recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google TV og DRTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google TV og DRTV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google TV og DRTV
    Sendt: 15-December-2021 kl. 18:26
Hvordan kan det være at der IKKE på DRTV's app på Google TV øverst sammen med Kategorier - Live - børn- etc. er en tv-guide ( hvor man bl.a kan starte tidligere programmer forfra), Denne tv-guide er på DRTV appen på både min android telefon og min android tablet. Den er der heller ikke på DR-appen på mit LG CX.
Jeg synes bare at det er mærkeligt at på nogle DRTV app'er findes en tv-guide og på andre findes den ikke. Hvad kan være årsagen til det ??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 18:37
 Der er forskel på hvilken enhed den er lavet til, der er ikke så meget med i App til TVer, der er meget mere på App til andre enheder, kan se meget mere på Chromebook App, f.eks TV Guide, end på App til Android TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 18:45
OK, tak for svar Smile , dog mærkeligt at den ikke bliver lavet ens til alle platforme.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2021 kl. 18:50
 Det samme gælder TV2 App'en, DR App'en på de enkelte TV fabrikater er meget ens, men den til TV2 ser vidt forskellig ud på de enkelte TV fabrikater.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 05:49
TV Guiden fra DRTV er ikke med på nogen TV-enheder. Kun på web og mobil. Det er ærgerligt, men måske der er en teknisk årsag.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 08:49
Eller også fordi at telefonen mere er et generelt værktøj og det derfor ikke virker mærkeligt, at DR stiller en guide til rådighed.

Mange telefonbrugere har nok stadigvæk flow-tv, så telefonen kan bruges som opslagsværk og man kan så skifte kanal på sit tv.

Det giver ikke samme mening i en smart-tv app.
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 09:04
Her er jeg ikke helt enig.
Jeg bruger ikke flow tv og mit LG CX har ikke Tv-guide på DRTV og det savner jeg f.eks i forbindelse med at se et program man har hørt om , der blev sendt for nogle dage siden. Der kan man i TV-guiden elegant springe tilbage til pågældende dag og afspille programmet på mine Android-enheder. Dette kan jeg hverken på mit TV eller på Google Tv. Dette synes jeg er en mangel.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 12:35
DRs guide indeholder jo alle flow-kanaler, så det du efterspørger er vel en guide kun med DR indhold.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 12:59
 Man kan dog på App'en se hvad der kommer nogle timer frem, så f.eks når man ser TV Avisen, så kan man se hvad der kommer resten af aftenen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 16:20
Nej, det er ikke en guide kun med DR indhold jeg søger.
Udfordringen er, at hvis du som mig har et LG tv samt et Google Tv hardware (i stedet for fx. Apple Tv), så har du slet ikke en Tv-guide på DRTV. Det kunne være rart at have, men Tv-guiden  forekommer kun på Android-enheder, og det synes jeg er ærgerligt.


Redigeret af ajaj - 16-December-2021 kl. 16:29
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 16:26
Ja, det er rigtigt, men jeg ville gerne have alle de features, som der er på DRTV-guiden, f.eks at man kan gå 6 dage tilbage og se et anbefalet program som man ikke lige fik navnet på, men kun fik at vide hvilken dag det blev sendt.(Fiktivt problem ja,- men der er mange andre gode features på DRTV's Tv-guide.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Det kunne være rart at have, men Tv-guiden  forekommer kun på Android-enheder, og det synes jeg er ærgerligt.

 Guide er kun på Android App's til Telefon, Tablet og Chromebook, den er ikke på Android TV OS, andet end det jeg skrev tidligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu