recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler den ægte biografstemning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler den ægte biografstemning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler den ægte biografstemning
    Sendt: 20-August-2004 kl. 15:38

Da jeg sad og kiggede nogle gamle notater igennem, faldt jeg over følgende tekst, som jeg for nogle år siden faldt over i en nyhedsgruppe. Angiveligt oprindelig sendt til uk.media.dvd.

Jeg har tilladt mig at oversætte den.

 

Her forleden da jeg sad hjemme og så en film, gik det pludselig op for mig, at jeg ikke fik den ægte biografoplevelse. Jo, jeg havde spildt cola på gulvtæppet, for at give den klistrede fornemmelse; og min papfigur af Kaptajn Kirk i naturlig størrelse stod foran tv’et, for at opnå den rigtige ”i biografen” følelse. Men der var stadig noget, der manglede.

 

Det jeg taler om, er kommentarer! Vi har alle set dvd’er, som har et lydspor med instruktørens kommentarer til filmen, men hvor mange biografer tilbyder det? Nej, for virkelig at få oplevelsen af at sidde i biografen, er det nødvendigt med et kommentar-spor med almindelige mennesker.

 

Det jeg kunne tænke mig at få, er et kommentar-spor, der tilbyder:

 

1. Folk som pifter og råber op under filmens start.

 

2. Nervøse kvinder der skriger op hver eneste gang, der kommer en chok-effekt – uanset hvor oplagt den måtte være.

 

3. En eller anden, der højlydt hviskende gengiver hver eneste udvikling i handlingen til sidemanden.

 

4. En mobiltelefon der ringer midt under de stille scener, og en der tager telefonen og siger: ”Jeg kan ikke snakke lige nu, jeg er i biografen”.

 

5. Baslyden fra en film, der bliver vist i en anden sal i biografen.

 

       

Baseman in color
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2004 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Baseman Baseman skrev:

1. Folk som pifter og råber op under filmens start.

2. Nervøse kvinder der skriger op hver eneste gang, der kommer en chok-effekt – uanset hvor oplagt den måtte være.

3. En eller anden, der højlydt hviskende gengiver hver eneste udvikling i handlingen til sidemanden.

4. En mobiltelefon der ringer midt under de stille scener, og en der tager telefonen og siger: ”Jeg kan ikke snakke lige nu, jeg er i biografen”.

5. Baslyden fra en film, der bliver vist i en anden sal i biografen.

       

De 5 grunde er netop derfor jeg ikke gider spilde en hel masse penge på at gå i biografen  

Til top
Frozt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2004 kl. 23:23

Du må være åndssvag mester, der er da ikke noget mere irriterende end kællinger der egentlig ikke gider at se filmen og derfor sidder og irriterer deres kæreste og knitren med poser og pædagog-jonna der oversætter hver enkelt sætning fra underteksterne til sine damp-børn på 16 år som stadig ikke kan læse!

Jeg ved ikke hvad det ville koste at få sådan et lydspor lagt ind på dine yndlingsfilm men for 500 kr skal jeg komme og irritere dig ad helvede til hver gang du ska se en god film..

 

Mvh Andreas :P

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2004 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Frozt Frozt skrev:

Du må være åndssvag mester, der er da ikke noget mere irriterende end kællinger der egentlig ikke gider at se filmen og derfor sidder og irriterer deres kæreste og knitren med poser og pædagog-jonna der oversætter hver enkelt sætning fra underteksterne til sine damp-børn på 16 år som stadig ikke kan læse!

Jeg ved ikke hvad det ville koste at få sådan et lydspor lagt ind på dine yndlingsfilm men for 500 kr skal jeg komme og irritere dig ad helvede til hver gang du ska se en god film..

Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2004 kl. 18:55

Oprindeligt skrevet af Frozt Frozt skrev:

Jeg ved ikke hvad det ville koste at få sådan et lydspor lagt ind på dine yndlingsfilm men for 500 kr skal jeg komme og irritere dig ad helvede til hver gang du ska se en god film..

Dét lyder da som alletiders tilbud!

Baseman in color
Til top
Rapideye Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2004 kl. 17:29

 

Genialt med et sådant lyd-spor. Det ville også løse alle problemer, omkring blæser-støj under afspilning.

For resten, hvad med popkorn og knitrende slikposer.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu