recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Play og cachelagrede data
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 Play og cachelagrede data

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 Play og cachelagrede data
    Sendt: 21-April-2023 kl. 16:42
Hej
Bedre sent end aldrig.
Jeg har nu haft besøg af en tekniker, routeren er blevet nulstillet og genstartet, og det ser ud til, at jeg nu er online på coax.
TV 2 har i mellemtiden opgraderet noget hos dem, og det ser ud til at have løst problemet.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2023 kl. 17:53
Jeg er desværre endnu ikke kommet online på coax.
Skærmopløsningen på min Nokia boks står nu til 576p 50 hz.
Umiddelbart kører det mere stabilt.
Jeg regner med at sætte skærmopløsningen tilbage til Auto,
når jeg er kommet online på coax.
Så må jeg se, om det virker.


Redigeret af bas - 10-Marts-2023 kl. 17:55
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 904
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.

@Kasper_J:
Står skærmopløsningen til Auto på jeres Nokia 8000 boks?
Kører jeres boks via WiFi eller via kabel?

Jeg vil generelt sige mange tak for jeres kommentarer.

Automatisk skærmopløsning og kabel her.
//Guldhammer
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.

@Kasper_J:
Står skærmopløsningen til Auto på jeres Nokia 8000 boks?
Kører jeres boks via WiFi eller via kabel?

Jeg vil generelt sige mange tak for jeres kommentarer.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 904
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 11:31
Der kan gå flere måneder før jeg oplever det, på vores Apple TV 4K,
og så stopper jeg bare udsendelsen og starter den igen.
Jeg bruger også Dr, Discovery+ og Viaplay.
TV2 er den eneste som laver de her stop.
//Guldhammer
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 09:48
Jeg har indtil videre ikke oplevet problemer efter at jeg har ændret skærmopløsning på Nokia boksen.
Jeg vil prøve at huske at ændre skærmopløsningen  tilbage til Auto, når jeg er kommet på coax.
Så må jeg se, om det fortsat virker stabilt.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.

Hej.

Først en stor tak til Kasper_J, for den gode nyhed.
Tror i at Bas'et Nokia 8000 kan være defekt?
Eller at Bas og Kasper_J bare bruger dem forskelligt. Måske er deres opløsning forskellig.
Hvad kan forskellene være i deres installation?

Hilsen Carsten.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 22:26
Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 22:26
.

Redigeret af Kasper_J - 03-Marts-2023 kl. 22:27
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2023 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Ja, netop. Ifølge Trustpilot er der mange, som oplever problemer med TV2 Play appen.
Er det mon primært på udstyr med Android?
Det er nok ikke uvæsentligt, om det er med kabel eller via WiFi.

Om det er kabel eller WiFi er også ligegyldigt! Du har RIGELIG med hastighed. Problemet ligger i app'en!
Det løser en anden forbindelse ikke! Det er kun en anden boks som gør det. Og vælger du en Apple TV får du en helt anden app...


Redigeret af Flippo - 04-Marts-2023 kl. 19:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2023 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg har nu fået svar fra TV2 kundeservice.
De anbefaler en minimum hastighed på 25 mbps.


Det jeg har set streamet fra tv2play ligner IKKE noget der kræver 25Mbps

Artiklen her giver mig ret....
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=25&t=42010

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2023 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Principielt bør det dog jo også fungere på Android.

Hej.

Citat: 'History
Android TV was first announced at Google I/O in June 2014, as a successor to the commercially unsuccessful Google TV.'


Det er en skam at Google valgte ordene 'Android TV', for så tror mange, at der så er tale om Android, lige som det findes på mange Tablets, Mobiler eller TV Bokse, som bruger almindelig Android.

Jeg er sikker på, at der findes mange Android tablets og billige TV bokse, der kan afspille TV2 Play uden problemer.

Problemet er at TV2 Play IKKE løser problemet med Android TV, lige som de gjorde med Chromecast med Google tv.

Hvad kan det skyldes. Har TV2 Play besluttet, at de IKKE kan få et tilstrækkeligt antal ekstra kunder?
Eller hvad kan årsagen være?

Hilsen Carsten.
  



Redigeret af csell - 02-Marts-2023 kl. 20:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu