recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mio C710 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMio C710 erfaringer

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Emne: Mio C710 erfaringer
    Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 23:44
Jeg tænkte at vi manglede en tråd til alle os der nu har fået købt Mio navigations-enheden i fælleskøb.

Efter nu kun at have haft og prøvet enheden en enkelt dag, melder sig et hav af spørgsmål - og jeg er sikker på at vi kunne have glæde af at udveksle vores erfaringer...

Umiddelbart er mit indtryk at det er en rigtig lækker, let, hurtig og intuituv GPS navigator Mio her har udviklet (dog med plads til forbedringer).

Mine betragtninger her på første dag
  1. Der er lidt fejl hist og her i den medfølgende danske stemme (Børge) der guider rundt (bl.a. er motorvej blevet til landevej - og fartgrænse blevet til fart hastighed - det er også debatteret her på PDAmill). Jeg fandt derfor en alternativ dansk stemme - Søren - men opdager at stemmer og anden system-software ikke kan opdateres over USB forbindelsen - det kan kun overføres via Bluetooth (så skal jeg ud og købe ind igen €#%#") - nogle der måske kender et 'trick' til at bruge USB? (andre der har set en  kvinde-stemme til enheden?)
  2. Hastighedsgrænser viste sig flere gange forkerte (det er de rent faktisk - det er ikke kun i 'min verden' ) - kan man ikke selv tilrette grænserne?
  3. Jeg kan fint zoome ind/ud på kortet i forhold til en adresse eller lokation, men kan man ikke panorere rundt (højre/venstre, op/ned)?
  4. Der kommer fint mange TMC informationer igennem - og både på vej til og fra arbejde omberegnede (det sagde Børge!) den ruten pga. kø. Jeg kunne dog godt tænke mig helt tydeligt at få vist på skærmen hvor køen er (uden at hænderne forlader rattet) - er der en indstilling der tydeligt viser på skærmen de relevante TMC informationer der danner baggrund for en ny beregning?
Det var alt for nu (jeg synes der var mange flere ting - de dukker nok op igen senere).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Ronster Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 08:02

Hej Laursen

Jeg nåede ikke fælleskøbet, men er også meget interesseret i erfaringerne på
Mio C710'en, så jeg hægter mig lige på tråden...
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 08:50
- og jeg venter på et fælleskøb af Nuvi 660...
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg tænkte at vi manglede en tråd til alle os der nu har fået købt Mio navigations-enheden i fælleskøb.


Man kunne jo også overveje at melde sig ind på i-go-user.dk. Der er der allerede flere erfarne brugere.

Ellers er det jo generelt en god ide at læse manualen. Der var i hvert fald en del af mine spørgsmål der blev besvaret ved dette (og også nogle af dine).

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:


Der er lidt fejl hist og her i den medfølgende danske stemme (Børge) der guider rundt (bl.a. er motorvej blevet til landevej - og fartgrænse blevet til fart hastighed - det er også debatteret her på PDAmill). Jeg fandt derfor en alternativ dansk stemme - Søren - men opdager at stemmer og anden system-software ikke kan opdateres over USB forbindelsen - det kan kun overføres via Bluetooth (så skal jeg ud og købe ind igen €#%#") - nogle der måske kender et 'trick' til at bruge USB? (andre der har set en  kvinde-stemme til enheden?)


Jeg valgte også at bruge Bluetooth. Det eneste alternativ jeg tror virker er at unlocke sin C710, hvorefter man har en alm. Windows CE og så kan bruge Active Sync.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:


Hastighedsgrænser viste sig flere gange forkerte (det er de rent faktisk - det er ikke kun i 'min verden' ) - kan man ikke selv tilrette grænserne?


Nej, desværre. Det er en del af kortmaterialet og Mio har ingen support for at rette det til, selvom man kunne forestille sig at det ikke ville være alt for svært at "lægge lidt information ovenpå".

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:


Jeg kan fint zoome ind/ud på kortet i forhold til en adresse eller lokation, men kan man ikke panorere rundt (højre/venstre, op/ned)?


Ligesom drag/træk på en PC. Hold dit pegeredskab trykket ned mod kortet og så kan du trække det rundt.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:


Der kommer fint mange TMC informationer igennem - og både på vej til og fra arbejde omberegnede (det sagde Børge!) den ruten pga. kø. Jeg kunne dog godt tænke mig helt tydeligt at få vist på skærmen hvor køen er (uden at hænderne forlader rattet) - er der en indstilling der tydeligt viser på skærmen de relevante TMC informationer der danner baggrund for en ny beregning?


På skærmen - uden at røre den - kan man kun se effekten af TMC beskeden når man kommer forbi den.

Når man ser på listen over TMC beskeder, kan man trykke Vis. Dette virker dog ikke da man bliver placeret i vandet syd for Karlskrona i de fleste tilfælde og eller vest for Rømø (tror jeg det er). Fejlen er rapporteret, men ingen har så vidt jeg ved endnu leveret en TMC log til udviklerne.

Ellers virker TMC pt. fuldstændigt automatisk. Man får ikke at se at der er kommet en ny besked og man kan ikke tage stilling til om man vil ignorere den eller køre udenom, som man kan på Mio 26x.

- John


Redigeret af johnlindgreen - 05-Oktober-2006 kl. 12:38
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 13:20
Hej John,

Tak for svarene!

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Man kunne jo også overveje at melde sig ind på i-go-user.dk. Der er der allerede flere erfarne brugere.

Der har jeg også meldt mig til - men tænkte at vi måtte være en del nybegyndere der kunne udveksle "dumme" spørgsmål her til at starte med (men du har da helt ret).

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Ellers er det jo generelt en god ide at læse manualen. Der var i hvert fald en del af mine spørgsmål der blev besvaret ved dette (og også nogle af dine).

- jeg kigger og kigger

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Jeg valgte også at bruge Bluetooth. Det eneste alternativ jeg tror virker er at unlocke sin C710, hvorefter man har en alm. Windows CE og så kan bruge Active Sync.

Ok, jeg må vist købe en Bluetooth USB dongle (set til ca. 170,-).
Du er ikke faldet over kvinde-stemmer til navigeringen (eller andre udover Søren og Børge).

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Ligesom drag/træk på en PC. Hold dit pegeredskab trykket ned mod kortet og så kan du trække det rundt.

Ja, det prøvede jeg også febrilsk - men indtil nu har jeg kun brugt mine ti tommelfingre - hvilke foråsagede at markøren blot blev flyttet rundt. Efter at have prøvet med enden af en kuglepen går det nemmere.

Jeg synes det er en mangel at Mio'en ikke har et let lille pegeredskab 'indbygget' - som f.eks. Palm og mange PDA'er har?! (en 'plastik-pen')

En anden udfordring jeg stødte på (og som jeg ikke kunne finde svar på i manualen ) er, om man ikke kan lagre ruterne?! Hvis der planlægges en rute med et antal way-points (via-punkter), skulle den gerne kunne lagres for senere at kunne hentes ind igen - kan Mio'en ikke det?!

Jeg  må vist oprette mig på PDAmill og foreslå et par forbedringer til iGo udviklerne...

/Lars


Redigeret af laursen - 05-Oktober-2006 kl. 13:34
Redaktør, recordere.dk
Til top
Mcfly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:20

Virker som en rigtig god GPS.
Meget hurtig funktionalitet og intuitiv betjening.

Høj kvalitets fornemmelse over produktet.

De undrer mig dog lidt, at der ikke var nogen faktura/garantibevis med i pakken fra Xave.
Det eneste der var med af papir var følgeseddel, hvor der ikke står noget om pris.
Jeg har henvendt mig til Xave, men ikke fået svar på dette endnu.
Andre i samme situation?

 

 

Panasonic DMR-EH60 + Sagem 60
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Mcfly Mcfly skrev:

Virker som en rigtig god GPS.
Meget hurtig funktionalitet og intuitiv betjening.

Høj kvalitets fornemmelse over produktet.

De undrer mig dog lidt, at der ikke var nogen faktura/garantibevis med i pakken fra Xave.
Det eneste der var med af papir var følgeseddel, hvor der ikke står noget om pris.
Jeg har henvendt mig til Xave, men ikke fået svar på dette endnu.
Andre i samme situation?

 

 

 

Samme her ,der var kun følge seddel med. Jeg har også mailet dem uden svar.

Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:25

Jeg er imponeret,fik synkroniseret mine kontakter over uden problemer!!!

Integrationen med min Mobiltelefon kører også, jeg hadve glemt at slå Bluetooth fra, og pludseligt ringer begge enheder. Imponerende!

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:26

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Samme her ,der var kun følge seddel med. Jeg har også mailet dem uden svar.

Faktura er elektronisk.

Brug det login som blev oprettet ved bestilling, log ind og udskriv faktura.

  /Lars 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Samme her ,der var kun følge seddel med. Jeg har også mailet dem uden svar.

Faktura er elektronisk.

Brug det login som blev oprettet ved bestilling, log ind og udskriv faktura.

  /Lars 

 

Jeg kan ikke se en nummeret faktura der inde,hvor er den. Er ordre nummer = faktura nummer



Redigeret af Urte - 05-Oktober-2006 kl. 14:46
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:50

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Jeg kan ikke se en nummeret faktura der inde,hvor er den. Er ordre nummer = faktura nummer

Det vil jeg tro - ordrenummeret er en unik reference omkring din handel i forhold til Xave.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 15:43

Urte skrev :
Jeg er imponeret,fik synkroniseret mine kontakter over uden problemer!!! .....

Hvordan gjorde du så lige det ? Jeg har prøvet at følge vejl.
pkt. 9.4, Kopiering af kontaktoplysninger til udstyret, men får
en melding om at udstyret ikke kan synkronisere, og at jeg bruger en forkert Outlook.

Jeg bruger Outlook Exprees 6. Kan nogen hjælpe mig ud af denne knibe, så jeg ikke skal taste alle mine oplysninger fra
adressekartoteket, ind manuelt.

               / Arne

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu