recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SMS fra fremmed om natten OK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SMS fra fremmed om natten OK?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2019 kl. 15:39
Personligt ville jeg ikke sende en sms om natten, men hvis folk vil sende mig en sms om natten, så må de godt det.
Min telefon er altid på forstyr ikke om natten.
Ser SMSer noget tættere beslægtet med mails end med opkald. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2019 kl. 18:26
Ser mest diskusionen som to generationer der ikke forstår hinanden. . ? 

Udviklingen har vel ca været - snailmail > mail > SMS 

I gamle dage dumpede man brevet i postkassen, og anede intet om hvornår postbuddet forstyrrede modtageren - men dog retfærdigvis indenfor kontortiden. 

Idag definerer modtageren så bare selv kontortiden på sin tlf . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2019 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Ser mest diskusionen som to generationer der ikke forstår hinanden. . ? 

Udviklingen har vel ca været - snailmail > mail > SMS 


Nok mere snailmail > mail > SMS > Messenger/WhatsApp

Der er vist ikke mange unge i dag der bruger SMS..
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 12:20
Forstår slet ikke problemet. 

Du har fuld kontrol over din telefon og har al mulighed for, at sætte den på lydløs om natten. Har man børn der er til fest og vil holde den åben, kan man konfigurere notifikationer og lyd på alverdens måder.

Hvis den potentielle køber var kommet og banket på døren om natten, havde det været uforskammet. Men at du vælger at have fuld lyd på din telefon om natten, må være selvforskyldt. 
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Lidt hele samfundet i en nøddeskal - jeg kan hvad jeg vil, når jeg vil det, sådan er øvrige omverden skruet sammen.
Komplet blottet får omtanke eller bare tanke for modtager.
Nu er det vare en skide lyd om natten, men for pokker. Jeg fatter ikke at man som afsender INGEN tanke Harvey over egen næsetip.
Nogen der har prøvet at lave et opkald og spurgt “forstyrrer jeg” eller er tanken, hvis du har mobil, så svarer du sgu?.

Jeg er nok også bare snart en gammel mand;). Men forvent aldrig et svar fra mig om natten;b

Jeg kan slet ikke se hvordan det er blottet for omtanke. 
En af hovedårsagerne til at man overhoved bruger SMS er vel at man ikke har brug for kommunikation hvor den anden part har tid på lige samme tidspunkt som en selv. 

Hvis det nu er uden omtanke, hvornår er det så ok at sende en SMS ? Er der et bestemt tids interval, hvor man skal holde sig væk ?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Lidt hele samfundet i en nøddeskal - jeg kan hvad jeg vil, når jeg vil det, sådan er øvrige omverden skruet sammen.
Komplet blottet får omtanke eller bare tanke for modtager.
Nu er det vare en skide lyd om natten, men for pokker. Jeg fatter ikke at man som afsender INGEN tanke Harvey over egen næsetip.
Nogen der har prøvet at lave et opkald og spurgt “forstyrrer jeg” eller er tanken, hvis du har mobil, så svarer du sgu?.

Jeg er nok også bare snart en gammel mand;). Men forvent aldrig et svar fra mig om natten;b

Jeg kan slet ikke se hvordan det er blottet for omtanke. 
En af hovedårsagerne til at man overhoved bruger SMS er vel at man ikke har brug for kommunikation hvor den anden part har tid på lige samme tidspunkt som en selv. 

Hvis det nu er uden omtanke, hvornår er det så ok at sende en SMS ? Er der et bestemt tids interval, hvor man skal holde sig væk ?

Ja det mener jeg at man skal om natten...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 16:44
Nej, sværere er det heller ikke
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 16:51
Jeg sender ikke SMS efter kl 24  Ca
Men følger med udviklingen og det er dælme lang tid siden at man fysisk var nød til at flå tlf stikket ud af væggen for at få ro 😂
Det er nemt ligefrem ældre venligt at trykke på den lille knap der slår lyden fra på telefonen. 
Men herligt at recordere også kan bruges til sådan en debat 👍
GO weekend 

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af python python skrev:

Er der et bestemt tids interval, hvor man skal holde sig væk ?

Mon ikke det er individuelt.

For mit vedkommende frabedes sms’er 20:30 - 03:15.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 17:37
Ja, og præcis derfor er det kun en selv, der kan styre, hvornår man ikke vil forstyrres.
Og svært er det jo ikke.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Ja, og præcis derfor er det kun en selv, der kan styre, hvornår man ikke vil forstyrres.
Og svært er det jo ikke.

Slet ikke svært, men lige som ved (passiv)rygning så syntes jeg det er den udøvende part der tager hensynet. Eller det syntes jeg er almen sund fornuft uanset ingen har brudt lov eller regler:)
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 18:11
Den udøvende part kan jo ikke vide, hvornår du ikke vil forstyrres.
Det er forskelligt fra person til person. Og for den samme person er det sikkert også forskelligt på hverdage og i weekenden.
Og hvordan skal afsender vide om du har ferie, og hvornår du så må forstyrres. Hvordan skal afsender vide om du har natarbejde, og gerne må forstyrres om natten men ikke om dagen. Find selv på flere.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu