recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overskydende hifi-udstyr som lyd til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overskydende hifi-udstyr som lyd til TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThomasKorgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasKorgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overskydende hifi-udstyr som lyd til TV
    Sendt: 13-April-2020 kl. 09:00
Kære Alle.
I tvivl om hvor jeg skulle placere spørgsmål - beklager hvis forkert sted.

Jeg har udskiftet mine højttalere til Hifi og ville egentlig sælge det gamle. Det går op for mig at det er diskret hvad jeg kan sælge for og udstyret fejler intet. Jeg har således 2 stk Dali Lektor 2 højttalere (passive) og en Dali Sub (aktiv).

Mine spørgsmål er:

1) kan dette meningsfuldt indgå i et (budget) system til en biograf? Jeg tænker så jeg så kan tilføje evt. Yderligere højttalere henad vejen. Jeg er godt klar over jeg ikke får surround med 2 højttalere og en sub.

2) hvis ja til 1) - har nogle forslag til en god, relativt billig forstærker som kan udnytte ovenstående udstyr?

3) hvis ja til 1) meget gerne forslag til hvad jeg skal opsupplere med af højtalere henad vejen.

Som det (tydeligt) fremgår er jeg mere grøn end en nyslået græsplæne når det kommer til hjemmebio.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 13:07
1. Er det gamle Dali Lektor 2 og subwoofer?

2. Er Hi-fi lig med stereo?

3. Hvad er det nye du har købt?

4. Hvad skal det nye bruges til?


Redigeret af Mufti - 13-April-2020 kl. 13:08
Til top
ThomasKorgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasKorgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 13:12
1) ja. Årgang 2010. De produceres ikke mere. 

2) ja

3) jeg har købt rubicon LCR (som ville fungere godt som tv-højttalere, i know. Men min prioritet er primært stereo-lyden. TVet står i kælderen. Rubicon bliver i stuen. Jeg opgraderede, ikke mindst, for at komme af med subwooferen i stuen... Har ikke så meget plads).

4) min forstærker + rubicon er musik i stuen. Jeg har lektor 2 og sub som jeg overvejede kunne tjene funktion til TV i kælderen. Alternativet er salg.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 15:27
Surroundsæt koster ikke en pind for tiden hvis du køber brugt. Forstærkere med hdmi fra 500 og anstændige 5.1 løsninger også fra 500. Jeg ved det da jeg over de seneste par måneder endelig har fået næsten alt mit overskydende ud af døren. 

Det er bedst hvis dine fronthøjttalere matcher hinanden i lyden. Hvis du ikke kande finde en lektor centerhøjttaler, kig efter 3.0 løsning (front + center) og brug dine lektor som sidehøjttalere.

Sidst men ikke mindst, så skal du være klar på at læse lidt manual. Har du ikke tidligere haft en surroundforstærker er der en del du skal sætte dig ind i mht tilslutninger og korrekt opsætning af de enkelte højttalere for at det kommer til at blive rigtig godt.

PS. Du skal bruge en masse højttalerkabel til surround. Køb noget billigt i 25meter ruller i harald nyborg eller lignende


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu