recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Peter Pan’s digitale B&O hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 75>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 13:39


Skål for den elektroniske tidsalder Beer
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 12:42
Chromecast Audio in action.




Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:09

Oprindeligt skrevet af Steve Sounds Heavenly Steve Sounds Heavenly skrev:

Hej Peter Pan,

Tak for dette. Vi kan nu få alle versioner af Beolab 3500 arbejder som en stand alone højttaler
med en bærbar musikafspiller via et enkelt kabelforbindelse: -

"iPod / TV / Airport Express til BeoLab 3500 - Model trs / 5PD / 1m. -
Endelig en direkte forbindelse til din Beolab 3500 eller LCS9000 højttaler uden Masterlink!
Brug dette kabel til at forbinde din B& O Beolab 3500 eller LCS9000 højttaler til iPod, ikke-
B&O TV eller Airport Express og streame din musik med Airplay fra din iPhone eller Apple-enhed."

En B&O fjernbetjening er nødvendige for at tænde for højttaleren. Volumen styres fra den tilsluttede
enhed (f.eks. IPod, Airport Express, Google Chromecast Audio, etc.)

Med venlig hilsen Steve.

Model trs / 5PD / 1m. - Click her.

____________________________________________________________________

Jeg fik en oplysning om Chromecast Audio står som standard til reduceret dynamikområde.
Dette skal ændres i opsætningen, til 'Fuldt dynamisk område'. Den DAC (Digital til Analog)
converter der sidder i den billige Chromecast Audio af gode grunde ikke af særlig høj kvalitet.
Når fuld dynamik vælges i opsætning, og optisk lyd udgang , bliver lyd oplevelsen bedre.

Her ses opsætningen af AudioCast.




 
Chromecast audio blev også afprøvet fra den optiske Jack udgang, til Xeo hub's optiske
indgang. Xeo hub sendt trådløst til Xeo højttalerne. I forhold til et tidligere resultat, hvor
lyd kvaliteteten ikke var helt god, giver denne opsætning en bedre lydkvalitet.

Lydkvaliteten med AirPlay fra min iPad via ATV 3 boksen > optiske tilsluttet Xeo's hub,
vil dog pt. være måden jeg vælge at treame på.  



Redigeret af Peter Pan - 07-December-2016 kl. 07:12
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 12:41
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 14:08
Her min X-tra Speaker kit. MCL X Speaker kit transceiveren som sidder i køkkenet, har fået en passende farve.



Redigeret af Peter Pan - 25-December-2016 kl. 20:59
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 09:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 11:41
Godt nytår
-------------

      B&O MMC 1 pick-up.



Renoveret original Bang & Olufsen MMC 1. Pris 2.895 kr.

BEMÆRK :
Sælges kun ved køb af pladespiller, eller hvis vi modtager
en defekt MMC pick-up retur. - Fra DBA - Her.

Selv om jeg er glad for min B&O MMC 1 pick-up, vil jeg sku ikke
betale den pris for en renoveret version, hvis min en dag står af.
Guld kan også købes for dyrt.
.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
felsby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felsby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 15:14
Den kostede 1000 kr i 1987 - det svarer i købekraft til 1850 kr i dag. Derudover er det nu en sjældenhed, der ikke længere produceres. Jeg synes det er præcis den rigtige pris, specielt da den fint kan konkurrere med moderne pickuper i samme prisklasse.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2017 kl. 23:43
Hej felsby

Min holdning til prisen er nok fordi jeg benytter min Beogram for lidt. For nogen er grammofonen et retro hit.
Jeg vælger for det meste at lægge en DVD i Oppo Blu-ray afspilleren, hvis jeg virkeligt sidde og "kun" lytte til
musik. Medens jeg skriver til dig, streamer jeg musik via mine trådløse Xeo højttaler ved computeren.

I 1988 købte jeg min Beogram TX med MMC 1 pick-up for 2.100 Kr. Den var brugt ca. et ½ år da jeg købte den.
Lidt motion af pick-up'en en gang imellem er nødvendigt  for at holde gummiophænget smidigt, bliver en pick-up ikke
brugt længe, risikere man at gummiophænget bliver stift, og så en dag falder nålen af. Dette har jeg overholdt, måske
derfor den originale MMC1 stadig holder.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 13:58

På vej til teknik rummet. Smile



April 2005 købte jeg mit IP 205 KV Stainless 2 x 500 Watt ASP ICEpower stereo 
forstærker (8) hos JJAZ. April 2017 har ICEpower forstærkeren altså kørt i 12 år, 
og ind til videre upåklageligt.

Oprindeligt skrevet af JJAZ JJAZ skrev:

JJAZ eksisterer stadig, men vi bygger ikke længere forstærkere med ICEpower.
B&O ændrede deres prispolitik til de mindre kunder, og det sammen med den hårde
konkurrence på markedet, gjorde at produkterne desværre ikke længere var rentable
for os. Best bet i dag er nok at søge efter nogen af de større kommercielle firmaer som
har brugt/bruger ICEpower.

JJAZ

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 15:15

På billedet her over ses to stk B&O Remote Mains Switch (EU).
(2) & (3) Jeg benytter den ene til 230V ON / OFF til min 
subwoofer, og en til mine BeoLab 4000 surround bag højttaler.

Det er mange år siden B&O producerede dem, men de ligger nok rundt omkring i folks
skuffer. Så det er nok bare at spørge på B&O trådene, hvis du kunne bruge sådan en. 



Redigeret af Peter Pan - 14-Januar-2017 kl. 15:18
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 15:09
Optoma NuForce uDAC 2 er indkøbt i stedet for mit nu afbrændte digitale lydkort 24 bit
E-mu 0404 PCI med Coaxial spdif out.

Jeg vil altid hvis det er muligt, vælge coaxial spdif out. Det har jeg jo også gjort denne gang.
Da jeg i sin tid købte optisk spdif produkter til mit Xeo setup, gav det en del bøvl. En del af
de indkøbte enheder måtte byttes, fordi de ikke virkede. Bare et støvkorn er nok.

Jeg havde problemer med at konverter uDAC 2's coaxial spdif signal til optisk toslink, som
jeg er nødt til, for at få mit Dynaudio Xeo 3 system med i mit audio setup.

Det virkede underligt.
Når coaxial til optisk konverteren fik kabel tilslutning og strøm, var der rødt lys på det optiske
kabel, Dynaudios Xeo hub kunne bare ikke videresende audio signalet til de trådløse aktive
højttaler. Xeo systemet virker fint når jeg streamer via iPad > ATV3 > HUB via samme
optiske indgang. De optiske komponenter jeg hele tiden har benyttet er jo de samme, nu var
det bare ikke det digitale lydkort 24 bit E-mu 404 PCI med Coaxial spdif out. Men NuForce
uDAC 2 USB til coaxial konverteren der leverede det coaxial signal. Der var ingen problemer
med at sende samme coaxial signal til Spdif IN på mit BeoVision 7-40 Mk III TV.

Jeg valgte så at bestille en bedre Coax til Optisk Coverter end den jeg tidligere har benyttet.
Det var af en eller anden årsag det der skulle til, for nu virker det hele som det skal. Star




 

Opdatering af mit audio setup 4-3-2017. 


Redigeret af Peter Pan - 04-Marts-2017 kl. 10:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu