recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 26>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mindbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2012
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mindbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 21:18
jeg ville dælme gerne være supporter i det offentlige.
“Her er ingen fejl - næste”
Hvorfor mon det offentligt oftes opfattes som firkantet, og ufejlbarligt.
Det er åbentlyst der er en fejl, og den eksistere på alle ATV. Spørgsmålet er blot om alle registrere det.
TV2 play skulle tage imod dialogen fra kunden med kyshånd.
For det er åbentlyst kun imellem kunden og en tekniker det kan løses.
Det er måske her forskellen er i det offentlige... man er ikke så målsat/afhængig af at få tingene løst. Men følge de firkantet regler og feje kritik væk. Men så er man i mine øjne ikke en supporter, man bare en skrankepave.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 19:01
Nå for lige at komme med en opdatering på problemet her Søndag aften, så har jeg gentagne gange været i kontakt med den teamleder fra kundeservice jeg har skrevet med før.

Hun skriver som tidligere at de forventer at fejlen bliver løst når de øvrige kanaler bliver sendt i 50fps, hvilket hun forventer sker i 2020. Jeg spørger så ind til, TV2 sport som jo bekendt er i 50fps, og stadigvæk har fejlen.

Hun påstår at de simpelthen ikke kan se fejlen og beder mig for anden gang optage en video af det. Jeg kan ikke optage en video af det, har kun en telefon der optager i 60fps, og derudover er det ret svært at fange på video. Jeg har spurgt om hun da ikke kan prøve at se på en fodboldkamp eller andet, hvor de panorere henover banen, men det er som om hun er fuldstændig ligeglad med problemet, og jeg tror da ikke de har tænkt sig at gøre det fjerneste ved det. Det er som om at TV2 har den holdning at kunden skal hoppe og springe, så de selv slipper for at fejlsøge. 

Er der ikke en der har mulighed for at lave en optagelse, hvor man kan illustrere denne fejl på TV2 sport?

Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 22:16
T-Duck har du Tv2 Play med live kanaler?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg oplever også "hak" i den løbende tekst, hvert 6. sekund.
Oplever dog ikke at selve billedet hakker, kun teksten.


Det er specielt tydeligt ved panoreringer.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 20:36
Er der nogen der har en eller anden form for udstyr der kan optage fra HDMI porten på et Apple TV?
De efterspørger en video af problemet på TV2 Sport. Kan godt fange det med et kamera på TV2 News grundet løbeteksten, men det er ikke let på TV2 sport.

Jeg ville gerne have en video af det, hvor der er tale om f.eks Fodbold eller Håndbold, hvor der panoreres henover banen. Så tidligere tennis, der er det ikke ligeså let at se som med det Håndbold der var på programmet igår.

@Flippo:
Selvom det ser ud til kun at være i teksten, så er det i hele billedet. Det er dog ikke let at se, da indholdet på News udover løbe teksten er relativt statisk. Har optaget video af det, og ved Slow Motion er det tydeligt at det gælder hele billedet. 


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 20:28
Jeg oplever også "hak" i den løbende tekst, hvert 6. sekund.
Oplever dog ikke at selve billedet hakker, kun teksten.
Til top
MarkPercy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkPercy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 20:28
Jeg er så en af dem, der også har problemet. Jeg benytter 2 ATV HD og det er på dem begge. Men kun på TV2 Play ikke på DR TV. Det tænker jeg udelukker netværksproblemer.

Mark
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det.

Hvad bruger man buffereren til?
Tror du selv på at pakketab (der vitterligt er en variabel faktor i alle former for netværk) giver PRÆCIST den samme oplevelse for vidt forskellige mennesker rundt om i landet?
Også når signalerne via forskellige teknologier?

Ja, UDP er hurtigere end TCP og UDP har ingen "retursnak" omkring tabte pakker (det er der ikke tid til), men for ikke at opleve udfald, er der netop en buffer


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker


20, 200 eller 20.000. Du aner det ikke. De fleste ser det nok ikke (folk er sgu sjældent ret kvalitetsbevidste). Du antager at 20 har problemet. Alene i denne tråd i et forum, med et ret begrænset antal brugere, er der allerede registreret 7 personer med problematikken. Det er over 1/3 af dem du mener oplever fejlen.

Mener du det alvorligt?

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Ja, det vækker jo ikke ligefrem tillid til TV2, at man enten ikke vil eller ikke kan finde ud af at indsamle og kategorisere klager på en måde, så man kan danne sig et retvisende overblik over, hvor der skal sættes ind og rettes til. 

Det, der irriterer og overrasker mig mest ved min korrespondance med TV2s kundecenter, både den almene og tekniske support, er, at det ikke virker som om, de forstår det tekniske problem ved et mismatch mellem billedefrekvenser -- man gentager i stedet den samme floskel, som du også fik, om at man har fokus på at skifte fra 25 til 50 billeder per sekund på alle kanaler og ikke kun sport, hvilket er fint nok, men beviseligt ikke er grunden, når det også fremkommer på TV2 Sport.

Hvis du giver mig dit sagsnummer, så vil jeg i morgen rette henvendelse igen, hvor jeg refererer tråden her og din sag.



Hørte du fra dem i dag? 

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:48
Og de skriver de er i gang med noget. Så hvad mere kan du forlanger. Jeg er pisse irriteret over at du svine en IT afdeling til der faktisk gør alt hvad de kan. Med dit brok over de ikke forstå dig. Gåben tur på bar, og fin en bartender der vil lytte på du siger, supporter forstår ikke
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det. Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker

Vil du ikke godt lade være med at ødelægge denne tråd?

Jeg ved ikke helt om du har mission om at skrive alt muligt bare for at genere, eller om du vitterligt ikke ved bedre. For det første er der noget der hedder Buffer, og for det andet så er vi en del der har skrevet om fejlen. Lad os lege med tanken om det kunne være et netværksproblem, skulle vi så alle have netværks problemer? Udover det har jeg skrevet det er via mobil netværk, hjemmenetværk på arbejde osv. Skulle alle have netværks problemer? Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan fejlsøge på noget til dagligt, hvis du i ramme alvor kan foreslå at dette skyldes netværksfejl hos brugeren? 

Udover det så vil jeg for 3 gang gerne gentage. Jeg kræver ikke at nogen smider alt de har i hænderne. Jeg kræver blot at de registrere, forstår og tager min fejl seriøst. Det er ikke sket endnu.

Også tror jeg vi siger tak for dine "bidrag". 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl.

Avah?
Det er kundeservicemedarbejderen der ikke er dygtig nok!

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg kender så ingen der har dit problem.

Det kan godt være at du ikke direkte kender nogen der har problemet, men læser du med i denne tråd finder du ud af at følgende brugere oplever det samme:
Hajsa, Claus64, Lunddal, JørgenR, Skyhigh (samt Skyhighs søster/svoger og mor).

Mener du stadigvæk at det er et lokalt problem hos DiscomanDK?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det


Pakketab i streaming?
Med præcist 6 sekunders mellemrum?

Det er vidst godt at du ikke sidder som professionel supporter på streamingsløsninger.
Hvad tror du at bufferen bruges til?


Klaus

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det. Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu