recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit første år med OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit første år med OLED

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 11:59
Han var selv lidt flabet. 
Så må man også tåle at få igen.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

@furry

Du mener formodentlig BluRay 😆


Det hedder Blu-ray Disc, eller bare Blu-ray.

Redigeret af Naiera - 25-September-2018 kl. 13:49
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

@furry

Du mener formodentlig BluRay 😆


Det hedder Blu-ray Disc eller bare Blu-ray.


Hvis der er noget jeg elsker så er det når folk skal påpege grammatiske fejl, og selv laver nogle   
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 14:04
I det mindste var det en rettelse af en rettelse
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

I det mindste var det en rettelse af en rettelse
... eller bare en tyrkfjel...Tongue
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

@furry

Du mener formodentlig BluRay 😆


Det hedder Blu-ray Disc eller bare Blu-ray.


Hvis der er noget jeg elsker så er det når folk skal påpege grammatiske fejl, og selv laver nogle   

Ville nok formulere det således:

Hvis der er noget jeg elsker, er det når folk påpeger grammatiske fejl, for derefter selv at lave nogle. Thumbs Up

Edit: Grammatik 


Redigeret af Pede8000 - 25-September-2018 kl. 17:01
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 16:57
hvorfor korrekse? De hedder da bare “Blå”
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 16:57
Blåreje.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvorfor snakker I om PS4? Den kan ikke vise UHD BD. Det er kun Xbox One S og X der kan det.



Vi snakker om BlueRay (du ved det der format med de mørke skiver der kom alt for sent)


Ja, men vi snakker 4K skærme. Det kan almindelig Blu-ray jo ikke engang udnytte til fulde. Så forstår slet ikke diskutionen. Der findes stort set ingen almindelige mennesker, der udnytter deres 4K HDR TV til fulde i dag. Selv 99% af alle med en Xbox One S/X, bruger den ikke til UHD Blu-ray, eller til almindelig bluray for den sags skyld.
Og der er endnu færre med en dedikeret UHD Blu-ray afspiller.
Der findes dog mange med Netflix. Men hvor mange af dem betaler så til den store pakke, eller nøjes med den almindelige, der kun viser 1080p? Og selv hvis man betaler til den store pakke, kan man så tale om, at man udnytter sit TV til fulde? Ja, du udnytter da opløsningen og HDR. Men der findes jo bedre :)
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 05:30
Det er ikke nødvendigt at benytte sig af 4K materiale for at få glæde af et OLED TV.
Man vil opleve en fantastisk kontrast og et godt farvespil i billedet, selv ved almindeligt flow tv.
Det er dog ingen hemmelighed at det er ved HDR at man virkeligt får den gode oplevelse.

Hvis ens plasma er ved at stemple ud, er der kun en vej at gå, hvis man vil blive ved med at have et naturligt og homogent billede på sin skærm: OLED

Om man så udnytter skærmens potentiale 100% er en anden snak, men det er da rart at have lidt højt til loftet, ikk?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 09:16
Det var nu ikke OLED specifik. Men ja, der er stadig mange glæder at hente ved OLED, selvom man ikke skulle udnytte det total. Personligt er jeg stadig selv på plasma, så for mig er eneste opgraderingsmulighed OLED. Har set en del moderne LCD. Selvom de bestemt er blevet bedre, end da jeg købte mit plasma, så halter de stadig på sortniveau og kontrast. Så jeg kan desværre ikke få mig selv til at købe et 65" LCD. 
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det var nu ikke OLED specifik. Men ja, der er stadig mange glæder at hente ved OLED, selvom man ikke skulle udnytte det total. Personligt er jeg stadig selv på plasma, så for mig er eneste opgraderingsmulighed OLED. Har set en del moderne LCD. Selvom de bestemt er blevet bedre, end da jeg købte mit plasma, så halter de stadig på sortniveau og kontrast. Så jeg kan desværre ikke få mig selv til at købe et 65" LCD. 

Er gået fra plasma til OLED, og smiler stadigvæk stort hver gang jeg ser en film på det. Det er fantastisk, og slår helt sikkert mit gamle plasma.

Jeg kunne heller ikke drømme om at købe et LCD.. 

Dog har jeg stadigvæk et PX80 stående, som ikke har kørt mange timer LOL 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu