recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 75>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 21:48

Læs mere her.




Redigeret af Peter Pan - 19-Februar-2017 kl. 10:29
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2017 kl. 16:26
Med Nuforce uDac2 eller 3 behøver du ikke et internt lydkort i din computer. Et USB-lydkort som
uDac- er en nem og effektiv måde til at få en bedre lyd ud af ens computer. Har du et sæt aktive
højttaler ved computeren på dit skrivebord som du lytter til din musik fra, tilslutter du bare uDac2 eller
3 med et USB kabel fra din computer. Fra uDac2 eller 3 trækker du et digital Coaxial S/Pdif  audio
stereo signal til aktive højttaler, der har Coaxial S/Pdif  IN. Lyden styrken regulere du på computeren.
NuForce uDAC- bruges også med en stationære computere.

Du kan også vælge at tilslutte et sæt hovedtelefoner til uDac- som også har indbygget D/A converter,
og en volume styrke knap. NuForce uDAC- kan håndtere lydfiler med samplingfrekvenser op til 96 kHz
 til 24 bit (aka 96/24). Dette gør den til et nyttigt redskab for dem, der kan lide at nyde høj kvalitet lyd-
filer såsom FLAC. uDAC- er baseret på en ESS9022 Sabre DAC chip som tilvejebringer overlegen lyd.

Den sørgelige sandhed er, at computere ofte er bygget med lav kvalitet DAC's og audio forstærkere.
uDAC- gør jobbet selv, ved at tage det digitale lydsignal fra computeren, konvertere det, og derefter
forstærke det, hvilket giver din digitale musik bedre lyd end det for det meste er muligt fra computerens
standart lydkort. uDAC- trækker strøm fra den computer USB port du tilslutter den til. Så ingen ekstra
strømforsyning.

Når det ikke er tilfældet, kan uDAC- bruges med en bærbar computer, selv om strøm ikke er tilgængelig.
Det være sig på et fly, tog eller bil. Bruger du online-tjenester som Spotify på din computer, og vil have
bedre lydkvalitet, så er NuForce uDAC-2 eller den nyeste uDAC-3 til 590 Kr. være noget for dig.

Nuforce skrive en Windows/ Mac PC acceptere uDac- uden at ændre driver. Jeg valgte at downloade
ASIO Audio driver (2015) for Windows..... Manualer og driver finder du -  Her



Redigeret af Peter Pan - 04-Marts-2017 kl. 12:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
felsby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felsby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 16:41
Nu er det jo en lang tråd - jeg har et problem med min BV7-3 mk. 3:
Jeg ved ikke om den kan skifte region på DVD-afspilleren. Min gamle Avant DVD fik monteret en Keymaster dims, så den er helt multiregionsklar. Kan jeg indtaste en kode på BV7 ligesom du har nævnt for DVD2?

"Da DVD 2 maskinen er en b&o ompakket Philips, er den let at gøre multi region klar. Uden DVD i drevet at tryk på GO + 0 og indtaste koden. Vent ikke for længe mellem hver indtastning! Koden er GO 159 12 12 12 005 255 GO. Se cifre på DVD 2 afspillerens LCD display, efterhånden som du indtaster dem. Når du er færdig skal du gå til standby, og næste gang du tænder for afspilleren den er klar."
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 23:58
Hej felsby

Dit spørgsmål må jeg sende videre, måske andre kan svare.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 00:00


Se pilen - Så lille er NuForce uDAC2, mit nye digitale PC lydkort.




Redigeret af Peter Pan - 04-Marts-2017 kl. 12:20
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 16:46

Understøttelse af Spotify Connect er et B&O salgsargument for at sælge lidt flere BeoSound Moment pt.
Jeg vælger BeoSound Moment fra, og spare de 6.995 Kr. den koster. Som i kan se giver mit setup 3
tilgange til at streame Spotify. Den sikreste måde at bevare sin Spotify tilslutning, mener jeg er via en PC
med et frit abonnement (reklamer), eller en abonnementsaftale med Spotify. Så er du ikke afhængig af et
mellemled, som f.eks B&O / Sonos- eller andre selskaber der lover at levere Spotify, og løber fra deres
aftale, eller har tekniske problemer, med at levere den service, de sælger deres produkter på.

 
 
 


Redigeret af Peter Pan - 02-Maj-2017 kl. 09:59
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 09:11
Vær OBS på Spotify app ikke mere understøttes af BeoVision TV, ej heller på BeoSound 5.
 

B&O skriver: Desuden er vi ikke ansvarlige for tilgængeligheden og funktionen af downloadede
apps, da de kan ændres og fjernes af udbyderne. 

Går du på Bang & Olufsens hjemme side og ser på omtale/ fordele ved at købe et BeoVision TV,
som Avant & BV11 står der Spotify tilgængelighed flere steder. Det står der stadig. Confused 



Redigeret af Peter Pan - 02-Maj-2017 kl. 09:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2017 kl. 09:27
AirPlay - Sæt flugeben via iPad eller iPhone på din ATV3 boks.  

Har du mere end én, så omdøbe hver enkelt Apple TV boks på samme netværk, det vil gøre det lettere at
identificere dine enheder. Så spare du dig selv for uundgåelige frustration ved at vælge den forkerte ATV boks
til at afspille musik eller video. Læs her -  Sådan omdøber du din Apple TV bokse -

"Gå til menu Indstillinger> Generelt> Navn. - Vælg et navn fra listen, eller rulle til bunden, og vælg et Bruger-
defineret navn og indtast det efter eget valg. Når du har valgt et navn, skal du trykke på knappen Menu på
Apple fjernbetjeningen for at komme ud af indstillinger."

Fremover når du får adgang til menuen via AirPlay på en af dine Apple-enhed, kan du hurtigt identificere den
enhed du ønsker at bruge, på de navne du har givet dine Apple TV bokse.  
 
Jeg bruge det trådløst netværk til mine ATV3 bokse. Den ene er tilslut med HDMI-kablel fra bagsiden af ATV
boksen til HDMI-indgang på mit BV.tv, hvor den i opsætnings menuen er sat op til aktivering via ATV tasten
på Beo4. Boksens navn er "Living Room" hvis jeg ønsker at AirPlay til mit BeoVision TV.

Min anden ATV3 boks med navnet "Office" køre også trådløst på netværket. Den er optisk tilsluttet til min
Xeo3 transmitter, der sender trådløst stereo til to Xeo3 aktive højttaler.

    Eksempel.

https://www.cnet.com/how-to/how-to-rename-your-apple-tv/
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2017 kl. 09:36

Som jeg skrev tidligere - Den sikreste måde at bevare sin Spotify tilslutning, mener jeg er via en PC.

    Thumbs Up



Redigeret af Peter Pan - 02-Maj-2017 kl. 09:52
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 10:09
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 20:42
 
 
AirPlay YouSee musik: AirPlay ikonet findes kun på Apples iOS operativsystemer.

AirPlay-ikonet vises ved siden af volumen-kontrollen i app’en til YouSee Play, når ens
iPhone eller iPad kan se et eller flere Apple TV på netværket. Ellers fås AirPlay-ikonet
frem ved at swipe bunden mod toppen, og der kan du vælge at f.eks AirPlay til en
ATV3 eller 4 boks der er tilsluttet dit tv med et HDMI kabel. 
OBS - For at få adgang til YouSee Musik tjeneste skal du oprettet et YouSee login.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 15:17
DIY -




Redigeret af Peter Pan - 27-Oktober-2018 kl. 10:19
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu