recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt ur i køkken/spisestue - netværks opkoblet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt ur i køkken/spisestue - netværks opkoblet!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt ur i køkken/spisestue - netværks opkoblet!
    Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:00
Jeg har lige købt et netværks opkoblet ur til mit køkken/spisestue. De har sådan set eksisteret i mange år og det bliver brugt i mange virksomheder, skoler, hospitaler m.m. for at sikre tiden altid er korrekt og automatisk bliver stillet ved sommer/vintertid.

Lige netop sommer og vintertid er grunden til, at jeg har købt denne ur. Jeg har et ur som hænger 3 meter oppe og der går altid et par måneder før jeg får taget mig sammen til at stille uret hver gang vi skifter. MEN DET SKAL VÆRE SLUT NU!!



Bag på uret sidder selve RJ45 stikket til netværk og strøm. Det sidder nederst på uret. Man kan også levere strøm til uret via et micro usb stik hvis man ikke har en poe switch.


Interfacet til at styre uret er desværre kun en Windows applikation og der er begrænset med dokumentation, men det er rimeligt simpelt at gå til og man kan bruge f.eks. pool.ntp.org hvis man ikke har sin egen NTP server.

Hvis man ikke gider rode med den slags virkede default ganske fint.



Så nu skal jeg finde stigen frem og forhåbentligt op og kravle for sidste gang :-)



Redigeret af hedberg - 15-Juli-2019 kl. 07:45
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:14


 Et der styres nede fra Frankfurt (radiostyret) ville sikkert være billigere og kan det samme. (Vise korrekt tid og justere sommer/vinter tid.



Redigeret af Radiomanden - 13-Juli-2019 kl. 12:16
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



 Et der styres nede fra Frankfurt (radiostyret) ville sikkert være billigere og kan det samme. (Vise korrekt tid og justere sommer/vinter tid.


Ja det ville nok også være mit valg. Jeg har et par stykker og de virker alle fremragende!
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:26
Er det ikke også ved at være lidt ligemeget: https://www.bt.dk/politik/europa-parlamentet-har-stemt-vil-afskaffe-sommertid-i-2021 Måske usikkert, men alligevel...
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Et der styres nede fra Frankfurt (radiostyret) ville sikkert være billigere og kan det samme. (Vise korrekt tid og justere sommer/vinter tid.



Du har helt ret i, at det er voldsomt meget billigere at købe et radiostyret ur. Der er 3 grunde til at jeg ikke valgte den type.

  • Jeg driver et par NTP servere som er medlem af pool.ntp.org, så jeg har en interesse i NTP.
  • Jeg har haft flere vækkeure med funktionen. Desværre oplever jeg tit at de ikke modtager signalet ordenligt og/eller er meget lang tid om at rette tiden ind.
  • Jeg slipper for at skifte batterier (som indrømmet er sjældent).

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 12:29

 Det vil da stadig vise den korrekte tid uanset.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 14:53
Hvis uret ikke modtager signalet vil det da ikke vise klokken korrekt! 

Vækkeuret jeg havde drev lidt i tiden og en gang om ugen måtte jeg lige tage uret ud af soveværelset og stille det på stuebordet, så det kunne få en opdateret tid. Det er det jeg ønsker at undgå med denne løsning.

Uret nede i børnehaven er også radiokontrolleret og det virker ligeledes pænt dårligt. Om det så er dårlige modtageforhold eller dårlige antenner/dårlige ure skal jeg ikke gætte om. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det vil da stadig vise den korrekte tid uanset.

Hvordan kan et radiostyret ud vise tiden korrekt, hvis det ikke kan modtage signalet??

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 07:53
Her er uret så blevet hængt op c.a 3 meter oppe. Der er boret hul i væggen bag ved uret for at skjule netværks kablet. Kablet går til et loftsrum på den anden side hvor der i forvejen er en netværks switch. Ifølge switchen så bruger det 0.91 watt.






Redigeret af hedberg - 15-Juli-2019 kl. 07:54
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 08:06
Ret morsomt!!Big smile Har du tænkt på navnet på uret? Det hedder det, som det siger, når det går......
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Ret morsomt!!Big smile Har du tænkt på navnet på uret? Det hedder det, som det siger, når det går......


Ja - jeg tænkte det selv og først overvejede jeg om det var en eller anden kinesisk joke, men det er svensk firma, så der er vel gået IKEA navngivning i den derovre :)
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Her er uret så blevet hængt op c.a 3 meter oppe. Der er boret hul i væggen bag ved uret for at skjule netværks kablet. Kablet går til et loftsrum på den anden side hvor der i forvejen er en netværks switch. Ifølge switchen så bruger det 0.91 watt. 


Jeg synes sgu det er okay. Og samtidig slipper man for at skulle skifte batterier i tide og utide.

Hvad måtte du bøde for sådan et?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu