recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netradio på Denon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netradio på Denon

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netradio på Denon
    Sendt: 11-April-2020 kl. 18:30
Hejsa og god påske :) 

Jeg har en Denon X4000, som jeg i flere år har brugt netradio (den indbyggede) på samt to Ceol N5. 

Pludselig virkede det ikke i går - forstået på den måde, at jeg ikke kan åbne de streams jeg har tilføjet eller vil lytte til og der står noget med "Go to radiodenon.com blah blah blah....". Dagen før havde jeg ikke problemer. 

Er der andre, der har oplevet dette? Er der lukket ned? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 21:35
Hej, jeg har en Denon X4300H, og netradioen fungerer her ved betjening.

Mvh. Jørgensen
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 21:37
Interessant. 

Det kan måske skyldes, at din er lidt nyere end min. Men kan du også søge efter nye stationer derinde?
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 21:57
Det er faktisk en ny facilitet for mig, da jeg kun bruger denne Denon til film. Men hvis du mener, om jeg kan bladre mig frem til fx United Kingdom BBC Radio 6, hvor der i øjeblikket er Indie Music, eller danske P3, så kommer der musik ud af mine højttalere uanset.

Mvh. Jørgensen
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 21:59
Ja, det var det - og tak fordi du ville bruge tid på at tjekke det :)
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 22:02
Det var så lidt, og god påske. Jeg håber, at du får løst problemet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 22:44
Jeg har også en X4000 hvor jeg har indkodet favorit på de 4 knapper. De virker som de plejer (ikke så tit jeg bruger dem)
Men hvis jeg i stedet går ind igennem menu til Internet radio og f.eks vælger Denmark eller Search Stations får jeg også henvisning til radiodenon.com

Så mon ikke det er noget Denon server der ikke virker efter hensigt? 
Mvh. JørgenT
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 22:48
Det er faktisk det samme jeg oplever - jeg kan åbenbart vælge de få kanaler under Recently played, men alt andet leder til en tekst med rafiodenon.com. 

Det kan da godt ske det er i deres ende den er gal. Jeg var bange for netradio pludselig var udgået på mine modeller, fordi jeg bruger dem ofte. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 23:27
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 21:37
Tak for linket. Om det så er nogen trøst, så er jeg da ikke alene. 

Yamaha kan åbenbart godt løse det for deres kunder, når vTuner stopper med at virke og vil have penge. Denon og Marantz kan ikke. Så behøver jeg da i hvert fald ikke vælge Denon næste gang. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 00:28
Denon og Marantz tager bege forbehold for at servicen kan blive lukket ned i deres manualer.
Jeg forsøger lige at linke til Marantz SR 5010 manualen:
Nederst på siden står der:
"The radio station database service may be suspended or be otherwise unavailable without notice."
vTune var tidligere en gratis service, men nu vil de have penge for deres service....


Som ejer af en Marantz SR 5010 sidder jeg i samme situation som mange andre at "min" internetradio er væk. Heldigvis har jeg aldrig brugt det, så problemet er for mit vedkommende ikke særligt stor.....

Denon og Marantz skiftede i 2017 over til at bruge TuneIn som internetradioleverandør og har ikke valgt at opgradere deres 3 år (og ældre) udstyr med ny internetradio-leverandør (måske er det ikke muligt??)


Vil man gerne bruge sin internetradio, kræver det at man sætter en lokal server op på sit netværk der "oversætter" til vtune og noget lokal redirect af pakker, så de ryger til serveren og ikke ud i verden, når recieveren forespørger på det.

Løsningen hedder YCast https://github.com/milaq/YCast
Den kan (som jeg forstår det) bringes til at køre på en raspberry pi.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 10:00
Min SR7011 har ikke læst den ikke kan tage internetradio, så den spiller derud af via tune-in.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu