætning af receiveren med mikrofon skal man også have adgang til en TV skærm.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 06:02
“Fjernbetjeningsforlænger”


Men, hvorfor skal den derud?



Klaus (hvis kone har et ganske andet syn på sagen, har ikke mindre end 4 gulvhøjttalere i stuen)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 02:24
Citér nogen input til andre løsningsforslag

Ja, skift konen ud.
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 23:29
håber der er en af jer kloge hoveder derude der kan hjælpe mig.

Konen vil have de gamle gulvhøjtalere ud af stuen, hvilket ikke er et problem for mig, bortset fra, at de er en del af min surround opsætning, så jeg vil have noget igen.

Donos har længe været inde over, men var et smut i hifi klubben i dag og kom hjem med et tilbud på en: heos AVR-X3500H, 2 x  B&W front højtalere til ophæng, en sub, samt 2 B&W til bag højtalere......

Mit mål er at få recieveren monteret i baggangen, op af den væg hvor tv'et hænger, så er den nemlig også ude af stuen.....MEN jeg er ikke sikker på at HEOS'en er det bedste valg, skulle jo gerne kunne styrer ALT fra en app, (og deres APP får en dårlig kritik), så jeg ikke skal rende ud i gangen og tilbage igen hele tiden.....nogen input til andre løsningsforslag
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu