recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - internetradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

internetradio

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blaller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: internetradio
    Sendt: 19-Februar-2019 kl. 14:02
Hjælp søges!Embarrassed
Går og bakser lidt med tanken om at købe en internet radio streamer.
Tænker i retning af:  Argon stream2/3,  Denon Ceol Piccolo DRA N5,  Yamaha WXAD 10  ( da jeg synes at Sonos connect er lige dyr nok! )
Hjælp behøves, til at finde den rette box, som skal konnektes med min Sony STR-DN1070.
Mit primære ønske er: streame div. internet radiostationer, og samtidig få lyden ud af mit eksisterende anlæg.

Hvis nogen i øvrigt ligger inde med en brugt "box" ?  Så var det også en mulighed!Wink
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 14:22
Chromecast Audio.



Redigeret af Deschain - 19-Februar-2019 kl. 14:23
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 14:34
I stedet for en Chromecast Audio, så ville jeg vælge en Chromecast 3/Ultra, da den skal smækkes i en surround receiver. På den måde får du alt som en Audio kan, samt mulighed for Youtube, Netflix, VIaplay, etc etc... Prisen på en Chromecast 3 er den samme som en Audio...
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blaller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 15:09
Skal den så sættes i TV- eller Reciver? eller er det lige meget?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af blaller blaller skrev:

Skal den så sættes i TV- eller Reciver? eller er det lige meget?
Hvis du sætter den i receiver kan du streame/spille musik uden TV er tændt.  Wink
Mvh. JørgenT
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 16:32
Så vidt jeg kan se, så har STR-DN1070 internet radio, så du behøves ikke noget.
Derudover har den airplay, så har du iPhone, iPad kan du streame direkte til receiveren.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Chromecast Audio.


Meget dårligt råd - rent spild af penge.

Ikke mindst set i lyset af at forstærkeren har en chromecast indbygget i forvejen.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blaller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 17:25
Har været inde i Opsætningen på Reciveren! har ikke kunnet få det til at virke????  kører med android mobil til appen`
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Chromecast Audio.


Meget dårligt råd - rent spild af penge.

Ikke mindst set i lyset af at forstærkeren har en chromecast indbygget i forvejen.



Klaus

Uha, nu er jeg virkelig flov........ 

Jeg gav en mulighed, jeg har ikke brugt tid på at Google hvad hans forstærker kan og ikke kan.. Det går jeg ud fra han selv har styr på.
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blaller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Chromecast Audio.


Meget dårligt råd - rent spild af penge.

Ikke mindst set i lyset af at forstærkeren har en chromecast indbygget i forvejen.



Klaus

Uha, nu er jeg virkelig flov........ 

Jeg gav en mulighed, jeg har ikke brugt tid på at Google hvad hans forstærker kan og ikke kan.. Det går jeg ud fra han selv har styr på.

Som jeg skrev! så har jeg opgivet at få det til at virke, med det indbyggede cromecast?  ved ikke/tror at det skal være en iphone der skal styre app'n  kan i hvertilfælde ikke få det til at virke med min samsung note9?
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blaller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 17:56
Ps. Reciveren er fuld opdateret;-)

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af blaller blaller skrev:

Som jeg skrev! så har jeg opgivet at få det til at virke, med det indbyggede cromecast?  ved ikke/tror at det skal være en iphone der skal styre app'n  kan i hvertilfælde ikke få det til at virke med min samsung note9?


Når det nu er Chromecast, skulle det da helt gerne fungere bedst med android telefon, idet begge dele kommer fra Google.

Når du skriver at du ikke kan få det til at virke, hvad er det så at du ikke kan få til at virke og hvad virker?

Fungerer netværk på din receiver?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu