recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 4243444546 75>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du må meget gerne uddybe hvad der er bedreSmile - som ejer af et Pio 5090 vil jeg udmiddelbart mene det fremstår en anelse skarpere på et 40" pga. forskellen i skærmareal.

Men tillykke med Tv'et. Jeg håber skiftet har været det værd for dig.Thumbs Up
 
Ja det ville vel være noget nær en revolution, hvis det viser sig at B&O'en rent faktisk er bedre til at performe. Men mon ikke det kræver en ekspert udtalelse?, for vi ved vel alle hvordan man er positivt påvirket når der kommer noget nyt og funklende ind i hjemmet.Tongue
 
Men tillykke alligevel med den nye.Big smile
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej frankmj

Har du fundet NYT om BeoLab 11, som også er på trapperne.

Nej, intet nyt omkring den - desværre
/Frank
Til top
skodao Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du må meget gerne uddybe hvad der er bedreSmile - som ejer af et Pio 5090 vil jeg udmiddelbart mene det fremstår en anelse skarpere på et 40" pga. forskellen i skærmareal.

Men tillykke med Tv'et. Jeg håber skiftet har været det værd for dig.Thumbs Up
Jeg er super glad for, at jeg har skiftet tilbage til B&O. Det er ikke fordi Pioneer 5090h er et dårligt tv, tværtimod det er et super tv, som jeg også var rigtig glad for. Men HD kanaler og ps3 står bare skapere på beovision 10. Om det er størrelsen på skærmen kontra 5090, ved jeg ikke, med billedet ser bare mere "virkelighedstro" ud.
De andre digitale kanaler står også knivskarpt, og sort niveauet er det bedste jeg har set på et LCD tv ( dog ikke bedre end 5090 ).
Før havde jeg et KEF surroundsæt med en velodyne sub, hvilket var ok. Men nu hvor jeg har skiftet til 4 stk beolab 8000 + beolab 2 er lyden simpelthen fantastisk. Lyden i selve tvet er rigtig god, klar lyd med en ok bas ( de ekstra beolab 8000 og beolab 2 pifter selvfølgelig det hele op). Indtil videre er det eneste der er dårligere i forhold til 5090 betragningsvinklen, samt  langsomt kanalskifte.
Så efter at have haft mit tv i lidt over 24 timer, kan jeg kun sige, at jeg er fuld ud tilfredsSmile
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 21:51
Jeg kan nikke genkendende til KEF - jeg synes de var for tamme i lyden. Jeg havde 5005.2. Dem solgte jeg (kæmpe tab på dem), og købte nogle XTZ istedet. Nu har jeg endelig fået den lyd jeg ville have.

Som du ved, så er det vigtigste jo, at man er tilfredsTongue
Til top
skodao Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 21:59
Det var også 5005.2 jeg havde, og ja mega tab.
Hifi er en individuel sag, nogen synes om noget og andre noget andet, og som du selv sige, bare man selv er tilfreds.
Til top
skodao Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodao Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:54
Hej. Jeg har et lille problem, med at jeg kommer til at mangle IR-(øjne) output på mit beovision 10. Min gefen expander optager det ene, og min canal digital boks det andet, viasat boks det trejde samt en ps3 i sidste output. Derudover har jeg en Pionner harddisk optager og et appel tv. Disse to vil jeg jo også gerne kunne styre med min beo4. Nogen der ved om det kan lade sig gøre.
 
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoTiNI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:34
Ja det er en af BV10's svaghedder. Synd at så et nyt tv ikke har flere muligheder.
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af skodao skodao skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du må meget gerne uddybe hvad der er bedreSmile - som ejer af et Pio 5090 vil jeg udmiddelbart mene det fremstår en anelse skarpere på et 40" pga. forskellen i skærmareal.

Men tillykke med Tv'et. Jeg håber skiftet har været det værd for dig.Thumbs Up
Jeg er super glad for, at jeg har skiftet tilbage til B&O. Det er ikke fordi Pioneer 5090h er et dårligt tv, tværtimod det er et super tv, som jeg også var rigtig glad for. Men HD kanaler og ps3 står bare skapere på beovision 10. Om det er størrelsen på skærmen kontra 5090, ved jeg ikke, med billedet ser bare mere "virkelighedstro" ud.
De andre digitale kanaler står også knivskarpt, og sort niveauet er det bedste jeg har set på et LCD tv ( dog ikke bedre end 5090 ).
Før havde jeg et KEF surroundsæt med en velodyne sub, hvilket var ok. Men nu hvor jeg har skiftet til 4 stk beolab 8000 + beolab 2 er lyden simpelthen fantastisk. Lyden i selve tvet er rigtig god, klar lyd med en ok bas ( de ekstra beolab 8000 og beolab 2 pifter selvfølgelig det hele op). Indtil videre er det eneste der er dårligere i forhold til 5090 betragningsvinklen, samt  langsomt kanalskifte.
Så efter at have haft mit tv i lidt over 24 timer, kan jeg kun sige, at jeg er fuld ud tilfredsSmile
Stort tillykke herfra også, og som du selv er inde på er 4 x Beolab 8000 samt 1 x Beolab 2  en fantastisk kombinationWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:00

skodao

På side 48 indlæg 05-Januar-2010

Finder du HDMI tilslutnings løsningen  Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 10:12

Ja så blev Beocord 9000 med alt tilbehøret henvist til kælder lageret, fruen syntes den fylder for meget. 

 
 


Redigeret af Peter Pan - 07-Marts-2020 kl. 19:57
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 10:27
hej peter
har du haft mulighed at læger øre til ICEpower250ASX2 moduler... er  der svært at få "hi end" lyd ud af dem?der er nogen der påstå at de er for lyse og skarpe i lyden ?
 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 11:40
Hej sari
 
Jeg har aldrig hørt lyden fra 250ASX2 modulerne, men generelt for alle ICEpower moduler
skal de tilspilles før lyden bliver rigtig god. Nu kan udtrykket hi end lyd give anledning til
stor diskusjon, så det udtryk skal håndteres som et råddent æg.
 
Jeg har nu i ca. 4 år fået min lyd fra ASP 500 Watt 4 ohm ICEpower moduler, og vil
kalde lyden super god, jeg har dog også en Ace-Bass aktiv subwoofer tilsluttet.
 
Noget andet man skal husk på er om samspil med de tilsluttede højttaler er ideel, for
det har en stor betydning for lyd resultatet.
 
__________________________________
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4243444546 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu