recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er high end, hvor starter prisen ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er high end, hvor starter prisen ?

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 16>
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 12:20
Der er jo også Emotiva som jeg ikke kender
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 12:40
Mine monotrin, Mark Levinson No 33 blev omtalt som reference power amplifier, det var først længere nede i kontekst at ordet high-end blev benyttet "the most powerfull high-end amplifier in the world, det er nok 20 år+ siden.

Jeg har hørt flere forstærkere i gennem tiden til en brøkdel af prisen som på No33, som der kom rimelig tæt på hvad selve lyden angår, kræfterne og overskuet i no33 var dog i et helt andet univers.

Syns ikke ordet high-end er særlig definerbar. 
Dog Uden at vide det, bliver et sæt beolab 90 enlig omtalt som high-end?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Syns ikke ordet high-end er særlig definerbar. 
Dog Uden at vide det, bliver et sæt beolab 90 enlig omtalt som high-end?
Men det er defineret, som producentens dyreste produkter. Dermed er Beolab 90 også high-end, da det er et af deres dyreste produkter.

Jeg føler jeg lige bliver nødt til at slå det fast en sidste gang. Jeg er pisse ligeglad med prisen, forstået sådan at det ikke er den der i sig selv fortæller mig om noget er godt. Jeg køber hvad jeg har råd til indenfor den lyd jeg kan lide.

Men det ændre ikke på at high-end er defineret som producentens dyreste.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Syns ikke ordet high-end er særlig definerbar. 
Dog Uden at vide det, bliver et sæt beolab 90 enlig omtalt som high-end?
Men det er defineret, som producentens dyreste produkter. Dermed er Beolab 90 også high-end, da det er et af deres dyreste produkter.

Jeg føler jeg lige bliver nødt til at slå det fast en sidste gang. Jeg er pisse ligeglad med prisen, forstået sådan at det ikke er den der i sig selv fortæller mig om noget er godt. Jeg køber hvad jeg har råd til indenfor den lyd jeg kan lide.

Men det ændre ikke på at high-end er defineret som producentens dyreste.

Hvem har sat definitionen på at det er prisen som gør det til high end???
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Syns ikke ordet high-end er særlig definerbar. 
Dog Uden at vide det, bliver et sæt beolab 90 enlig omtalt som high-end?
Men det er defineret, som producentens dyreste produkter. Dermed er Beolab 90 også high-end, da det er et af deres dyreste produkter.

Jeg føler jeg lige bliver nødt til at slå det fast en sidste gang. Jeg er pisse ligeglad med prisen, forstået sådan at det ikke er den der i sig selv fortæller mig om noget er godt. Jeg køber hvad jeg har råd til indenfor den lyd jeg kan lide.

Men det ændre ikke på at high-end er defineret som producentens dyreste.

Hvem har sat definitionen på at det er prisen som gør det til high end???
Det er vist fjerde gang jeg linker til det. Smile

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 14:01
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 14:18
No offence, men jeg vælger, ligesom Google, at stole på Oxford som autoritet på det engelske sprog, frem for en hi-fi webside der sandsynligvis har en agenda med alt hvad de kommunikerer udadtil.

Og desuden, så mener jeg (ja, det er en mening og ikke faktuelt) at de såkaldte eksperter (anmeldere) vil give dig en nedre grænse for prisen hvis du spurgte dem off the record (uforpligtende, så de ikke skal hænges op på det).

Det kan godt være man synes eller mener high-end skal betyde noget andet/mere, eller man fortolker det, men det ændre altså ikke på en meget klar og entydig definition.


Redigeret af HessiDude - 02-Marts-2024 kl. 14:26
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2024 kl. 15:25
.

Redigeret af Munch - 02-Marts-2024 kl. 16:38
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2024 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

No offence, men jeg vælger, ligesom Google, at stole på Oxford som autoritet på det engelske sprog, frem for en hi-fi webside der sandsynligvis har en agenda med alt hvad de kommunikerer udadtil.

Og desuden, så mener jeg (ja, det er en mening og ikke faktuelt) at de såkaldte eksperter (anmeldere) vil give dig en nedre grænse for prisen hvis du spurgte dem off the record (uforpligtende, så de ikke skal hænges op på det).

Det kan godt være man synes eller mener high-end skal betyde noget andet/mere, eller man fortolker det, men det ændre altså ikke på en meget klar og entydig definition.
Mit link er ikke til en oversættelse af high end, det tror jeg de færreste har problemer med.
Mit link beskriver forskellen på hi-fi og high end, helt som trådstarter efterspørger. Der sættes ikke priser på forskellen, men oplyses, at high end koster mere og hvorfor det koster mere. Så her ser jeg hverken spøgelser eller anden form for salgssnak.
Der findes jo ikke en fast start pris på high end, og der findes jo heller ikke kun en high end producent. Og helt som hi-fi, forskellige kvaliteter på slutprodukt og dermed også forskellige priser.



Redigeret af JeTex - 03-Marts-2024 kl. 10:59
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2024 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

No offence, men jeg vælger, ligesom Google, at stole på Oxford som autoritet på det engelske sprog, frem for en hi-fi webside der sandsynligvis har en agenda med alt hvad de kommunikerer udadtil.

Og desuden, så mener jeg (ja, det er en mening og ikke faktuelt) at de såkaldte eksperter (anmeldere) vil give dig en nedre grænse for prisen hvis du spurgte dem off the record (uforpligtende, så de ikke skal hænges op på det).

Det kan godt være man synes eller mener high-end skal betyde noget andet/mere, eller man fortolker det, men det ændre altså ikke på en meget klar og entydig definition.
Mit link er ikke til en oversættelse af high end, det tror jeg de færreste har problemer med.
Mit link beskriver forskellen på hi-fi og high end, helt som trådstarter efterspørger. Der sættes ikke priser på forskellen, men oplyses, at high end koster mere og hvorfor det koster mere. Så her ser jeg hverken spøgelser eller anden form for salgssnak.
Der findes jo ikke en fast start pris på high end, og der findes jo heller ikke kun en high end producent. Og helt som hi-fi, forskellige kvaliteter på slutprodukt og dermed også forskellige priser.

Det var nu heller ikke oversættelsen jeg snakkede om, men nærmere beskrivelsen af ordets betydning, uanset sammehæng og kontekst.

Dit link starter med at beskrive hvad hi-fi er og hvad high-end er, for derefter at fortælle der er forskel på hi-fi og high-end.

Først kan det siges at high-end er også hi-fi, blot i den dyreste ende, hvor kvaliteten og ydelsen typisk følger med uden at det er garanteret.

Beskrivelsen af Hi-fi kan jeg godt æde, omend den er lidt mangelfuld, men beskrivelsen af high-end er decideret forkert ifølge definitionen. Der skulle de bare have skrevet at det betyder at det er noget af det dyreste, men at kvalitet og ydelse typisk følger med.

Forstå mig ret, jeg synes også deres beskrivelse af high-end giver mere mening (dog ikke at der er forskel på hi-fi og high-end), men den er ikke korrekt, ifølge definitionen.


Redigeret af HessiDude - 03-Marts-2024 kl. 11:19
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2024 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

No offence, men jeg vælger, ligesom Google, at stole på Oxford som autoritet på det engelske sprog, frem for en hi-fi webside der sandsynligvis har en agenda med alt hvad de kommunikerer udadtil.

Og desuden, så mener jeg (ja, det er en mening og ikke faktuelt) at de såkaldte eksperter (anmeldere) vil give dig en nedre grænse for prisen hvis du spurgte dem off the record (uforpligtende, så de ikke skal hænges op på det).

Det kan godt være man synes eller mener high-end skal betyde noget andet/mere, eller man fortolker det, men det ændre altså ikke på en meget klar og entydig definition.
Mit link er ikke til en oversættelse af high end, det tror jeg de færreste har problemer med.
Mit link beskriver forskellen på hi-fi og high end, helt som trådstarter efterspørger. Der sættes ikke priser på forskellen, men oplyses, at high end koster mere og hvorfor det koster mere. Så her ser jeg hverken spøgelser eller anden form for salgssnak.
Der findes jo ikke en fast start pris på high end, og der findes jo heller ikke kun en high end producent. Og helt som hi-fi, forskellige kvaliteter på slutprodukt og dermed også forskellige priser.

Det var nu heller ikke oversættelsen jeg snakkede om, men nærmere beskrivelsen af ordets betydning, uanset sammehæng og kontekst.

Dit link starter med at beskrive hvad hi-fi er og hvad high-end er, for derefter at fortælle der er forskel på hi-fi og high-end.

Først kan det siges at high-end er også hi-fi, blot i den dyreste ende, hvor kvaliteten og ydelsen typisk følger med uden at det er garanteret.

Beskrivelsen af Hi-fi kan jeg godt æde, omend den er lidt mangelfuld, men beskrivelsen af high-end er decideret forkert ifølge definitionen. Der skulle de bare have skrevet at det betyder at det er noget af det dyreste, men at kvalitet og ydelse typisk følger med.

Forstå mig ret, jeg synes også deres beskrivelse af high-end giver mere mening (dog ikke at der er forskel på hi-fi og high-end), men den er ikke korrekt, ifølge definitionen.
Hvad er det du ikke vil godtage/forstå omkring beskrivelsen af high end og hi-fi i nedenstående tekst. Den redegører jo for det, du hele tiden skriver om. 
Hvad er det der er forkert ved beskrivelsen af high end, at det er den dyreste uden restriktion på pris, og giver større hi-fi oplevelse, men at det hele afhænger af din økonomi eller behov.
 
“The difference between Hi-Fi and High-End systems can be evaluated in terms of material quality and price. Among these parameters, High-End systems are more dominant. However, both options play an important role in the music listening experience and the preferred choice can vary depending on your individual needs and budget. When we say High-End, they are luxury products where the best components are used for a high-fidelity music listening experience and there is no budget constraint on design.”
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2024 kl. 12:17
Nu har jeg ikke fået læst op på hvad internettet definerer som high-end, men det er ikke alle mærker der har det, heller ikke i deres topline, men så kan man gøre som Harman Kardon og købe sig til High-end mærker.
Hifi har været på banen noget længere end det store alvidende internet 😉

LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu