recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste måde at kopiere mange data?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste måde at kopiere mange data?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Tillægsspørgsmål: Hvis vi nu siger at Robocopy er den bedste metode - umiddelbart virker den i hvert fald til at være relativt nem - og hvis den får alt med, så er det jo den indtil nu bedste metode. Så - kan man så kopiere både E-drev og D-drev på samme tid (i samme kommandoscript), eller skal man lave en kommando for hver og først køre den ene og derefter den anden?
 
Det er 2 script.
MEN PAS PÅ med robocopy. Selvom du synes den er nem, så kan den være farlig, for den kan også slette filer, hvis du bruger den forkert!
Enig - specielt da jeg ikke kender ret meget til programmering. Men netop derfor bruger jeg kun den tekst i kommandolinien jeg får anvist og begynder ikke på at tilføje en masse andet - fordi jeg kan se i en artikel om Robocopy at man kan meget forskelligt.
 
Men her drejer det sig jo helt enkelt om at få en 1:1 kopi af mine data, fra den ene computer til den anden - men hvordan bedst, mest sikker på det rigtige resultat - og principielt også hurtigst, men om det tager en hel nat, er ikke så vigtigt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 09:37
Thorvald, hvorfor vil du bruge diverse programmer til det, når du kan lave fildeling på den gamle computer og bruge stifinderen på den nye til at kopiere data med?

Inden den første uge er gået, har du fået installeret alle mulige unødvendige programmer på din computer, frem for blot at bruge de simple værktøjer Windows i forvejen tilbyder dig. Alle de nye gratisprogrammer gør ikke din computer hurtigere......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Brug MS kommando værktøjet robocopy med parameteren /MIR

robocopy source destination /MIR

Prøver dette - men den står og siger et eller andet med at den ikke kan få adgang til recycle.bin på destinationen.


Har du husket at tømme papirkurven inden du starter med at kopiere?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Brug MS kommando værktøjet robocopy med parameteren /MIR
 
robocopy source destination /MIR
 
Prøver dette - men den står og siger et eller andet med at den ikke kan få adgang til recycle.bin på destinationen.

Har du husket at tømme papirkurven inden du starter med at kopiere?
 
Flemming
 
Måske ikke. Men jeg forstår det heller ikke helt, fordi papirkurven ligger jo ikke på nogen af de drev jeg kopierer fra. Men er det så fordi, hvis der ligger noget i papirkurven fra de drev, så linker det tilbage til drevet - for at man har muligheden for at genoprette filen?? Er det derfor?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Thorvald, hvorfor vil du bruge diverse programmer til det, når du kan lave fildeling på den gamle computer og bruge stifinderen på den nye til at kopiere data med?
 
Inden den første uge er gået, har du fået installeret alle mulige unødvendige programmer på din computer, frem for blot at bruge de simple værktøjer Windows i forvejen tilbyder dig. Alle de nye gratisprogrammer gør ikke din computer hurtigere......
 
Klaus
 
Jeg er helt enig og det er også frustrerende. Jeg troede jo at jeg bare kunne bruge min backup, som Goodsync programmet har lavet (tager backup (synkroniserer en vej), hver gang jeg tænder computeren, dvs. normalt min. 1 gang om dagen). Men jeg synes ikke det virker som om det virker lige så godt som sidste gang jeg skiftede computer.
 
Men nu siger du fildeling og så tænker jeg - hmmm, hvad? Jeg har en fornemmelse af hvad du mener, men jeg har aldrig prøvet det, så jeg ved ikke helt, hvad det går ud på og hvordan man gør det. Min fornemmelse siger mig at det er et eller andet med Windows fildeling på hjemmenetværk, dvs. via Internet. Men præcis hvordan det vil virke til at kopiere dataene fra en computer til en anden ved jeg så ikke.
 
Er det den her artikel jeg skal kigge efter?
 
 
Men hvordan "modtager" (downloader?) jeg så filerne på den nye computer?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Thorvald, hvorfor vil du bruge diverse programmer til det, når du kan lave fildeling på den gamle computer og bruge stifinderen på den nye til at kopiere data med?
 
 
Men nu siger du fildeling og så tænker jeg - hmmm, hvad? Jeg har en fornemmelse af hvad du mener, men jeg har aldrig prøvet det, så jeg ved ikke helt, hvad det går ud på og hvordan man gør det. Min fornemmelse siger mig at det er et eller andet med Windows fildeling på hjemmenetværk, dvs. via Internet.


Fildeling via hjemmenetværket (LAN) ikke via internet (WAN)


Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men præcis hvordan det vil virke til at kopiere dataene fra en computer til en anden ved jeg så ikke.
 
Er det den her artikel jeg skal kigge efter?
 
 
Men hvordan "modtager" (downloader?) jeg så filerne på den nye computer?


Du modtager ikke, jeg kopierer lige lidt ind fra mit sidste indlæg:
"og bruge stifinderen på den nye til at kopiere data med".

Win+E starter stifinderen og her kan du finde "netværk" og derunder de computere der deler filer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 16:43
Ok, so far so good. Men hvordan får jeg forbindelse? Den spørger efter legitimationsoplysninger til netværket. Og selvom jeg synes jeg skriver navnet på wi-fi forbindelsen rigtigt og password, så siger den at enten er brugernavnet eller adgangskoden forkert???
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har du husket at tømme papirkurven inden du starter med at kopiere?
 
Flemming
 
Måske ikke. Men jeg forstår det heller ikke helt, fordi papirkurven ligger jo ikke på nogen af de drev jeg kopierer fra. Men er det så fordi, hvis der ligger noget i papirkurven fra de drev, så linker det tilbage til drevet - for at man har muligheden for at genoprette filen?? Er det derfor?
Jo, jeg mener filerne ligger fysisk på det drev de er slettet fra (i en skjult mappe), hvor papirkurv har info om filerne. 
Ellers skal PC bruge kræfter på at flytte dem til papirkurvs drevet, som jo kan være på anden fysisk (ikke kun partition) disk.

Det er ihvertfald det jeg har oplevet med USB drev som flyttes mellem flere PC'er. 
Der skal man huske at tømme papirkurven på den PC de blev slettet på. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 17:11
#JørgenT: Ok fair nok. Det kan godt give udmærket mening.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 17:40
Er der nogen, der ved hvordan jeg får adgang til de delte filer via hjemmenetværket? Jeg kan se på den gamle computer at de er delt, ved at skrive \\localhost i stifinderens adresselinie. Men hvordan får jeg adgang til dem på den nye computer?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 18:34
Nu kan jeg se de delte drev på den nye computer, dvs. jeg kan åbne den gamle computer som netværksdrev - men den siger at jeg ikke har adgangstilladelse til de delte drev, når jeg prøver at åbne dem?? Hvordan får jeg det (giver mig selv det)?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu kan jeg se de delte drev på den nye computer, dvs. jeg kan åbne den gamle computer som netværksdrev - men den siger at jeg ikke har adgangstilladelse til de delte drev, når jeg prøver at åbne dem?? Hvordan får jeg det (giver mig selv det)?
I Stifinder på PC der skal deles - højreklik på drev -> Giv adgang til -> Avanceret deling... 
og angiv hvem der skal deles med (hjemmegruppe ?) 

Så vidt jeg husker, er noget tid siden efterhånden Smile
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu