recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Topfield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTopfield

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
RobertoCarlos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 18:20
Er der nogen der ved om Topfield modellerne skalere en kanal op via HDMI? Altså hvis en kanal sender i 4:3 vil det så blive skaleret så man får fuld skærm?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 12:44

Jeg er lidt usikker på, hvad du spørger om.... 4:3 på fuld skræm??? Vil du have det trukket ud på et 16:9 TV, så alle ser overvægtige ud?

Dvb-t signalet er 720*576 uanset om det er 4:3 eller 16:9, men Topfield understøtter upscaling til 720p eller 1080i over HDMI - jeg tvivler dog på, at dette dog på, at der er en særlig kvalitetsmæssig gevinst at lade Topfield stå for upscaling fremfor TV.

miri
Til top
RobertoCarlos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 14:42

Der er maskiner der kan zoome så man eks ikke oplever at folk bliver overvægtige men kun oplever et lille kvalitets tab af billedet...for tror ikke at familien danmark ville være glade for at se et lille billede på deres nye 46` fladskærm....Det er bla derfor der er blevet klaget over Yousee´s nye boks for der er ikke nogen zoom funktion for mange fladskærme kan ikke zoome når signalet sendes gennem HDMI..Havde hørt at der var en Thomson boks der løste dette problem rigtig godt..

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 08:41
OK, jeg er med på, hvad du mener, og nej, jeg tror desværre ikke, at det er en facilitet, der er i forbindelse med HDMI. Hvis du finder en box, der kan, så tjek, at dvb-underteksterne ikke forsvinder, når der zoomes....
miri
Til top
RobertoCarlos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 16:54
jep det er så os et problem for underteksterne kan forsvinde og boksens "Tekst" med "nu og næste" forsvinder os i mange tilfælde..
Til top
knudg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 12:42
Topfield lyder vældig interessant især fordi den kan fåes i modellen som hedder 5700PVRt hos fyndbørsen i Sverige for omkring Dkr 2000 med 160 Gb.  Det syens at være en vældig god pris.   Er der nogen, der har erfaring med at købe fra Fyndbørsen eller fra Sverige i øvrigt?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 13:10
2000 DKK for en 5700PVRt med en 160 Gb HDD er en god pris! Men du skal oveveje om 160 er tilstrækkelig - den kan opgraderes med en større disk uden besvær, men du kan købe en 5000PVRt i Tyskland med 500 Gb til ca. 3.000 DKK.... 5700 er den udgående svenske model (formentlig restlager), der havde Kjaerulff1 som distributør, og det er nok årsagen til den kratige prisforskel til 5720 (der dog har HDMI og større HDD), men hvor Dilog nu er svensk distributør. Bortset fra HDMI, så er der ingen funktionsmæssige forskelle - FW er justeret til svenske forhold, og der har været meldinger om, at alt ikke er helt stabilt, men det burde kunne løses ved at anvende FW til de øvrige PVRt modeller f.eks. 5000 eller 5100, der synes mere stabile.
miri
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 11:52

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

2000 DKK for en 5700PVRt med en 160 Gb HDD er en god pris! Men du skal oveveje om 160 er tilstrækkelig - den kan opgraderes med en større disk uden besvær, men du kan købe en 5000PVRt i Tyskland med 500 Gb til ca. 3.000 DKK.... 5700 er den udgående svenske model (formentlig restlager), der havde Kjaerulff1 som distributør, og det er nok årsagen til den kratige prisforskel til 5720 (der dog har HDMI og større HDD), men hvor Dilog nu er svensk distributør. Bortset fra HDMI, så er der ingen funktionsmæssige forskelle - FW er justeret til svenske forhold, og der har været meldinger om, at alt ikke er helt stabilt, men det burde kunne løses ved at anvende FW til de øvrige PVRt modeller f.eks. 5000 eller 5100, der synes mere stabile.

 

Hej Miri

Du siger at fw ikke er stabil, hvad mener du med dette ?? hvad skulle problemet eventuelt være - forhåbentlig ikke noget med underteksterne

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 15:25

Hej Benny

Vedr. FW og TF5700, så er jeg bange for, at undertekster er omfattet. Modellen er som sagt til det svenske marked og på minhembio.com kan du se mere til erfaringerne med den model:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=137747&am p;am p;am p;am p;st=1800&start=1800

Jeg formoder dog, at problemerne kan løses ved at anvende FW til en af de øvrige modeller 5000/5100.

Oprindeligt skrevet af knudg knudg skrev:

Med 5000, - hvordan brænder man en DVD af noget man har optaget?, - kører man det via USB til en PC og brænder derfra?

Hvis man har en 5000, så behøver man en DVD ved siden af for at kunne se DVD'er man låner?

Hvad kender du til 6000 serien, - og er der udsigt til at den kommer til skandinavien?

Hej Knud

Vedr. overførsel til dvd, så kan du i min indledende beskrivelse læse, hvordan det gøres - her kort:

Filen overføres til pc og konverteres til dvd-format. Der findes et værktøj, der via freeware programmer kan gøre dette i en arbejdsgang (med dvb-undertekster konverteret til dvd undertekster!).

Og ja, du behøver en dvd-afspiller ved siden af en Topfield - ingen topfield modeler har dvd indbygget - der findes en radix model med indbygget dvd...

6000 modellen (SD med LAN) findes allerede til DVB-T (og -c) i Finland kaldet TF600. Den har HDMI, WIFI, ingen RF-modulator og et andet design, men adskiller sig i øvrigt ikke fra de øvrige 5000/6000 modeller



Redigeret af miri - 14-Juni-2008 kl. 15:37
miri
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 16:42
[QUOTE=miri]

Hej Benny

Vedr. FW og TF5700, så er jeg bange for, at undertekster er omfattet. Modellen er som sagt til det svenske marked og på minhembio.com kan du se mere til erfaringerne med den model:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=137747&am p;am p;am p;am p;am p;am p;st=1800&start=1800

Jeg formoder dog, at problemerne kan løses ved at anvende FW til en af de øvrige modeller 5000/5100.

 

Hej Miri

Nu var det altså tf 5000 modtageren jeg tænkte på, og ikke så meget 5700 eller er der også problemer med undertekster på 5000 ?



Redigeret af Benny From - 14-Juni-2008 kl. 16:45
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 11:48

Generelt oplever jeg FW på 5000 som meget stabil, og det er næsten umuligt at provokere den til "låse". Jeg tror, at de eneste gange, at jeg har oplevet det,  så har årsagen været, at jeg har lagt nogle ikke-færdigudviklede/fejlbehæftede TAPs ind på boksen. Dermed ikke sagt, at FW ikke kan forbedres, men det handler mere om performance end stabilitet - og stabilitet er det vigtigste. Når det handler om performance, så er det primært USB-hastighed, hvor der godt kunne strammes op. Der er dog udviklet TAPs og patches til FW, der øger hastigheden, så en 4 Gb fil (ca. 2 timers optagelse) kan overføres på ca. 20 minutter. Det burde dog kunne skæres yderligere ned, og specielt i UK bliver der gjort en del for øge USB-hastigheden...

Underteksterne på 5000 er meget stabile. Jeg oplever ikke udfald, forsinkelser eller andre af de problemer, der sædvanligvis meldes om fra bokse/TV - og det gælder også optagelser. Eneste indvending er, at baggrund ike vises i transparent kasse, men solid boks. Jeg er ikke sikker på, at det er en direkte bug, da der i standarden er en vis hjemmel til at konvertere "farverne", men de burde efter min mening vises korrekt, selvom det ikke påvirker læsbarheden af underteksterne.  

Hardware understøtter ikke MPEG4, så uanset FW, så vil den vil umiddelbart ikke kunne vise de nye kanaler fra 2009 - med mindre, at der kommer moduler til CI indgangen, hvilket Boxer jo forventer.

MEN meldingerne tyder på, at den kan optage MPEG4 uden problemer (men altså ikke kan vise MPEG4 via A/V udgangene) og muligvis også HD MPEG4, og det optagne signal kan herefter f.eks. streames via PC...



Redigeret af miri - 15-Juni-2008 kl. 11:57
miri
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2008 kl. 12:24

Som jeg forstår på brugermanualen til Topfield 5000, så skulle det være muligt at bruge en kabelføring til billedoverførslen som går fra scart til component

eller vil billed kvaliteten være stort det samme, som ved at bruge scart til scart

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu