recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan sætter man det fast?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan sætter man det fast?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan sætter man det fast?
    Sendt: 12-Marts-2024 kl. 13:41
Hvordan sætter man dette USB kabel fast til PC kabinettet så det ikke trykkes ind ved et kraftigt tryk?
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2024 kl. 22:25
For at du kan bruge det, skal der være et stik på dit bundkort - inde i PC'en, hvor det øverste stik passer i.

Redigeret af Flippo - 14-Marts-2024 kl. 16:18
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 05:53
Ja det er et godt spørgsmål.
Der er loddeflige på det, til montage på et print.
Mvh Jesper
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

For at du kan bruge det, skal der være et stik på dit bundkort - inde i PC'en, hvor de øverste stik passer i.

Det er nu den anden ende jeg er interesseret i 😊.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 08:58
Du bliver nødt til at komme med flere informationer.
Hvad er kablet til, hvad er det specificeret til at være bygget til osv osv osv.

Stikket er klart beregnet til loddemontage på et printkort.


Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 09:03
Som Axlon skriver er der loddeflige til montering i printkort.
Hvor skal det monteres i PC, front eller bagside i et slot, eller i udskæring til et stik?
Det er måske ikke den rigtige model du har fået fat i? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 09:05
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 12:56
OK. Synes godt nok i bliver lidt krævende med hensyn til oplysningerSmile. Enhver kan jo se, at det er et kabel der er beregnet til frontudtag på et PC kabinet. Helt præcist skal det bruges til dette Silverstone LC19 kabinet, som oprindeligt var forsynet med USB 2.0. Det er det firkantede hul umiddelbart til venstre for de to runde huller til lyd. Løsningen bliver nok at spænde det fast med et hulbånd og to skruer gennem kabinettets bund.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 13:08
OK, ja så er der lidt gør-det-selv udfordringer. LOL

Så evt. et lille styk printkort (rå print) bredere end USB3.0 stikket, med 2 slotborede huller (eller store huller) til at lodde stikket fast i, og 2 stk 3mm skruehuller til at fastgøre i bund af kabinet. 
Evt med nogle skiver til at tilpasse højde til hul i fronten. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 16:34
Jeg er kommet i tanker om, at det måske er bedre at lime stikket fast til et lille stykke krydsfiner i passende tykkelse og så montere det på kabinettets bundplade med et par skruer igennem. Hvis blot jeg kan finde noget lim der er stærk nok til dette, og som kan lime på både plast og træ.
Nogen der kan anbefale en stærk lim?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg er kommet i tanker om, at det måske er bedre at lime stikket fast til et lille stykke krydsfiner i passende tykkelse og så montere det på kabinettets bundplade med et par skruer igennem. Hvis blot jeg kan finde noget lim der er stærk nok til dette, og som kan lime på både plast og træ.
Nogen der kan anbefale en stærk lim?

Flemming
Det tror jeg også er den rigtige løsning, hvis du ikke har adgang til en 3D printer og kan lave en holder.

Benyt noget 2-komponent epoxy og en fil til at gøre plastikken ru, så den bedre binder med limen.

Limen hærder på 10-20 minutter og brug noget engangs værktøj, da limen ikke kommer af Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2024 kl. 17:20
Måske sådan en håndværker montagelim kan klare det, evt direkte på bundplade afhængig af afstand/tykkelse af lag:
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu