recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: 2 stk Yousee kabelTV bokse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: 2 stk Yousee kabelTV bokse.

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 15:38
Lidt opdat. På indlæg.
youSee er stoppet med at bruge YSR-2000 boxen i starten af 2023.
Det betyder at der IKKE aktiveres ubrugte 2000 Boxe.
Der er sendt besked til kunder med Aktive bokse, at de kan konverteres til noget brugbart.
Om denne YSR-2000 kan byttes U.B. er uvist.
Det er status P.T.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 06:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Lars sidder venter på at boksen er provisioneret med hans abonnement, (formoder at registreringen af serienummeret skal slå igennem). 


Hvor mange bokse har han som en del af abonnementet? Hvis han kun har én, skal han måske lige være på obs på en prisstigning i form af "multirum", hvor flere bokse koster 99 kr. om måneden.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 06:05
Tak Kim. Indtil videre lovende. Jeg håber, at Lars kommer i mål med det Smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Hvordan gik det så? Har køber givet dig besked om, hvad man kan med boksen(e) 

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der kom ingen respons fra sbndk...

Nåh anyway. Kim og Lars (hvis du ender som køber), I må endelig opdatere på udfaldet af denne sag senere Smile


Jeg modtog en kort besked fra Larsvj tidligere i dag. (Lars fik YSR-2000 boksen med hjem i mandags). 
Han har været i kontakt med Yousee, og der skulle ingen problemer være med at få boksen registreret uden beregning. Han skulle dog redegøre for, at boksen var en "betatester". Hvordan han gjorde det ved jeg ikke. Men Yousee er velkommen til at ringe til mig. De har mit nummer fra test-pilot projektet, og ellers kan de finde det i deres mobil-kunde database LOL

Lars sidder venter på at boksen er provisioneret med hans abonnement, (formoder at registreringen af serienummeret skal slå igennem).  

Jeg skrev tilbage til ham at han gerne måtte melde, når der kommer billede på, (så er vi helt sikre). 

Han læser med her i tråden, så forhåbentlig vil han også dele oplevelsen med os. Det er lidt nemmere, end at jeg skal være "mellemled" Wink
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 14:50
Der kom ingen respons fra sbndk...

Nåh anyway. Kim og Lars (hvis du ender som køber), I må endelig opdatere på udfaldet af denne sag senere Smile


Redigeret af Rasmus Larsen - 19-Oktober-2023 kl. 14:51
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 14:42
Hvordan gik det så? Har køber givet dig besked om, hvad man kan med boksen(e) 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Jeg har ikke beskyldt dig for hverken bondefangeri eller svindel og i så fald du opfatter det sådan, så beklager jeg.


Det er i orden.  

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Hvis man sætter sig til at læse vilkårene, som jeg formoder du også har sat dig ind i, så læser man følgende:


Det er lidt beklageligt, at du holder fast i at debattere vilkår, når der ganske givet er tale om en speciel situation, som Yousee muligvis slet ikke havde forudset på det tidspunkt. At jeg, på trods af ihærdige forgæves forsøg på at slippe for at skulle returnere boksen, blot for at modtage den samme (eller en magen til), forsøgte at gøre det nemmere for mig og for Yousee. 

I det øjeblik jeg vælger at betale (købe) boksen, fordi jeg bliver fremsat med et erstatningskrav (pålydende boksens værdi, citat Yousee). Så forsvinder de vilkår jo helt naturligt, som du ihærdigt fastholder dig til. Derfor er det omsonst at blive ved med at hænge sig i det vilkår. Og derfor er det ikke relevant for debatten omkring, hvorvidt boksen stadigvæk kan bruges/genbruges på Yousee net. 

Men hvis vi skal snakke de vilkår, som du så gerne vil. Så er der en detalje som helt mangler. 
Lad os antage, som du selv tidligere var inde på, at boksen bliver ramt af tordenvej og nu er defekt.
Så skal Yousee skal kompenseres for dette, da det er deres ejendom. Helt som normalt og jf vilkår.
Men, i det tilfælde skulle jeg så modtage en ny boks, da mit abonnement klart og tydeligt var, at jeg har fuldpakke inkl tv-boks. 
Er vi enige så langt?

Den nye boks modtog jeg aldrig, heller ikke selvom jeg betalte det opkrævede beløb (erstatningskrav) på den anden boks, som dermed ikke længere var Yousee´s ejendom.
Mit abonnement ændrede sig heller ikke efterfølgende. Det var stadigvæk fuldpakke inkl tv-boks.
Til gengældt brugte jeg den famøse (på det tidspunkt den principielt "ikke-eksisterende" boks, såfremt Yousee afviser den), efterfølgende i de næste 2 år, helt uden problemer.

Kan du finde det scenarie i vilkårene? Nej vel?.

Skal vi ikke bare blive enige om, at de vilkår ikke rigtig giver meget mening i den situation? Og så måske prøve at forholde os til det egentlige problem? (såfremt det er/bliver et problem).

Hvad kan denne boks bruges til nu?
Og hvis den ikke kan bruges til noget, hvorfor?

Svaret på disse får selvfølgelig betydning for det som Rasmus er inde på, (og som jeg ikke selv have skænket en tanke, da jeg netop gik ud fra, at der ingen problemer ville være med at bruge denne boks for andre). 

Hvis Yousee afviser den, betyder det så, at helt velfungerende bokse, uanset hvordan den er "dukket" op, er at betragte som elektronikskrot, pga administrative forhindringer/beslutninger hos Yousee?

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Og man må nok også antage, at såfremt dette var normal praksis for Yousee - at man som du beskriver det sælger TV-bokse til sine kunder - som derefter intet har at bruge dem til, så var Yousee ganske givet på forsiden af Ekstra Bladet sådan cirka hver eneste dag. 
 

Det kan måske ende med at blive konklusionen. Men den tid den sorg. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 07:52
SBNdk: Nu hvor du ikke længere formår at holde dig til emnet, så synes jeg det er rimeligt at spørge: Er du ansat af YouSee eller på anden måde tilknyttet?

At YouSee i software låser en boks, som er perfekt funktionel, er et problem, uanset om den er solgt eller ikke returneret, uagtet denne sag eller en anden sags specifikke forhold. Forsøg på at retfærdiggøre denne praksis synes jeg er utilstedeligt.

YouSee har solgt tv-bokse gennem tiden, så jeg forstår ikke, hvad der får dig til at påstå det modsatte? 

Mht. hvordan de (stadig) kommunikerer til kunderne: Til eksempel, så er her teksten fra lanceringen af den nyeste YouSee Streamer tv-boks: "YouSee Streamer kan fås i YouSee’s butikker og på yousee.dk fra den 20. september. Prisen bliver 399 kr., men der vil være et attraktivt lanceringstilbud til alle nye YouSee Play-kunder" (https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/13719386/yousee-lancerer-yousee-streamer-og-samler-tv-og-streaming-i-en-brugerflade?publisherId=12423499&lang=da). Det er YouSees kommunikation til markedet, hvilken der sidenhen har været forvirring omkring i et sådan omfang, at både antenneforeninger og presse har måtte spørge YouSee ind til de reelle prisforhold. At noget fremgår af købsvilkårene fritager ikke en virksomhed ansvaret for at følge markedsføringsloven.

Helt overordnet stiller jeg mig undrende overfor, når folk strækker sig så langt for at forsvare en milliardvirksomheds praksis, der stiller kunder meget dårligt. At jeg stiller spørgsmål, der sætter sagen på spidsen, er en nødvendighed for at få de svar, der er nødvendige – det er min arbejdsfunktion. Omvendt har de moralske vogtere over milliardvirksomhedens praksis i denne tråd belejligt undladt at forholde sig til spørgsmålet om elektronikskrot.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 17:07
Så synes jeg du skal læse indlæg fra Rasmus Larsen igen. Jeg har ikke beskyldt dig for hverken bondefangeri eller svindel og i så fald du opfatter det sådan, så beklager jeg. 

Hvis man sætter sig til at læse vilkårene, som jeg formoder du også har sat dig ind i, så læser man følgende: 

"YouSee har ejendomsretten til tilslutningsudstyret. Ved aftalens ophør, eller hvis udstyret er defekt, kan YouSee kræve, at kunden returnerer udstyret til YouSee. Hvis kunden ikke returnerer udstyret, er YouSee berettiget til at opkræve betaling for udstyret." Og du er blevet bedt om at returnere udstyret og har i stedet valgt, at beholde det og betale opkrævningen for manglende returnering. Udfaldet er fuldstændig det samme hvad enten du vælger at beholde den, den har vandskade, den har lynskade eller på anden måde defekt: du bliver bedt om at erstatte den. 

Dernæst - da der samtidig intet står i vilkårene omkring salg af TV-bokse - må man også stille sig selv spørgsålet: hvorfor er der ikke nævnt noget om salg af TV-bokse og hvorfor er der intet nævnt i vilkårene i forhold til hvem af kunden og Yousee der har hvilke forpligtelser såfremt Yousee tilbød køb af deres TV-bokse? Af den helt åbenlyse årsag: Yousee sælger ikke TV-bokse. 

Og man må nok også antage, at såfremt dette var normal praksis for Yousee - at man som du beskriver det sælger TV-bokse til sine kunder - som derefter intet har at bruge dem til, så var Yousee ganske givet på forsiden af Ekstra Bladet sådan cirka hver eneste dag. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

men når man begynder at råbe bondefangeri og svindel, så skal man måske lige holde tungen lige i munden. 

Nu strammer du den.
Ingen har mig bekendt råbt hverken bondefangeri eller svindel. Så det står fuldstændig for din egen regning at opfatte det sådan. 

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

 Yousee gav dig to muligheder og du valgte den ene af dem.


Ja, Yousee gav mig mulighed for at købe den. Men den del bliver vi tydeligvis ikke enige om. 
Uanset hvad, så er det i mine øjne irrelevant, for selve boksen.

Faktum er: 
Her er en tv-boks, som er præcis samme tv-boks, som mange andre yousee kunder har og bruger den dag i dag, (formoder jeg. Jeg kan tage fejl, da jeg har været væk fra Yousee netter i lidt over 2 år).
Såfremt mine formodninger holder stik, så burde den her tv-boks principielt ikke være skrot. 

Hvis Yousee ikke vil registrere den på deres net. Så er det Yousee der gør denne tv-boks, der er præcis magen til den andre kunder har i dag, til skrot. 

Og det tillader jeg mig at stille mig undrende over for. Altså såfremt det skulle vise sig at blive et problem. 

Larsvj har i dag afhentet YSR-2000 boksen. Og han har lovet at give en tilbagemelding på, hvordan det kommer til at gå med Yousee. 
Så finder jeg forhåbentlig ud af, om jeg skal smide YS-4000 tv-boksen til skrot, eller om den kan komme videre til en anden Yousee kunde. 


Redigeret af Kandersen - 16-Oktober-2023 kl. 16:42
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 14:46
Ja, du har betalt for noget som i bund og grund er værdiløst - fordi du har betalt erstatning for manglende returnering. Det er ikke det samme som "at købe en TV-boks" og det har jeg et par gange skrevet. Yousee gav dig to muligheder og du valgte den ene af dem. Derefter har Yousee naturligvis afskrevet de/den TV-bokse for tid og evighed og hvad du derefter bruger den til at er uvedkommende for Yousee. Fuldstændig som hvis tordenvejret tog livet af din TV-boks, så bliver du også bedt om, at betale erstatning for det lejede udstyr. Det har intet som helst at købe med at købe en TV-boks. Du lejer noget udstyr og dette har du pligt til at returnere. Gør du ikke dette, så bliver du opkrævet for manglende returnering. End of story. 

Om det er VIGTIGT ved jeg nu ikke - men når man begynder at råbe bondefangeri og svindel, så skal man måske lige holde tungen lige i munden og forstå forskellen på at blive bedt om at betale for manglende returnering af en lejet TV-boks og det er købe en TV-boks. TV-bokse som aldrig nogensinde er blevet solgt, hvorved at snakke om salg af disse TV-bokse overhovedet ikke giver mening. 

Havde det nu gået sin gang og TV-boksen var sendt retur, så ville den derimod blive tjekket/nulstillet/whatever og var den fejlfri, så var den formenligt blevet sendt afsted til en anden kunde. Men det sker via udbyderen og den anden kunde. Ikke mellem dig og en anden af udbyderens kunder. Så at sige den ikke har værdi er igen udtryk for den forkerte opfattelse: at TV-boksen er blevet solgt til dig. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 14:24
Det er ved at være temmelig længe siden. Men jeg er rimelig sikker på, at ordlyden var, enten returner eller købe den. Selvfølgelig med det forbehold, at jeg ville blive faktureret, hvis jeg ikke gjorde noget af det, (Det giver lidt sig selv, synes jeg).

Jeg forsøger at finde brevet frem igen, da det tilsyneladende er vigtig for nogen.  

Personligt mener jeg det er irrelevant. Hovedsagen må være, at jeg har betalte for den. Og dermed burde kunne gøre med den hvad jeg vil. Men hvis Yousee ikke vil registrere den på deres net (uanset om det er mig eller en anden). Så har jeg principielt betalt for noget der er værdiløst og ikke brugbar.

Men kan så argumentere med, at den havde værdi og var brugbar, mens jeg stadigvæk havde Yousee abonnement. Men det betyder vel ikke, at den ikke skulle kunne gå videre til en anden Yousee kunde og kunne bruges af denne. Det giver svært dårlig mening, synes jeg. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu