recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS118 kan ikke afspille 4k film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DS118 kan ikke afspille 4k film?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS118 kan ikke afspille 4k film?
    Sendt: 29-November-2018 kl. 07:37
Jeg har lige købt en Synology DS118 NAS, som jeg har installeret Plex Media Server builds to 1.14.0.391-7623e9224 https://forums.plex.tv/t/much-faster-hopefully-smaller-mostly-and-better-pms-builds-preview-1-14-0-391-7623e9224/308294

Plex Media Server er i beta, da Synology DS118 bruger den nye ARMv8, som der ikke er udviklet en færdig Plex Media Server til endnu. I kan se Specifikationerne på  Synology DS118 her: https://www.synology.com/da-dk/products/DS118#specs

1080p film virker helt perfekt, men hvis jeg prøver af afspille en 4k film (2160p), så går Synology DS118 helt ned, og skal genstartes. Når jeg prøver at afspille film, så gør jeg det på mit AppleTV 4k, og i afspil originalt kvalitet.

Hvorfor kan min Synology DS118 ikke afspille 4k film? Er det fordi den ikke er stærk nok? Eller er det fordi Plex Media Server stadig er i beta, og kan jeg derfor forvente at problemet bliver løst med tiden?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 08:03
du skal jo nok sætte plex til IKKE at lave transcoding. bruger du også plex på dit atv?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg har lige købt en Synology DS118 NAS, som jeg har installeret Plex Media Server builds to 1.14.0.391-7623e9224 https://forums.plex.tv/t/much-faster-hopefully-smaller-mostly-and-better-pms-builds-preview-1-14-0-391-7623e9224/308294

Plex Media Server er i beta, da Synology DS118 bruger den nye ARMv8, som der ikke er udviklet en færdig Plex Media Server til endnu. I kan se Specifikationerne på  Synology DS118 her: https://www.synology.com/da-dk/products/DS118#specs

1080p film virker helt perfekt, men hvis jeg prøver af afspille en 4k film (2160p), så går Synology DS118 helt ned, og skal genstartes. Når jeg prøver at afspille film, så gør jeg det på mit AppleTV 4k, og i afspil originalt kvalitet.

Hvorfor kan min Synology DS118 ikke afspille 4k film? Er det fordi den ikke er stærk nok? Eller er det fordi Plex Media Server stadig er i beta, og kan jeg derfor forvente at problemet bliver løst med tiden?
det er fordi plexserveren transcode filmen. Så hvis den ligger som mkv. Skal den smides over i MP4. Men da MP4 ikke understøtter pgs undertekster, skal det fastbrændes. Og det kræver det ren hardware transcode for det kan ske. Da CPUer ikke er kraftige nok til det. Du har to valg. Købe en Shield der afspiller mkv filer. Eller købe Media playerenen infuse til dit Apple tv, og bruge plex plugin'et til infuse. Det sidste er nok det billigste
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 11:01
Mange tak for jeres svar. Jeg har behov for lige at få det skåret helt ud i pap.

Når jeg vælger “afspil originalt kvalitet”, hvorfor vælger Plex så at transcode filmen? Den burde vel bare streame den til Plex app’et på mit AppleTV. Er det fordi AppleTV ikke kan afspille MVK filer?

Kan et app som Infuse afspille MKV filer på et AppleTV?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 11:04
Infuse kan afspille MKV-filer.
Mvh Jesper
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 11:05
Det som de skriver under specs:
"10-bit H.265 (HEVC), MPEG-4 Part 2, MPEG-2, VC-1; maks. opløsning: 4K (4096 x 2160); Maks. billedhastighed pr. sekund (FPS): 60"

Dette er når man bruger deres egen Video station app. De garentere intet med plex.

Envidere står der under Video station længere nede i specs:
4K Gruppe 3
Og et link til denne side:


Her kan du se at angående AppleTV:
* MP4: stream original video (without subtitles)
* MP4 and MKV: remux video (with subtitles)
* Transcode video up to 1080p

Altså kan AppleTV ikke vise 4K fra din synology NAS da den ikke er kraftig nok til at transcode større opløsning end 1080P.

Alt dette er vel og mærke med deres egen Video station app.
Måske du kan få det til at virke ved at bruge Infuse appen til Apple TV. Denne virker ligesom KODI hvis du kender dette media center software. Så den kan tilgå filmene fra nassen via fileshare. Så din nas skal bare overføre filen uden at lave noget transcoding. Dette sker så på Apple TV.

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Alt dette er vel og mærke med deres egen Video station app. 
Måske du kan få det til at virke ved at bruge Infuse appen til Apple TV. Denne virker ligesom KODI hvis du kender dette media center software. Så den kan tilgå filmene fra nassen via fileshare. Så din nas skal bare overføre filen uden at lave noget transcoding. Dette sker så på Apple TV.


Infuse afspiller 4K video uden problemer.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Alt dette er vel og mærke med deres egen Video station app. 
Måske du kan få det til at virke ved at bruge Infuse appen til Apple TV. Denne virker ligesom KODI hvis du kender dette media center software. Så den kan tilgå filmene fra nassen via fileshare. Så din nas skal bare overføre filen uden at lave noget transcoding. Dette sker så på Apple TV.
Er der overhovedet nogen der bruger Synology Video stations på ATV?
Mvh Jesper
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Er der overhovedet nogen der bruger Synology Video stations på ATV?


Altså jeg har da hentet den for at prøve den. hehe. Men kender ingen der bruger Synologys video station. Kender nogle stykker der bruger PLEX. Og nogle stykker der bruger KODI.

Dit gæt må jo næsten være lige så godt som mit Big smile
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 13:20
Decoder Infuse på Appletv’et eller kan den afspille en 4k MKV film direkte fra NAS’en?
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 13:22
Infuse Pro på dit ATV vil løse alle dine problemer. Streamer selv 4K film fra en gammel Synology 209+II uden problemer. Transcoding er kun hvis afspilleenheden (ATV hos dig) ikke understøtter filformatet. Infuse æder alt og kører virkeligt godt på ATV, og andre iOS enheder (Og sikkert og på alt muligt andet som jeg ikke har prøvet.

Henrik
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 11:50
du skal bruge srt undertext så virker 4k på sonology ved mig kører fint
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu