recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 547
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2024 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:


Vil du have en kodefri så er listen ikke ret lang der er nogle få Sony og Panasonic der er blevet hacket der skal hentes hjem fra udelandet ellers så har Laserdisken en bilig og dårlig en

Vil du have en god UHD afspiller der også er kodefri så er det Reavon og Magnetar du skal kigge på



Du kan købe en næsten hvilken som helst 4k afspiller og få den gjort kodefri på DVD og BD ved hjælp af et RattleByte kit. 

https://www.youtube.com/watch?v=BS_eOJlEYxc
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2024 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af ambulant ambulant skrev:

Hej
Jeg har læst det som fanden læser biblen.
Oppo BDP103 kan opscalere 2K til 4K, hvad de så mener med det.
Kunne det være, at den kan afspille Blu ray på en 4K skærm, så hører det vel ind under salgsgas.
Ja! man bliver klogere hver dag,tak for hjælpem
Mvh Flemming 

Oppo BDP-103 kan ikke afspille 4K Blu-Ray disks aka UHD den kan kun upscale normale BD disks til 4K og de to ting er ikke det samme

Vil du have en afspiller til 4K disks aka UHD så er det en ny afspiller du skal have fat i

Vil du have en kodefri så er listen ikke ret lang der er nogle få Sony og Panasonic der er blevet hacket der skal hentes hjem fra udelandet ellers så har Laserdisken en bilig og dårlig en

Vil du have en god UHD afspiller der også er kodefri så er det Reavon og Magnetar du skal kigge på

Jeg købte selv en Magnetar UDP-800 for et år siden

PS cilo.dk sælger både Reavon og Magnetar som en af de få i Danmark


Redigeret af ReZel - 09-Maj-2024 kl. 14:56
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2024 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af ambulant ambulant skrev:

Oppo BDP103 kan opscalere 2K til 4K, hvad de så mener med det.


De mener at den kan opskalere 1080p til 2160p. Det er lige ud af landevejen...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
ambulant Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2024
Sted: denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambulant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2024 kl. 09:02
Hej
Jeg har læst det som fanden læser biblen.
Oppo BDP103 kan opscalere 2K til 4K, hvad de så mener med det.
Kunne det være, at den kan afspille Blu ray på en 4K skærm, så hører det vel ind under salgsgas.
Ja! man bliver klogere hver dag,tak for hjælpem
Mvh Flemming 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2024 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af ambulant ambulant skrev:

Der står flere steder at den kan nedscalerer 4K til 2K.

I så fald ville drevet jo kunne læse UHD Blu-ray skiver og dekode HEVC video. Så kunne afspilleren lige så godt bare spytte videosignalet ud i 4K.

Du skal have fat i en UHD Blu-ray afspiller. Her er mulighederne pt: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1714122469
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2024 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af ambulant ambulant skrev:

Der står flere steder at den kan nedscalerer 4K til 2K.


Det må du have læst forkert. Eller du har læst noget der er decideret forkert. Den kan opskalere til det man dengang kaldte "4Kx2K", eller noget i den retning.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2024 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af ambulant ambulant skrev:

Der står flere steder at den kan nedscalerer 4K til 2K.
Hvor ser du det henne, min 103 kan ikke.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ambulant Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2024
Sted: denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambulant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2024 kl. 23:17
Der står flere steder at den kan nedscalerer 4K til 2K.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 547
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2024 kl. 20:32

Designs and specifications are subject to change without notice.

Disc TypesBD-Video, Blu-ray 3D, DVD-Video, DVD-Audio, AVCHD, SACD, CD, HDCD, Kodak Picture CD, CD-R/RW, DVD±R/RW, DVD±R DL, BD-R/RE

Det kan den jo heller ikke afspille.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
ambulant Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2024
Sted: denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambulant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2024 kl. 20:10
Jeg har en oppo 103 der skriver diskfejl på en 4K skive?.
Til top
puma99dk| Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-April-2021
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér puma99dk| Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2021 kl. 07:07
Jeg har kigget lidt på en 4K UHD Blu-ray afspiller til rimelig penge og ikke 5 el. 10K skulle da kunne gøres mindre men kan det åbenbart ikke når de skal være regions fri Cry

Jeg havde overvejet den Panasonic som laserdisken sælger men efter at ha læst hvad ReZel sagde som den så er den ide droppet.

Havde før Brixit kigget på de her 2 fik dem bare aldrig bestilt og nu bliver de dyre måske 5K syntes jeg er mange penge.



Har os haft kigget på en Piooner BDR-XD07TUHD som er USB 4K UHD drev til computeren men pga. lås til Intel bliver den svær fordi eneste Intel baseret maskine jeg har er min Dell bærbar med en Intel Core i5-6300U men PowerDVD kræver 7Gen CPU'er til 4K UHD afspilling Cry

Skide standard som spænder ben for alt.


Redigeret af puma99dk| - 22-April-2021 kl. 07:08
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2021 kl. 23:29
Det er jo en helt vanvittig pris
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu