recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: mit nye Sony KD-48A9 TV blinker v HDMI inpu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: mit nye Sony KD-48A9 TV blinker v HDMI inpu

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: mit nye Sony KD-48A9 TV blinker v HDMI inpu
    Sendt: 07-November-2021 kl. 15:11
Hej jeg har netop købt et Sony KD-48A9 OLED TV der er tilsluttet min laptop via HDMI kabel, hvilket fungerede perfekt med mit ældre Philips 37" LCD TV fra 2008, incl. samme HDMI kabel osv.
Ved lidt mørkere scener blinker Sony skærmen, som en slags screensaver m sort baggrund der slår til og fra hele tiden, som i flere gange i sekundet og i perioder er det bare sort ...
På laptoppen er billedet normalt som det altid har været
Med TV's eget SmartTV f.eks m brug af youtube etc. er der intet problem

Jeg vil dog helst bruge laptoppen, da det jo giver langt flere muligheder end SmartTV der er temmelig primitiv i sammenligning både ift. brugerflade og ikke mindst muligheder

Jeg har googlet efter løsninger, såsom nedenstående der ikke hjalp og med dette er TV'et desv. tæt på ubrugeligt da det ikke indfrier målet
Generelt via google søgninger kan jeg se at ret mange har tilsvarende problemer
Håber at nogle af jer har fundet en løsning

There is flickering, flashing, or blinking noise on the screen when watching something like a dark scene.
https://www.sony.com.sg/electronics/support/articles/00114142
mvh Lars S
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 17:23
Prøv at tilslutte noget andet end din laptop via HDMI - bare for at kunne udelukke, om det er fejlkilden, eller der er noget galt med Tv'ets HDMI-input. Evt. med et alternativt kabel.

Jeg har selv haft et lignende problem på et 4K LCD tv, hvor et kortere HDMI-kabel med støjfiltre (ferrit-kerner) løste problemet. Om det var støjfiltret eller længden af kablet (90 cm i stedet for 2,5 meter), der løste det, ved jeg dog ikke.

Jeg droppede dog computeren fordi det var upraktisk at have den stående tæt ved TV'et on/off. Købte en Android TV box i stedet.  


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:13
 Det er jo Android TV der er på et Sony TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:29
Tak for svar :-) Hvis jeg ikke finder en konfiguration/ setting på TV eller laptop der løser det, vil jeg da kigge efter et nyt HDMI kabel, omend det jeg har jo fungerede fint med det forrige TV, som nævnt. Mit HDMI kabel er nok kun ca. 1,5 m, så det er relativt kort
Laptoppen har en permanent plads ved TV'et da dens formål netop er streaming og når man er vant til Windows userinterface sammen med Firefox browser m diverse add-ons, VPN osv. vil det være noget af et tilbageskridt at anvende SmartTV
Så det er kort og godt et krav at laptop løsning skal fungere, ellers må jeg skifte tv til eet der kan
mvh Lars S
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er jo Android TV der er på et Sony TV.


Og hvad har det så lige med OP's HDMI problem at gøre ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:36
Der blev jo foreslået en Android TV boks, hvilket jo ikke er nødvendigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er jo Android TV der er på et Sony TV.


Og hvad har det så lige med OP's HDMI problem at gøre ?

Måske at alle de officielle streaming - tjenester er tilgængelige? 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Tak for svar :-) Hvis jeg ikke finder en konfiguration/ setting på TV eller laptop der løser det, vil jeg da kigge efter et nyt HDMI kabel, omend det jeg har jo fungerede fint med det forrige TV, som nævnt. Mit HDMI kabel er nok kun ca. 1,5 m, så det er relativt kort
Laptoppen har en permanent plads ved TV'et da dens formål netop er streaming og når man er vant til Windows userinterface sammen med Firefox browser m diverse add-ons, VPN osv. vil det være noget af et tilbageskridt at anvende SmartTV
Så det er kort og godt et krav at laptop løsning skal fungere, ellers må jeg skifte tv til eet der kan

Det kan let være HDMI-kablet, som ikke virker. Da jeg skiftede TV-boks, da virkede mit gamle HDMI-kabel ikke mere til den nye boks - boksen slukkede hele tiden. Da der kom et andet kabel i, virkede det som det skulle. Så prøv et andet HDMI-kabel først...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der blev jo foreslået en Android TV boks, hvilket jo ikke er nødvendigt.


Nej der blev ikke foreslået en Android box i stedet for, longjohn2 foreslog bare en anden kilde, dog havde longjohn2 selv udskiftet sin pc han brugte til tv'et til en Android box
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er jo Android TV der er på et Sony TV.


Og hvad har det så lige med OP's HDMI problem at gøre ?

Måske at alle de officielle streaming - tjenester er tilgængelige? 



personligt vil jeg til en hver tid bruge browser from for den lorte app til youtube, kan jo kun forholde mig til den da det er den eneste streaming ting Op nævner
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:45
 You Tube App. Den er der ikke problemer med, i hvertfald ikke på Android TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Tak for svar :-) Hvis jeg ikke finder en konfiguration/ setting på TV eller laptop der løser det, vil jeg da kigge efter et nyt HDMI kabel, omend det jeg har jo fungerede fint med det forrige TV, som nævnt. Mit HDMI kabel er nok kun ca. 1,5 m, så det er relativt kort

Hvilken opløsning havde dit gamle tv og hvilken opløsning har dit nye tv?

Lad mig gætte, dit nye tv har en opløsning med mindst fire gange så mange pixels.
Det vil computeren forsøge at indstille sig til og dermed sende mange flere data gennem HDMI kablet.

Mit bud er at din fejlkilde enten er kabel eller PC.


Klaus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu